دانلود پروژه مالی هدفمندی یارانه ها

دانلود پروژه مالی حسابداری

pix-targeted-subsidies

دانلود پروژه مالی هدفمندی یارانه ها

تعداد صفحات ۴۸ صفحه
فرمت های پروژه DOCX
دسته بندی پروژه پروژه های مالی
نویسنده و فرستنده فرشاد سعادت دوست

 

پیشگفتار پروژه مالی هدفمندی یارانه ها

امروزه برای یک مشکل، راه‌حل علمی و عمومی به نام «مهارت حل مسأله» باب شده است. یعنی ما یکی یکی مشکلات خود را به صورت یک مسأله ببینیم که باید آن را حل کنیم.

در روش علمی، مراحل حل یک مشکل به این شرح است:

۱- ایجاد تشنگی و کنجکاوی درباره‌ی فهمیدن راه‌حل مشکل

۲- جمع‌آوری اطلاعات درباره‌ی قضیه

۳- مطالعه‌ی اطلاعات به دست آمده، تفکر و اندیشیدن و تولید حدس و گمان‌ها و فرضیه‌پردازی

۴- کنار هم گذاشتن فرض‌ها و رسیدن به یک نتیجه‌ی قطعی برای اقدام.

اکنون قضیه‌ی هدفمندسازی یارانه‌ها، بی‌تردید یکی از دغدغه‌های هر ایرانی است، و هر کس منتظر دیدن تأثیر اجرای آن بر زندگی خویش است.

پس برای هر یک از ما، هدفمند شدن یارانه‌ها، یک مشکل و یک مسأله است. پس اگر خود را از جرگه‌ی اهل علم می‌دانیم بیاییم به روش علمی، در صدد حل این مسأله بر آییم. چه کنیم که تأثیر این کار عظیم، بر زندگی ما، بیشتر و بهتر باشد؟ چه کنیم که از پس وظیفه‌ی شهروندی خویش، برای گذر از این مرحله‌ی تاریخ‌ساز بر آییم؟

دوباره نگاهی به پنج مرحله‌ی بالا بیندازید.

  1. هم اکنون، مرحله‌ی اول ایجاد شده و دیگر همه کنجکاو شده‌اند که از قضیه سر در بیاورند.
  2. خیلی از ما در حال کامل کردن اطلاعات‌مان درباره‌ی موضوع یارانه‌ها هستیم. روزنامه‌ها، رادیو و تلویزیون، هر کدام در این مقوله، در حال اطلاع‌رسانی هستند.

 

چکیده پروژه مالی هدفمندی یارانه ها

با توجه به ساختار اقتصادی جهان که همه ی کشور ها را به یکدیگر وابسته نموده است اگر بحران اقتصادی به وجود آید دامنه اثراتش همه کشورها را در بر می گیرد. در بحران های اقتصادی احتمالی پیش رو کشور هایی که از نظر زیر ساخت های اقتصادی بر پایه صحیح بنا نگردیده اند بیشتر تحت تأثیر آثار زیان بار آن قرار می گیرند. ایران از جمله کشور هایی است که فاصله ی طبقاتی بین پردرآمد ترین افراد و کم در آمد ترین آنان زیاد می باشد. در نتیجه مسوولان اقتصادی دولت تصمیم گرفته اند که یارانه های سوخت، آب، برق و گاز را در جهت هدفمند کردن آنها حذف نموده و مبلغ معینی را مستقیما به خانوار ها پرداخت نماید تا بلکه مصرف خانوارها را کاهش داده و با حمایت از اقشار ضعیف و آسیب پذیر جامعه فاصله طبقاتی انان را با طبقات مرفه تا حد متناسبی کاهش دهند.

اهمیت و ضرورت تحقیق پروژه مالی هدفمندی یارانه ها

یارانه‌های انرژی، از نظر تولید درآمد و کمک به اقشار کم درآمد، مانند یارانه‌های کالاهای اساسی نمی‌باشند و به طور معمول، شامل مصرف‌کنندگانی می‌شوند که از امکانات بیشتر- مثلاً تعداد خودروی بیشتر- برخوردار هستند. البته گفتنی است که یارانه‌ها بخش انرژی تا حدودی به لحاظ کاهش هزینه حمل ونقل و کاهش قیمت تمام شده کالای داخلی، می‌توانند به طور غیرمستقیم، تا حدی به نفع اقشار کم درآمد هم باشند، اما سهم آنها نسبت به اقشار پر درآمد بسیار ناچیز خواهد بود. بنابراین هدفمند کردن یارانه‌ها- به ویژه در بخش انرژی- ضرورتی است که هر چه بیشتر به تعویق افتد، اجرای آن سخت‌تر و موانع پیش روی آن در زمان اجرا بیشتر خواهد شد.

هدفمندسازی یارانه‌ها، مزیت‌هایی دارند که با اجرای آن می‌توان به این مزیت‌ها دست یافت. از مهمترین مزایای هدفمندسازی یارانه‌های انرژی، ایجاد بستری مناسب برای جذب سرمایه‌گذاری در بخش تولید انرژی می‌باشد. همچنین علاوه بر آن، کاهش میزان مصرف و ضریب شدت انرژی، از دیگر مزایای هدفمندسازی یارانه‌ها می‌باشد….

تاریخچه پرداخت یارانه در جهان

تاریخچه یارانه در جهان از دوران انقلاب صنعتی و پیدایش مکتب سوداگری آغاز ‏شد. به باور طرفداران این مکتب، ثروت هر کشور به میزان ذخیره‌های طلا و فلزات گران‏بهای آن بستگی داشت و به منظور جمع‌آوری ذخیره‌های طلای کشورهای دیگر لازم بود کالاهایی تولید شود که بتواند به بازارهای کشورهای دیگر صادر شود. در این دوره  تشویق و حمایت از تولیدهایی که بازار مناسبی در جهان داشت، مورد توجه قرار گرفت و دولت به حمایت از برخی تولیدهای خاص مبادرت کرد. با ظهور مکتب لاسیک که پیروان آن به دست نامرئی بازار و عدم دخالت دولت در فعالیت‏های اقتصادی باور داشتند، سیاست‏های پیش‌گفته مورد تردید قرارگرفت (قادری، رزمی و صدیقی، ۱۳۸۴: ۵۲۸). این وضعیت تا زمان جنگ جهانی دوم ادامه داشت و از آن پس با توجه به شرایط پدیدآمده، دولت‏ها ناچار به دخالت بیشتر در فعالیت‏های اقتصادی شدند که سهمیه‏بندی و قیمت‏گذاری کالاها از آن جمله بود………

مشاهده فهرست کامل این پروژه مالی حسابداری

باتشکر فروان از مهندس فرشاد سعادت دوست  تهیه کننده این پروژه مالی حسابداری

این پروژه ۱۰۰ درصد کامل و آماده ارایه می باشد

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا