دانلود پاورپوینت اخلاق حرفه‌ای در حسابرسی

دانلود پاورپوینت اخلاق حرفه‌ای در حسابرسی

دانلود پاورپوینت اخلاق حرفه‌ای در حسابرسی

فصل ۴ کتاب حسابرسی پیشرفته دکتر مهدی مرادی خانم نعیمه بیات

 

ما قبلا در یک پست دیگر در آی آر حسابداران برای شما پاورپوینت اخلاق حرفه ای در حسابداری را قرار دادیم و در این پست برای شما پاورپوینت اخلاق حرفه‌ای در حسابرسی را که مربوط به فصل ۴ درس حسابرسی پیشرفته می باشد را قرار دادیم. این فایل شامل ۱۷ اسلاید می باشد. برای مشاهده توضیحات بیشتر و دانلود پاورپوینت اخلاق حرفه‌ای در حسابرسی در ادامه مطلب با آی آر حسابداران همراه باشید.

 

تعریف اخلاق و اخلاق حرفه ای

اخلاق، مجموعه اصول و ارزش‌ها است. هر یک از ما دارای مجموعه‌ای از اصول‌ها و ارزش‌های اخلاقی هستیم که گاهی اوقات به آن‌ها توجه داریم و در برخی از موارد نیز آن‌ها غافل می شویم، اخلاق جمع خُلق است و در لغت‌نامه دهخدا، به معنای خلق و خوی‌ها و علم اخلاق به معنای دانش بده و نیک خوی‌ها تعریف شده است، در فرهنگ وبستر، اخلاق یعنی مطالعه راه‌های درست و غلط رفتار انسان. اخلاق الگوی ارتباطی میان افراد با رعایت حقوق افراد است. در واقع، اخلاق مسئولیت‌پذیری در قبال حقوق افراد را مشخص می‌کند. همان‌گونه که اشاره شد، اخلاق مجموعه‌ای از اصول و ارزش‌های معنوی است. بنابراین، اخلاقیات ارتباط تنگاتنگی با ارزش‌ها دارند. در واقع اخلاق و رفتار انسان‌ها، ابزاری است که ارزش‌ها را به عمل تبدیل می‌کند. اخلاق یعنی اصول معنوی و ارزش‌هایی که بر رفتار شخص یا گروه، حاکم است و تعیین می‌کند که کار درست چیست و کار نادرست کدام است.

 

سرفصل های پاورپوینت اخلاق حرفه‌ای در حسابرسی

  • ضرورت و اهمیت اخلاق
  • اخلاق حرفه‌ای و ضرورت آن
  • جایگاه اخلاق حرفه‌ای در حسابرسی
  • عوامل اثرگذار بر رفتار اخلاقی حسابرسان
  • انواع تهدیدات اخلاقی در حسابرسی
  • آیین رفتار حرفه‌ای حسابرسان
  • ویژگی‌های حسابرسان

 

ضرورت و اهمیت اخلاق

اهمیت و ضرورت اخلاق از آن‌جا ناشی می شود که در نبود آن اعضای یک جامعه نمی‌توانند به طور منظم به وظایف خود عمل نموده و با یکدیگر ارتباط مؤثری برقرار نمایند. اهمیت و جایگاه اخلاق تنها در شرایط نبود آن قابل درک است. در واقع تنها زمانی که اصول اخلاقی و ارزش‌ها زیر پا گذاشته شوند، نقش و اهمیت آن‌ها مشخص خواهد شد.اخلاق حرفه‌ای مجموعه‌ای از اصول و معیارهای اخلاقی است که رفتار افراد را در یک ساختار حرفه‌ای تعیین می‌کند. مجموعه کنش‌ها و واکنش‌های پذیرفته‌شده از سوی سازمان‌ها و مراجع حرفه‌ای که مطلوب‌ترین روابط اجتماعی ممکن را برای اعضای خود و جامعه فراهم می‌کند، اخلاق حرفه‌ای نامیده می‌شود.

 

سایر ویژگی‌های شخصیتی موثر بر رفتار حرفه‌ای حسابرس

تصمیم‌گیری و قضاوت، بخش مهمی از فرآیند حسابرسی را تشکیل می‌دهد. قضاوت جوهره‌ی اصلی حرفه حسابرسی است و ارزشی که با حسابرسی صورت‌های مالی ایجاد می‌شود، ناشی از مجموعه‌ای از قضاوت‌های حرفه‌ای است که باید در چارچوب استانداردهای حسابرسی و آیین رفتار حرفه‌ای و اخلاقی انجام شود. از طریق دکمه زیر میتوانید فایل پاورپوینت اخلاق حرفه ای در حسابرسی را تهیه و دانلود کنید

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا