دانلود پاورپوینت ترازنامه و مبانی ارزشیابی

دانلود پاورپوینت ترازنامه و مبانی ارزشیابی

دانلود پاورپوینت ترازنامه و مبانی ارزشیابی

پاورپوینت درس تئوری حسابداری ۱

تعداد اسلاید ۳۵+ ۴۱
فرمت ppt
دسته بندی پاورپوینت حسابداری

تعاریف دارایی:

اقلامی با مانده بدهکار که هنگام بستن دفاتر ، بر اساس قواعد و اصول حسابداری به دوره بعد منتقل می شوند و معرف حقوق بر اموال و ارزش های تحصیل شده ، یا مخارج انجام شده برای تولید اموال و یا اقلامی که مربوط به آینده است می باشد منابع اقتصادی یک واحد انتفاعی که طبق اصول پذیرفته شده حسابداری شناسایی و اندازه گیری می شوند . دارایی ها همچنین شامل برخی از مخارج انتقالی به دوره های آتی است که جزء منابع اقتصادی محسوب نمی شود اما بر اساس اصول پذیرفته شده حسابداری شناسایی و اندازه گیری شده اند . دارایی ها عبارتند از منابع و منافع اقتصادی محتمل آن در آینده که توسط یک واحد انتفاعی ، براثر مبادله یا رویداد های گذشته ، تحصیل یا کنترل می شود .

 

شناسایی و اندازه گیری دارایی

دارایی ها و بدهی ها اساسا در بدو امر ، بر مبنای رویداد هایی که در آن واحد انتفاعی منابعی را از سایر واحد ها تحصیل کرده یا تعهداتی را در قبال سایر واحد تقبل نموده است ثبت می گردد . دارایی ها و بدهی ها ، بر اساس قیمت های مبادله ای که مبنای انتقال بوده است اندازه گیری می شوند. دارایی ها هنگام رخداد مبادله ای که کنترل را منتقل می کند شناسایی می شوند ؛ خاصه های متعددی نظیر بهای تمام شده تحصیل ، ارزش دفتری ، ارزش جایگزینی ، ارزش فروش و ارزش خالص بازیافتنی برای اندازه گیری دارایی ها وجود دارد .

 

وجود همبستگی بین صورتهای مالی

رویکرد درآمد فروش – هزینه : در این رویکرد بر عناصر صورت سود و زیان تاکید شده و دارایی ها و بدهی ها نیز به عنوان نتایج درآمد فروش و هزینه ، تعریف ، شناسایی و اندازه گیری می شود. رویکرد دارایی – بدهی : در این رویکرد، اندازه گیری و گزارشگری مستقیم دارایی ها و بدهی ها مورد تاکید است سود نیز به عنوان نتیجه اندازه گیری دارایی و بدهی ها ، تعریف ، شناسایی و اندازه گیری می شود

 

تصویر اسلاید های پاورپوینت ترازنامه و مبانی ارزشیابی :

اسلاید های پاورپوینت ترازنامه و مبانی ارزشیابی

 

حسابهای دریافتنی در فایل ترازنامه و مبانی ارزش یابی :

حسابهای دریافتنی بر مبنای ارزش تاریخی که با توجه به برآورد مبالغ غیر قابل وصول تعدیل شده است ،ارزشیابی و گزارش می شود . خاصه مورد اندازه گیری در این روش تخمینی از ارزش خالص بازیافتنی محسوب می شود اما معیار حقیقی ارزش یابی حسابهای دریافتنی قیمت فروش حسابهای دریافتنی ( از طریق کارگذاری ) پس از کسر هرگونه بدهی ناشی از عدم وصول مطالبات و مراجعه کارگذار است . از طریق لینک زیر میتوانید فایل پاورپوینت ترازنامه و مبانی ارزشیابی را تهیه و دانلود کنید.

بعد از پرداخت میتوانید لینک دانلود دو فایل مجزا را مشاهده و دانلود کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا