فیلم آموزش محاسبه استهلاک به روش نزولی در اکسل

فیلم آموزش محاسبه استهلاک به روش نزولی در اکسل

فیلم آموزش محاسبه استهلاک به روش نزولی در اکسل

آموزش محاسبه هزینه استهلاک به روش نزولی ساده و نزولی مضاعف

 

در پست قبلی در سایت آی آر حسابداران فیلم آموزش محاسبه هزینه استهلاک به روش مجموع سنوات در اکسل را برای شما قرار دادیم و باتوجه به درخواست های کاربران در این پست از سایت دانشجویان حسابداری تصمیم گرفتیم توابع مالی اکسل مربوط به روش مانده نزولی را آموزش بدهیم که برای مشاهده این آموزش در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

 

تعریف استهلاک و هزینه استهلاک در حسابداری

به سرشکن کردن تدریجی بهای تمام شده خریداری شده (قیمت نهایی خریداری شده) و دارایی‌های بلندمدت به طور منظم نسبت به سال‌های عمر مفید آن هزینه استهلاک گویند. طبق اصل مقابله درآمدها با هزینه‌ها، چون از دارایی‌های ثابت (مثل ماشین‌آلات تولیدی) برای تولید و کسب درآمد استفاده می‌کنیم، لازم است بهای تمام شده دارایی‌ها را طی سال‌هایی که از آن‌ها استفاده می‌کنیم، بر اساس قواعد حسابداری به هزینه تبدیل کنیم تا عمر دستگاه به پایان رسد. که ما در این مقاله قصد داریم با هم روش محاسبه هزینه استهلاک به روش نزولی را بررسی کنیم.

 

محاسبه استهلاک به روش نزولی

در محاسبه استهلاک به روش نزولی فرض بر این است که دارایی ثابت در سال های اول عمر مفید خود منافع بیشتری نسبت به سال های آخر ارائه می کند، بنابراین بازده دارایی نو بیش از دارایی کهنه می باشد. درنتیجه هر سال که از عمر مفید دارایی می گذرد هزینۀ استهلاک آن نسبت به سال قبل کاهش می یابد. در فیلم زیر روش های محاسبه استهلاک به روش نزولی در اکسل را آموزش دادیم

 

فیلم آموزش محاسبه استهلاک به روش نزولی در اکسل

دانلود فیلم این آموزش – کلیک کنید

دانلود فایل اکسل مربوط به این آموزش – کلیک کنید

 

اگر قصد یادگیری اکسل در حسابداری را دارید !!!

توجه کنید : این فیلم فقط چند یک دقیقه از ساعت ها آموزش توابع مالی و حسابداری در اکسل می باشد و اگر قصد یادگیری توابع مالی و حسابداری اکسل را دارید، پیشنهاد میکنیم حتما دوره آموزش توابع مالی و حسابداری در اکسل را بررسی کنید و اگر به تازگی و از پایه قصد یادگیری اکسل و اکسل در حسابداری را دارید توصیه میکنیم دوره آموزش اکسل در حسابداری سایت را بررسی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا