دانلود رایگان فایل اکسل ترازنامه

دانلود رایگان فایل اکسل ترازنامه

دانلود رایگان فایل اکسل ترازنامه (شکل ترازنامه , جدول ترازنامه)

 

در طی روز های اخیر درخواست های از سمت برخی از کاربران سایت در خصوص قرار دادن فایل های اکسل صورت های مالی به صورت جداگانه داشتیم . ما قبلا در یک پست فایل اکسل صورت های مالی را به صورت کامل و مطابق با استاندارد های حسابداری قرار دادیم . ولی این بار قصد داریم به صورت جداگانه به همراه تعاریف مربوط به هرکدام آنها را برای شما قرار بدهیم . در این پست قصد داریم فایل اکسل ترازنامه را برای شما قرار بدهیم . برای مشاهده توضیحات بیشتر و دانلود رایگان فایل اکسل ترازنامه در ادامه مطلب با آی آر حسابداران همراه باشید .

 

تعریف ترازنامه به زبان ساده (ترازنامه چیست) :

ترازنامه به زبان ساده مشخص می‌نماید که یک مؤسسه چه میزان دارایی دارد: زمین، ساختمان، اثاثه، وجه نقد در صندوق و… همگی میزان دارایی مؤسسه را نشان می‌دهند. بدهکاران به شرکت نیز جز دارایی‌های شزکت محسوب می‌گردند. زیرا بدهکاران نیز در نهایت با پرداخت پول به صندوق شرکت یا پرداختهای از نوع دیگر (چک و…) موجب افزایش دارایی شرکت می‌گردند. از طرفی در ترازنامه میزان بدهی سازمان نیز مشخص می‌گردد. هر سازمان ممکن است به افراد مختلف بدهی داشته باشد (حساب بستانکاران) یا مؤسسه ممکن است با صدور چکهای مختلف اسناد پرداختنی مختلفی داشته باشد. خلاصه اطلاعات بدهی مؤسسه و در نهایت سرمایه تشکیل مؤسسه نیز در قسمت بدهیهای ترازنامه مشخص می‌گردد. علت امر این است، که شرکت همواره به صاحب سرمایه بدهکار می‌باشد. در حقیقت بدهی و سرمایه دیون یک مؤسسه را به افراد حقیقی یا حقوقی دیگر مشخص می‌کند.

 

اکسل را به صورت حرفه ای یادبگیرید ؟؟

یادگیری اکسل یکی از موارد مهم هست که همه حسابداران و حسابرسان و دانشجویان باید آن را به صورت حرفه ای یادبگیرند. دوره آموزش اکسل پیشرفته در حسابداری اولین دوره تخصصی می باشد که در آی آر حسابداران برگزار شد. در این دوره از قدم صفر اکسل در حسابداری را آموزش میبینید تا سطح حرفه ای شدن شما ادامه دارد . این دوره جامع ترین دوره آموزش اکسل در حسابدارای می باشد

 

تعریف و توضیحات بیشتر در خصوص ترازنامه :

ترازنامه اطلاعات مربوط به منابع اقتصادی ( دارایی ها ) ، تعهدات اقتصادی (بدهی ها) و تفاووت آن دو را (حقوق صاحبان سرمایه) در یک مقطع زمانی مشخص ، ارائه میکند . ترازنامه منبع اصلی اطلاعات برای ارزیابی نقدینگی و انعطاف پذیری مالی می باشد. ترازنامه بیانگر معادله اساسی حسابداری است و اولین صورت مالی اساسی حسابداری می باشد که در تمامی شرکت ها باید تهیه و تنظیم بشود.به ترازنامه، بیلان یا صورت وضعیت مالی نیز گفته می شود که شکل ترازنامه را میتوانید از طریق فایل جدول ترازنامه که در اکسل برای شما تهیه کردیم ببینید و استفاده کنید. در این پست دو فایل اکسل ترازنامه برای دانلود شما آماده کردیم که میتوانید به رایگان از طریق لینک دانلود زیر دانلود کنید.

 

توجه:کاربران گرامی لطفا آی آر حسابداران را به دوستانتان معرفی کنید…

» حجم فایل :۰.۱۰۶ مگابایت
» منبع : www.irhesabdaran.ir
» توضیحات :
فرمت این فایل xls می باشد.
برای مشاهده واجرای فایل از نرم افزار Microsoft Excel استفاده کنید
برای راحتی شما فایل ها رمز گذاری نشده است
» کپی رایت مطلب :
هرگونه کپی برداری از این مطلب غیر مجاز و حرام می باشد.
جهت ارتباط با مدیر سایت از طریق فرم تماس با ما اقدام کنید
مشکلات مطلب را در قسمت نظرات بیان کنید.

‫10 دیدگاه ها

  1. سلام ببخشید من میخوام ترازنامه درست کنم میشه کمکم کنین

    1. خانم طاوسی - پشتیبانی گفت:

      سلام وقت بخیر
      فایل های آموزشی و دوره های آموزشی مربوطه روی سایت قرار گرفته که میتونید استفاده کنید
      موفق باشید

  2. ممنون از سایت مرتب و منظم تون و محتواهای عالی

  3. سلام . دانلود کردم عالی بود.ممنونم

  4. سلام لینک دانلود مشکل دارد

  5. با سلام و تشکر
    فایل ترازنامه رو دانلود کردم بسیار عالی وکاربردی بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا