دانلود رایگان جزوه درس اقتصاد خرد رشته حسابداری

دانلود رایگان جزوه درس اقتصاد خرد رشته حسابداری

دانلود جزوه درس اقتصاد خرد رشته حسابداری

 

جزوه درس جزوه درس اقتصاد خرد
فرمت این فایل   پی دی اف
تهیه /تالیف وحید کاسبی  و خانم اسکندری
کیفیت -تعداد صفحات
تایپ شده-۳۹ صحفه
تدریس شده در:  دانشگاه آزاد خسرو شهر

 

در پست قبلی در سایت آی آر حسابداران برای شما جزوه نکات مهم و خلاصه کتاب اقتصاد خرد را قرار دادیم که میتوانید به صورت رایگان آن را از سایت دانلود کنید و در این پست از سایت حسابداری برای شما جزوه درس اقتصاد خرد رشته حسابداری را قرار دادیم. برای مشاهده توضیحات بیشتر و دانلود رایگان این جزوه در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

 

اقتصاد خرد چیست و شامل چه بخش های می باشد

اقتصاد خرد (به انگلیسی: Microeconomics) شاخه‌ای از علم اقتصاد است که به مطالعه منحصر به فرد اقتصاد، تجزیه و تحلیل بازار، رفتار مصرف‌کنندگان و خانوارها و بنگاه‌ها می‌پردازد و اساس آن مدل‌های ریاضی است. اقتصاد خرد چگونگی رفتار انسان‌ها و انتخاب‌هایشان را در سطح واحدهای خرد یا کوچک اقتصادی مانند یک فرد، یک بنگاه، یک صنعت یا بازار یک کالای خاص بررسی می‌کند و به چگونگی تعامل بین خریداران و مصرف‌کنندگان و عوامل مؤثر در انتخاب خریداران می‌پردازد. اقتصاد خرد به‌خصوص به الگوی عرضه و تقاضا برای کالاها و خدمات و همچنین تعیین قیمت خروجی در بازارهای خاص توجه دارد و معمولاً در بازارهایی که در آن کالاها در حال خرید و فروش هستند کاربرد دارد.

 

تفاوت بین اقتصاد خرد و و اقتصاد کلان

اقتصاد خرد یا اقتصاد میکرو راجع به رفتارهای گروه‌های انفرادی است، حال آنکه اقتصاد کلان یا ماکرو، رفتارهای اقتصادی در سطح کلی را مورد بررسی قرار می‌دهد. اقتصاد خرد، مباحثی چون رفتار مصرف‌کننده، رفتار تولیدکننده و چگونگی تعیین قیمت در بازارهای مختلف را دربر می‌گیرد. حال آنکه اقتصاد کلان، تغییرات متغیرهای اقتصادی از قبیل درآمد ملی، سطح اشتغال و سطح عمومی قیمت‌ها را مورد مطالعه و تحلیل قرار می‌دهد.

 

انواع منحنی های تقاضا در جزوه درس اقتصاد خرد رشته حسابداری

اقتصاددانان معمولاً منحنی های تقاضا را بر حسب کشش آن ها طبقه بندی می کنند. وقتی مقدار کشش بزرگ تر از یک باشد می گوییم تقاضا پرکشش است. در این حالت مقدار تقاضا در مقایسه از قیمت به نسبت بیش تری تغییر می کند. وقتی مقدار کشش کوچک تر از یک باشد، می گوییم تقاضا بی کشش است؛ در این حالت مقدار تقاضا در مقایسه با قیمت به نسبت کم تری تغییر می کند. اگر مقدار کشش برابر یک باشد، در این صورت مقدار تقاضا و قیمت به یک نسبت تغییر می کنند؛ در این حالت می گوییم تقاضا دارای کششِ واحد است.

 

قانون عرضه و تقاضا در درس اقتصاد خرد

بازار رقابتی کامل، بازاری است که در آن تعداد زیادی فروشنده، کالاهای مشابه را به تعداد زیادی از خریداران، عرضه می‌کنند. قیمت در بازار به وسیله عرضه و تقاضا تعیین می‌شود. آلفرد مارشال، عرضه و تقاضا را به دو لبه قیچی تشبیه می‌کند که برای بریدن پارچه لازم است. او معتقد است که عرضه و تقاضا مانند دو تیغ قیچی، به یکدیگر کمک کرده، قیمت کالاها در بازار را تعیین می‌کنند. عرضه منعکس‌کننده شرایط کمیابی و تقاضا بیان‌کننده خواسته‌ها و نیاز افراد می‌باشد. اگر کالایی کمیاب باشد ولی کسی تمایلی برای خرید آن نداشته باشد، واضح است که آن کالا نمی‌تواند قیمتی داشته باشد.

 

قانون منفی بودن شیب تقاضا در اقتصاد :

منحنی تقاضا همواره دارای شیب منفی است که نشان دهنده این است که با کاهش قیمت کالا،مقدار بیشـتری از آنخریداری می شود این ویژگی معمولا با عنوان قانون منفی بودن شیب تقاضا نامیده می شود. از طریق لینک زیر میتوانید جزوه درس اقتصاد خرد رشته حسابداری را به صورت رایگان از سایت دانلود کنید.

 

توجه:کاربران گرامی لطفا آی آر حسابداران را به دوستانتان معرفی کنید…

» حجم فایل :۰.۹۵۷ مگابایت
» منبع و رمز : www.irhesabdaran.ir
» توضیحات :
فرمت این فایل pdf می باشد.
برای مشاهده واجرای فایل از نرم افزار Adobe PDF Reader استفاده کنید
برای راحتی شما فایل ها رمز گذاری نشده است
» کپی رایت مطلب :
هرگونه کپی برداری از طرف سایر سایت ها و وبلاگ ها غیر مجاز و حرام می باشد.
جهت ارتباط با مدیر سایت از طریق فرم تماس با ما اقدام کنید
مشکلات مطلب را در قسمت نظرات بیان کنید.

‫2 دیدگاه ها

  1. سلام
    نیاز به مشاورتان دارم !
    برای کنکور کاردانی به کارشناسی در درس اقتصاد کتابی رو میخوندم اما موقع تست زدن ضعیف بودم ، یکی از دوستان گفتن که کتابی که میخونم دارای مطالب آموزشی ضعیفی است .
    یکی دیگر از دوستام کتاب اقتصاد از آقای محسن نظری رو پیشنهاد دادند اما این کتاب حجمش خیلی زیاده و وقت کافی برای اتمام کناب فوق ندارم ، کتاب مدرسان شریف نیز پیدا نمیشه !!!
    لطفا کتابی معرفی کنید که مناسب با نیاز من باشد و بتوانم با مطالعه آن درصد خوبی بزنم.
    یک دنیا سپاس

    1. سلام
      با واحد پشتیبانی در تلگرام تماس بگیرید
      ایدی : irhesabdaran20
      موفق باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا