دانلود پاورپوینت اندازه گیری در حسابداری

دانلود پاورپوینت اندازه گیری در حسابداری

دانلود پاورپوینت اندازه گیری در حسابداری

پاورپوینت فصل ۵ تئوری حسابداری ۲

 

تعداد اسلاید ۲۱+ ۳۵
فرمت ppt
دسته بندی پاورپوینت حسابداری

مقدمه پاورپوینت اندازه گیری در حسابداری :

اندازه گیری یکی از مهم ترین بخش های هر تلاش علمی محسوب میشود تا زمانی که نتوان یک پدیده را اندازه گیری کرد دشوار است بتوان ان را مورد ارزیابی قرار داد ، در حسابداری از مقیاس سنجش استفاده میکنند وارزش اقلام را اعلام مینمایند زیرا مقادیر کمی میتواند اطلاعات بیشتری ارائه کند حسابداران دائما در حال کمی کردن موضوعات مختلف بوده وبه نوعی دائما در حال اندازه گیری میباشند پس میتوان اندازه گیری را مهم ترین چالش پیش روی حسابداران دانست.

 

فهرست پاورپوینت اندازه گیری در حسابداری:

  • مقدمه
  • تعریف اندازه گیری
  • انواع اندازه گیری ومقیاس های اندازه گیری
  • عوامل خطا در اندازه گیری
  • واحدها ی اندازه گیری در حسابداری وخاصه های اندازه گیری
  • کاربرد سیستم اندازه گیری در حسابداری ومسئله های مطرح در سیستم اندازه گیری از نظر حسابرسان
  • جایگاه اندازه گیری درچارچوب نظری

 

تعریف اندازه گیری:

تعریف کلی  :در یک تعریف کلی اندازه گیری را تخصیص عدد به خصوصیات یا ویژگی های اشیاء ( موضوعات ) مورد اندازه گیری تعریف نموده اند. یکی از نخستین افرادی است که به موضوع اندازه گیری پرداخته است از نگاه وی اندازهcampbell گیری تخصیص اعداد به منظور نشان دادن خصیصه های مادی غیر عددی یک سیستم، مطابق با قوانین حاکم بر این خصیصه ها یک صاحب نظر درباره سیستم اندازه گیری در علوم اجتماعی ) اندازه گیری منظور کردن )stevens عدد به یک شی یا یک رویداد، با رعایت مقررات حاکم در ان سیستم.

 

کیفیت اندازه گیری:

به منظور تجزیه وتحلیل ارزش واعتبار یک معیار لازم است چند کیفیت مورد توجه قرار گیرد. عینیت و سودمندی ازکیفیت اندازه گیری ها هستند.عینیت در اینجا به معنای میزان توافق بین اندازه گیرانی است که دارای ابزار و محدودیت هایی مشابه هستند و خاصه ی معینی از یک شئ (موضوع) را اندازه گیری می کنند…

 

تصویر اسلاید های پاورپوینت اندازه گیری در حسابداری :

پاورپوینت اندازه گیری در حسابداری

 

کاربرد سیستم اندازه گیری در حسابداری:

دو عدد اصلی را که باید در حسابداری محاسبه کرد عبارت اند از سرمایه وسود وهردوی انها ناشی از محاسبه ی متغیر های دیگری هستند. میتوان سرمایه را به روش های مختلف تعیین ومقدار ان را محاسبه کرد مانند سیستم حسابداری مبتنی بر هزینه های تاریخی ، عملیات وفعالیت ها ی مالی یا بر مبنای ارزش بازار و قیمت فروش اقلام . تاریخ بیانگر این است که دو واژه سرمایه وسود در طول زمان معنی های متفاوت بوده اند ،سیر تکامل پیموده اند ودارای تعداد زیادی معنی اصلی هستند….

 

توجه کنید : یک فایل پاورپوینت اندازه گیری در حسابداری جدید پیوست شد . این فایل به صورت کاملا حرفه ای تهیه و تنظیم شده و به صورت رایگان پیوست شد و نیاز به پرداخت اضافی نمی باشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا