دانلود رایگان نمونه گزارش حسابرسی داخلی

دانلود رایگان نمونه گزارش حسابرسی داخلی

دانلود نمونه گزارش حسابرسی داخلی

حسابرسی داخلی یک فعالیت اطمینان‌بخشی و مشاوره‌ای مستقل و بی‌طرفانه است که برای ایجاد ارزش افزوده و بهبود عملیات سازمان طراحی می‌شود.حسابرسی داخلی به سازمان کمک می‌کند تا اهداف خود را با اتخاذ رویکردی سامانه‌مند و منظم برای ارزش‌یابی و بهبود اثربخشی فرایندهای مدیریت ریسک، کنترل داخلی، و راهبری شرکتی ایفا کند.

حسابرسی داخلی طبق بیانیهٔ حرفه‌ایی انجمن حسابرسان داخلی بدین صورت تعریف شده است: حسابرسی داخلی، واحد ارزیابی مستقلی است که جهت آزمون و ارزیابی فعالیت‌های سازمان در داخل سازمان ایجاد می‌شود. گر چه حسابرسان داخلی در استخدام سازمان هستند اما باید مستقل از دوایر مورد رسیدگی باشند که از آن به عنوان استقلال سازمانی یاد می‌شود. به همین دلیل این گروه از حسابرسان در بسیاری از شرکت‌ها به طور مستقیم به کمیتهٔ حسابرسی و یا هیأت مدیرهٔ شرکت گزارش می‌دهند.

 

حسابرسان داخلی با طراحی و اجرای روش های رسیدگی که کارایی تقریباً تمام جنبه های عملیاتی شرکت را آزمون کند سطح بالاتری از کنترل های داخلی را بوجود می آورد.حسابرسی داخلی مسئول اجرای روش های روز مره کنترل مانند تهیه صورت مغایرت بانکی، تطبیق حسابهای معین با کل و یا صحت محاسبات فاکتورها نیستند. حسابرسان داخلی با طراحی و اجرای روش های رسیدگی که کارایی تقریباً تمام جنبه های عملیاتی شرکت را آزمون می کند، سطح بالاتری از کنترل های داخلی را به وجود می آورد.

 

توجه:کاربران گرامی لطفا ادرس سایت  را به دوستانتان معرفی کنید…

» حجم فایل : ۱.۵مگابایت
» منبع و رمز : www.irhesabdaran.ir
» توضیحات :
فرمت این فایل pdf می باشد.
برای مشاهده واجرای فایل از نرم افزار Adobe PDF Reader استفاده کنید
برای راحتی شما فایل ها رمز گذاری نشده است
» کپی رایت مطلب :
هرگونه کپی برداری از این مطلب غیر مجاز و حرام می باشد.
جهت ارتباط با مدیر سایت از طریق فرم تماس با ما اقدام کنید
مشکلات مطلب را در قسمت نظرات بیان کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا