دانلود کدینگ حسابداری در اکسل (جامع)

دانلود کدینگ حسابداری

دانلود کدینگ حسابداری در اکسل (جامع)

دانلود رایگان کدینگ جامع حسابداری در اکسل

 

در پست قبلی سایت آی آر حسابداران فایل اکسل محاسبه ساعات کارکرد را برای شما قرار دادیم که تمامی حسابداران میتوانند از آن برای محاسبات کارکرد کارگران استفاده کنند و در این پست از سایت دانشجویان حسابداری ایران برای شما کدینگ جامع حسابداری در اکسل را برای شما تهیه و قرار دادیم. این فایل ها توسط عارف نبی زاده و حسن حکمتی فراز تهیه و تنظیم شده اند.

 

کدینگ حسابداری چیست ؟

کدینگ در حسابداری به معنی اختصاص یک کد به هر حساب است. در حسابداری ما برای دسته‌بندی حساب‌های خود و استاندارد شدن عملیات مالی و یکپارچه‌سازی سیستم حسابداری از یک الگوی مشخصی برای کدینگ‌ها استفاده می‌کنیم. در طراحی کدینگ حسابداری سر‎فصل های اصلی و فرعی بر حسب فعالیت و ارتباط آنها با هم مرتب سازی و دسته بندی می‌شوند تا اطلاعات مالی قابل تفکیک باشند و دسترسی سریع‎تری به اطلاعات مالی داشته باشیم.

 

سه سطح اصلی حساب ها برای دسته بندی

یکی از مهم ترین مواردی که در کدینگ های حسابداری باید رعایت شود دسته بندی حساب ها است. در حسابداری سه گروه حساب داریم به نام حساب های کل حساب های معین و حساب های تفصیل که به ترتیب حسابهای تفصیلی زیر مجموعه حساب های معین هستند و حساب های معین زیر مجموعه حساب های کل ، برای درک بیشتر مطلب تصویر زیر را مشاهده کنید.

دانلود کدینگ حسابداری

 

مزایای کدینگ های حسابداری

به صورت خلاصه میتوان مزایای کدینگ را : سازماندهی بهتر و دقیق‌تر اطلاعات مالی، کاهش خطاها در ورود داده‌ها، سرعت بیشتر در پردازش اطلاعات، انعطاف‌پذیری در تنظیم سیستم کدینگ به نیازهای شرکت، تسهیل در گزارش‌دهی و تجزیه و تحلیل داده‌ها، و هماهنگی با الزامات قانونی مربوط به حسابداری دانست

 

فیلم آموزش کدینگ در حسابداری را ببینید!

در این پست هدف ارایه کدینگ جامع حسابداری در یک فایل اکسل است ولی اگر قصد دارید به صورت کامل نحوه ایجاد کدینگ را آموزش ببینید حتما فیلم آموزش کدینگ در حسابداری را مشاهده کنید. ما در این فیلم هر آنچه نیاز است یادبگیرید را به زبان ساده آموزش دادیم که میتوانید این فیلم آموزشی را به صورت رایگان مشاهده یا دانلود کنید.

 

کدینگ در نرم افزار های مالی و حسابداری :

معمولا نرم افزار های حسابداری به صورت پیشفرض کدینگ های مختلفی برای انواع شرکت های تولیدی و بازرگانی و خدماتی ارایه می دهند که حسابداران میتوانند با توجه به نیاز خود این کدینگ ها را ویرایش یا تغیر بدهند. برای اینکار میتوانید از طریق بخش حساب ها یا سرفصل حساب ها در نرم افزار های حسابداری کدینگ ها را ویرایش کنید. با توجه به تجربه شخصی یکی از بهترین کدینگ های که دیدم مربوط به نرم افزار حسابداری سیپدار می باشد.

 

کدینگ حساب ها قدم اول در حسابداری

یکی از مفاهیم اساسی و پایه حسابداری که نیاز است حسابداران به صورت کامل با آن آشنایی داشته باشند بحث کدینگ است تا بتوانند به کمک آن کدی را به حساب های خود اختصاص بدهند. اما گاهی مواقع نیاز است از الگو های برای راحتی و سرعت بخشید به کار خود انجام بدهند به همین دلیل ما دو فایل کدینگ حسابداری در اکسل را برای شما آماده کردیم که از طریق لینک زیر میتوانید آنها را دانلود کنید.

 

توجه:کاربران گرامی لطفا آی آر حسابداران را به دوستانتان معرفی کنید…

» حجم فایل : ۰.۱۳ مگابایت
» منبع و رمز : www.irhesabdaran.ir
» توضیحات :
فرمت این فایل xlsx می باشد.
برای مشاهده واجرای فایل از نرم افزار Excel استفاده کنید
برای راحتی شما فایل ها رمز گذاری نشده است
» کپی رایت مطلب :
کپی برداری از مطالب تنها با اجازه مدیر امکان پذیر می باشد.
جهت ارتباط با مدیر سایت از طریق فرم تماس با ما اقدام کنید
مشکلات مطلب را در قسمت نظرات بیان کنید.

‫10 دیدگاه ها

  1. سلام
    خیلی کارمو جلو انداخت ممنون

    1. خانم طاوسی - پشتیبانی گفت:

      سلام وقت خوش
      آی آر حسابداران را به دوستان خود معرفی کنید

  2. فاطمه جعفری گفت:

    سلام وقتتون بخیر .سال نومبارک .بابت کدینگ تولیدی متشکرم خیلی کاربردی بود .ممنون میشم اگر اکسل کدینگ خدماتی و بازرگانی و پیمانکاری رو هم برایم ارسال کنید و در سایت قرار دهید .

    1. خانم طاوسی - پشتیبانی گفت:

      سلام وقت خوش
      در صورت امکان در اینده اضافه میکنیم و از طریق کانال تلگرام اطلاع رسانی میکنیم
      لطفا آی آر حسابداران را به دوستانتون معرفی کنید
      موفق باشید

  3. سلام وقت شما به خیر
    چرا کدینگ حسابها قدیمی هست در حالیکه طبق استاندارد حسابداری شماره ۱ و تغییراتش در سال ۹۸ ارائه کدینگ و حتی صورتها تغییر کرده

  4. با سلام در مورد ذخیره مطابات مشکوک الوصول به نظرم اشتباه طبقه بندی کردید .. شما این حساب رو در قسمت بدهی های جاری تحت معین ذخایر ثبت زدید در صورتی که این قلم جزی از حسابهای دارایی های جاری و کاهنده حساب حسابهای دریافتنی هستش … خیلی ممنون

  5. محمدرضا باقرنژاد گفت:

    با سلام چه جوری میشه کدینگ جامع را دانلود کرد

    1. عارف نبی زاده گفت:

      سلام
      روی نوشته قرمز رنگ “» دانلود با لینک مستقیم” در انتهای مطلب کلیک کنید
      موفق باشید

      1. باسلام ببخشید استاد ما مثل همین فایل شمارو فرستاده برای ما گفته کدینگ کنین الان ما نمیدونیم چجوری کدینگ کنیم مگه خوده همین فایل کدینگ نیست؟😐

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا