پاور پوینت حسابداری سنجش مسئولیت و قیمت گذاری انتقالات داخلی

 پاور پوینت حسابداری سنجش مسئولیت و قیمت گذاری انتقالات داخلی

responsibility

حسابداری سنجش مسئولیت و قیمت گذاری انتقالات داخلی

دیشب تا ساعت ۶صبح در حال تنظیم یک فایل پاورپوینت برای درس حسابداری صنعتی ۳ بودم که در جلسه آینده بتونم کنفرانش خوبی ارایه بدم این فایل به صورت ساده و حرفه ای آماده شده . و ۲۹ اسلاید می باشد امروز اون را قرار دادم که شاید به درد شما بخوره برای مشاهده و جزئیات بیشتر به ادامه مطلب بروید .

حسابداری سنجش مسئولیت :

™به سیستمی از حسابداری اطلاق میشود که اطلاعات در مورد عملکرد بخش های مختلف یک سازمان گرد آوری نموده و به منظور ارزیابی عملکرد مدیران این بخش ها آن ها را در قالب اعداد و ارقام به مدیران سطوح بالاتر گزارش می دهد.

مراکز مسئولیت:

بخشی از واحد تجاری است که اختیارات لازم را برای اداره آن بخش را داشته  و مسئول پاسخگویی در قبال  فعالیت ها و نتایج مالی آن بخش می باشد

™این بخش ها به ۴ نوع عمده تقسیم میشوند :

™۱- مرکز هزینه : بخشی از واحد تجاری است که میدر آن مسئولیت پاسخگویی در قبال هزینه های انجام شده در ان بخش را دارد .مثل بخش رنگ زنی در کارخونه اتومبیل سازی

™۲- مرکز درآمد : بخشی از واحد تجاری است که مدیران آن مسئولیت پاسخگویی به درآمد های را بر عهده دارد که به آن بخش نسبت داده شده مثل بخش فروش در کارخانه اتومبیل سازی

۳ – ™مرکز سود : بخشی از واحد تجاری است که مدیران آن مسئولیت پاسخگویی در قبال سود های تحصیل شده آن مرکز را بر عهده دارند مثل مدیر هتل مرکز سود است زیرا این مدیر مسئول پاسخگویی درآمد ها و هزینه های هتل می باشد .

۴ – ™مرکز سرمایه گذاری : بخشی از واحد تجاری است که مدیران آن مسئولیت پاسخگویی در قبال سود های تحصیل شده و سرمایه گذاری انجام شده در آن بخش را بر عهده دارد مثل هتل

 

این مطلب را ببینید : پاورپوینت فروش محصول در نقطه تفکیک یا پردازش بیشتر

 

نحوه سنجش کارایی و اثر بخشی

™یکی از وظایف حسابداری سنجش مسئولیت ،اندازه گیری کارایی و اثر بخشی مدیران اجتماعی برمبنای بودجه است به همین دلیل حسابداری سنجش مسئولیت عملکرد (نتایج واقعی ) را با بودجه مقایسه نموده و انحرافات کارایی و اثر بخشی را شناسایی و تجزیه و تحلیل میکند .

قیمت گذاری انتقالات داخلی

™ازلحاظ نظری قیمت انتقالی صحیح برای مقاصد تصمیم گیری را می توان کمابیش مشخص کرد.اما این قیمت انتقالی شامل هزینه فرصتی است که به دلیل انتخاب یک راه حل ودر نتیجه، فدا کردن راه حل دیگر از دست می رود.این قیمت انتقالی برابراست با:

™هزینه تفاضلی یا افزایشی(که در اغلب موارد تقریبا برابر با هزینه های متغیراست)،به اضافه هزینه فرصتی که واحدانتفاعی از دست می دهد.

™مقصود از هزینه تفاضلی یا افزایشی یا نهایی،اختلاف بین هزینه های دو راه حل مختلف و جایگزین است.

™

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا