دانلود رایگان جزوه کتاب تئوری اثباتی حسابداری

دانلود رایگان جزوه کتاب تئوری اثباتی حسابداری

جزوه کتاب تئوری اثباتی حسابداری

 

تئوری اثباتی حسابداری به تشریح رویه های حسابداری می پردازد این تئوری برای توضیح و پیش بینی رفتارهای شرکت هایی که می خواهند ار یک رویه خاص استفاده کنند و همچنین شرکت هایی که نمی خواهند از رویه مشخصی استفاده کنند به کار می رود.در این پست از سایت آی آر حسابداران برای شما جزوه کتاب تئوری اثباتی حسابداری را آماده کردیم . برای مشاهده جزئیات بیشتر و دانلود رایگان جزوه کتاب تئوری اثباتی حسابداری در ادامه مطلب با ما همراه باشید .

 

تئوری قرارداد در جزوه کتاب تئوری اثباتی حسابداری

بر اساس این تئوری ، هر واحد تجاری قراردادهای مختلفی میان اشخاص مختلف تنظیم نموده و با آنها در ارتباط است.با توجه به اندازه و بزرگی واحد تجاری تعداد افراد درگیر در این قراردادها، ممکن است کم یا زیاد باشند.آنچه که در همه قراردادها برای همه افراد مشترک می باشد،آن است که هر شخص برای تامین منابع ،تعهدی نسبت به واحدتجاری دارد و در مقابل نیز ،حق و حقوقی از منافع ان واحد خواهد داشت.واحد تجاری را می توان مجموعه ای از قراردادها میان سهامداران،مدیران،کارکنان،فروشندگان،مشتریان دولت و اعتباردهندگان فرض نمود.هر یک از گروه ها ،قراردادی جدا با شرکت دارند، سهامداران و اعتبار دهندگان منابع مالی مورد نیاز واحد تجاری را تامین می کنند و در عوض بازده مورد انتظار خود را می خواهند .مدیران و کارکنان مهارت خود را به شرکت عرضه می کنند و انتظار جبران آن را از طریق حقوق و پاداش دارند.فروشندگان ،مواد اولیه و یا تجهیزات را به شرکت می فروشند و در عوض انتظار دریافت وجه آن را دارند.مشتریان در ازای خرید کالاها و یا خدمات به واحدهای تجاری پول پرداخت و یا تعهد پرداخت را تقبل می کنند.همچنین دولت در ازای دریافت مالیات ،خدمات عمومی را به شرکت ارائه می دهد.

 

تئوری کارگزاری در کتاب تئوری اثباتی حسابداری

رابطه کارگزاری قراردادی است که به موجب ان یک گروه (مالکان)،فرد یا گروهی را به عنوان مباشر یا کارگزار خود انتخاب می کنند و او را در جایگاه مسئول و مامور ارائه مجموعه ای از خدمات مشخص در واحد تجاری قرار می دهند.انعقاد قرارداد مستلزم تفویض اختیار تصمیم گیری به کارگزار است.در چنین قراردادی ،طرفین یعنی کارگزار و مالک هر دو می دانند که هر یک در راستای منافع شخصی خود عمل می کنند.ازآنجایی که کارگزار(مدیر) ممکن است براساس منافع مالک عمل نکند و به دنبال منافع شخصی خود مانند امنیت شغلی،اعتبار شخصی،حقوق و مزایای جنبی و … باشد،وجود چنین منافعی ممکن است موجب شود مدیران از اقداماتی که در بردارنده ریسک است و احتمالا به جایگاه آن ها لطمه وارد می کند،اجتناب کنند و به نتیجه اولیه و راضی کننده (و نه کمال و مطلوب) رضایت دهند. این امر باعث می شود بازده ای کمتر ازحد مطلوب برای مالکان به دشت آید.لذا ممکن است بین حداکثر شدن منافع سهامداران و منافع شخصی مدیران تضاد به وجود آید که ان را مشکل یا مساله کارگزاری گویند.

 

تدوین و توسعه تئوری اثباتی حسابداری

تحقیق اثباتی در حسابداری در نیمه دهه ۱۹۶۰ اهمیت پیدا کرد و در طول دهه ۱۹۷۰ و ۱۹۸۰ به پارادایم تحقیقاتی مهمی تبدیل شد. قبل ازین زمان پارادایم تحقیقاتی در حسابداری، تحقیقات حسابداری دستوری بود. محققان تحقیقات دستوری مانند استر لینگ ، ادواردز، بل و چمپرز تحقیقاتی در دوره تورم انجام داده بودند. تحقیقات دستوری مذکور رویه های موجود حسابداری را مورد آزمون و بررسی قرار نمی داد، بعبارت دیگر، تحقیقات مزبور تجربی نبودند…

 

توجه:کاربران گرامی لطفا ادرس سایت را به دوستانتان معرفی کنید…
» حجم فایل :۰.۶۱ مگابایت
» منبع و رمز : www.irhesabdaran.ir
» توضیحات :
فرمت این فایل word می باشد.
برای مشاهده واجرای فایل از نرم افزار word 2016 استفاده کنید
برای راحتی شما فایل ها رمز گذاری نشده است
» کپی رایت مطلب :
هرگونه کپی برداری از این مطلب غیر مجاز و حرام می باشد.
جهت ارتباط با مدیر سایت از طریق فرم تماس با ما اقدام کنید
مشکلات مطلب را در قسمت نظرات بیان کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا