نحوه محاسبه دستمزد مرخصی استفاده نشده + فیلم آموزش

فیلم آموزش نحوه محاسبه مرخصی استفاده نشده

فرمول جدید محاسبه دستمزد ایام مرخصی کارگران

 

در پست قبل برای شما فیلم آموزش نحوه محاسبه فوق العاده ماموریت و حق ماموریت را قرار دادیم که میتوانید آن را مشاهده و دانلود کنید و در این فیلم برای شما آموزش نحوه محاسبه مرخصی استفاده نشده را اماده کردیم. گاهی اوقات برخی از کارگران یا پرسنل بخشی از مرخصی های استحقاقی خود را تا پیان سال استفاده نمیکنند. در این خصوص امکان تسویه و دریافت حق مرخصی و یا انتقال بخشی از آن، به سال بعد برای کارگران امکان پذیر است. برای مشاهده  و دانلود این فیلم با آی آر حسابداران همراه باشید.

 

۳۰ روز مرخصی استحقاقی با حقوق برای کارگران

هرکارگر یا کارمند در طول یک سال کارکرد در هرکارگاه یا موسسه میتواند از ۳۰ روز مرخصی استحقاقی استفاده کند. به صورت میانگین برای هر ماه کاری برای کارگران ۲.۵ روز مرخصی استحقاقی در نظر گرفته شده که این مرخصی از نوع مرخصی با حقوق و مزایا می باشد. یعنی وقتی کارگر از این مرخصی استفاده می کند باید حقوق و مزایای او از سمت کارفرما پرداخت شود. حالا گاهی اوقات کارگرانی هستند که از این مرخصی استفاده نمی کنند یا همه آنها را استفاده نمی کنند که در این پست میخواهیم نحوه محاسبه دستمزد ایام مرخصی استفاده نشده را بررسی کنیم

 

۹ روز از مرخصی استفاده نشده را میتوان ذخیره کرد

ماده ۶۶ قانون کار میگوید کارگر نمی‌تواند بیش از ۹ روز از مرخصی سالانه خود را ذخیره کند. و بقیه روز های باقی مانده باید در پایان سال با کارگر تسویه شود . در همین خصوص اگر بخواهیم یک مثال بزنیم . میگیم اگر یک کارگر ۱۹ روز مرخصی استفاده نشده داشت. باید ۹ روز را ذخیره در نظر بگیریم و ۱۰ روز دیگر را با اون تسویه کنیم که در این فیلم آموزشی به شما یاد میدیم که به چه صورت میتوانید این محاسبات را انجام بدهید.

 

مرخصی استفاده نشده و ماده ۹۱ قانون مالیات های مستقیم

خب دوستان عزیز بر اساس بند ۵ ماده ۹۱ قانون مالیات های مستقیم ، حقوق دریافتی بایت مرخصی های استفاده نشده معاف از مالیات می باشد. پس در نتیجه این حق دریافتی در زمان محاسبه مالیات حقوق نیاز نیست در نظر گرفته شود. بریم و با هم در زیر فیلم آموزشی مربوطه را ببینیم.

 

فرمول محاسبه دستمزد ایام مرخصی کارگران به چه صورت است ؟

فرمول نحوه محاسبه دستمزد مرخصی استفاده نشده

 

فیلم آموزش نحوه محاسبه مرخصی استفاده نشده

دوره جامع آموزش صفر تا صد حسابداری حقوق و دستمزد منتشر شد

ما در یک دوره جامع و در یک پکیج کامل آموزش حسابداری حقوق و دستمزد را از قدم صفر تا سطح حرفه ای و پیشرفته به صورت کامل آموزش دادیم که شما میتوانید این بسته آموزشی را در حال حاضر با تخفیف ویژه از طریق بخش محصولات سایت بررسی و تهیه کنید. ضمنا شما میتوانید در بخش محصولات آموزشی حسابداری سایت تمامی دوره ها و آموزش های که قرار گرفته را بررسی کنید و همچنین در بخش فیلم های آموزشی سایت میتوانید فیلم های آموزشی حسابداری را ببینید و  به صورت کاملا رایگان دانلود کنید

 

🟨🔰🟨لطفا نظرات خود را در خصوص این ابزار و این فیلم آموزشی از طریق بخش نظردهی زیر برای ما ارسال کنید. نظرات شما باعث دلگرمی ما و ارایه پست های بیشتر می باشد.

‫4 دیدگاه ها

  1. سلام
    وقت بخیر
    9 روز مرخصی ذخیره شده به مرخصی سال بعد اضافه میشه یا مثل حق سنوات وارد حساب ذخیره میشه تا زمان تسویه حساب؟

    1. سلام وقت بخیر
      ذخیره در نظر گرفته میشه و میتونه سال بعد از اونها استفاده کنه … و هر سال تنها میشه 9 روز ذخیره در نظر گرفته بشه برای سال اینده

  2. سلام و عرض ادب.منظور از 9 روز ذخیره چیه و یعنی اینکه هر تعداد روزی که مرخصی استفاده نشده داشت باید حتما از عدد 9 کم بشه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا