دانلود پاورپوینت برداشت های غلط در زمینه کارای بازار سرمایه

دانلود پاورپوینت برداشت های غلط در زمینه کارای بازار سرمایه

دانلود پاورپوینت برداشت های غلط برخی از محققین در زمینه کارای بازار سرمایه

فاطمه طاوسی /عارف نبی زاده

 

در پست قبلی برای شما مقاله حاکمیت شرکتی؛ تعاریف،مفاهیم و نظریات از فاطمه طاوسی را قرار دادیم و در این بخش یک فایل پاورپوینت حسابداری برای شما قرار دادیم که مرتبط با نظریه بازار کارآی سرمایه , برداشت های غلط برخی از محققین در زمینه کارای بازار سرمایه  می باشد و در ۲۸ اسلاید تهیه و تنظیم شده است. برای مشاهده توضیحات بیشتر و دانلود رایگان این فایل در ادامه مطلب با آی آر حسابداران همراه باشید.

 

مقدمه ای بر این مقالات و برداشت ها

بیش از ربع قرن است که توجه استادان مالی و اقتصادی دانشگاه ها متوجه کارآیی بازار سرمایه در کشورهای مختلف شده است. برای کشورهای سرمایه داری، کارا بودن بازار از اهمیت زیادی برخوردار است، چرا که در صورت کارا بودن بازار سرمایه، هم قیمت اوراق بهادار به درستی و عادلانه تعیین می شود و هم تخصیص سرمایه، که مهمترین عامل تولید و توسعه اقتصادی است، به صورت مطلوب و بهینه انجام می شود. در این مقاله ما سعی میکنیم که تئوری بازار کارای سرمایه را تشریح کرده ویژگی بازار کار و پیامدهای کارآیی بازار سرمایه را توضیح دهیم. ضمنا در بخشهای مختلف، به عدم کارآیی بازار سرمایه ایران نیز اشاره خواهد شد. 

 

تئوری بازار کارآ و تخصیص بهینه منابع

یکی از عمده ترین پیامدهای کارآیی بازار این است که از منابع موجود به بهترین وجه، و به شکلی بهینه و مطلوب، بهره برداری می شود. یکی از وظایف مهم بازار سرمایه باید تأمین مالی شرکتها و نهادها باشد، و بازار سرمایه باید این ویژگی را داشته باشد که شرکتهای نیازمند بتوانند سرمایه لازم خود را تأمین کنند و شرکتهایی که به راستی نباید منابع تازه به دست آورند، و پروژه های آنها توازی معقولی از بازده و خطر ندارد، از دستیابی به منابع جدید در بازار محروم شوند. 

 

نظریه بازار کارا

. این فرضیه میگوید که رقابت میان سرمایه گذاران برای به دست آوردن سود در سرمایه گذاری بدینجا منجر می شود که قیمت جاری اوراق بهادار، پیش بینی بی طرفانهای از ارزش ذاتی آنها باشد. فرضیه بازارهای کارا نمی گوید که همه سرمایه گذاران معقول عمل می کنند، و یا تک تک آنان به جزء جزء اطلاعات دسترسی دارند، بلکه صرفا میگوید که همه اطلاعات در قیمت سهام بازتاب دارد. این تئوری در سه سطح، از نظر عمومیت و گستردگی دامنه مفروضات و پیامدهای آن، مطرح است که ذیلا به آنها می پردازیم

 

برداشتهای غلط از مفهوم کارایی

تصور نادرست از فرضیه بازارکارا : فرض شود که هر شرکت می تواند به همان خوبی شرکتهای دیگر باشد، اما با توجه به تجربیات بدست آمده این نظر بطور واضحی غیرواقعی می باشد حتی با مشاهدات اتفاقی، دیده می شود که زمانی که برخی از شرکتها در حال نزول هستند، شرکتهای دیگری وجود دارند که وضعیت آنها رو به رونق است. همچنین در یک گروه از شرکتها، وضعیت بعضی بهتر از دیگران است، زیرا بهتر سرپرستی می شوند و در نتیجه وضعیت بهتری را نشان می دهند

 

تصورات اشتباه در ماهیت کارایی

این نوع تصورات اشتباه ناشی از عدم درک صحیح از معنای واقعی بازار کارا میباشد. به نظر گروهی از افراد، معنای واقعی بازار کار این است که تمام سرمایه گذاران مجرب باشند، اما عملا در اکثر بازارهای سرمایه مشاهده می شود که سرمایه گذاران غیر مجرب به مراتب بیشتر هستند لذا آنها این پدیده را دلیلی برای غیر کارا بودن بازار می دانند. از طریق لینک زیر میتوانید فایل پاورپوینت برداشت های غلط در زمینه کارای بازار سرمایه را به صورت رایگان دانلود کنید.

 

توجه:کاربران گرامی لطفا آی آر حسابداران را به دوستانتان معرفی کنید…

» حجم فایل :۱ مگابایت
» منبع و رمز : www.irhesabdaran.ir
» توضیحات :
فرمت این فایلppt می باشد.
برای مشاهده واجرای فایل از نرم افزار PowerPoint استفاده کنید
برای راحتی شما فایل ها رمز گذاری نشده است
» کپی رایت مطلب :
هرگونه کپی برداری از طرف سایر سایت ها و وبلاگ ها غیر مجاز و حرام می باشد.
جهت ارتباط با مدیر سایت از طریق فرم تماس با ما اقدام کنید
مشکلات مطلب را در قسمت نظرات بیان کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا