آموزش صفر تا صد تهیه و تنظیم صورت سود و زیان

آموزش صفر تا صد تهیه و تنظیم صورت سود و زیان

آموزش صفر تا صد تهیه و تنظیم صورت سود و زیان

آموزش تصویری تهیه صورت حساب سود و زیان در شرکت ها

 

گروه های زیادی از اطلاعات مالی استفاده می کنند و آنها به معیاری نیاز دارند که در مورد میزان ارتباط خود با مؤسسه تصمیم گیری نمایند و عقیده دارند که یکی از وظایف حسابدار، تنظیم صورت های مالی یک واحد اقتصادی است. در این فصل به نحوه تنظیم صورت سود و زیان به عنوان ابزاری برای سنجش میزان موفقیت مؤسسه در استفاده از امکانات و منابع مالی تحت تملک خود می پردازیم. در پست قبل آموزش صفر تا صد تهیه تراز آزمایشی را برای شما قرار دادیم که میتوانید آن را به صورت رایگان دانلود کنید و برای بررسی توضیحات بیشتر و دانلود آموزش صفر تا صد تهیه و تنظیم صورت سود و زیان در ادامه مطلب با آی آر حسابداران همراه باشید.

 

صورت سود و زیان

صورت سود و زیان گزارشی است که نتیجه فعالیت های مالی واحد اقتصادی را طی یک دوره زمانی معین نشان می دهد. این گزارش که خلاصه ای از درآمدها و هزینه هاست، یکی از ابزارهای اصلی انتقال اطلاعات به استفاده کنندگان برون سازمانی، است. در استانداردهای حسابداری، اطلاعاتی در مورد نحوه ارائه صورت های مالی مطرح شده است. صورت سود و زیان باید به گونه ای تنظیم گردد که درآمدها و هزینه های یک واحد تجاری را به نحو مناسب نشان دهد.

 

سایر اقلام عملیاتی (سایر درآمدها و هزین ههای عملیاتی)

درمؤسسات، علاوه بر درآمدها و هزینه های عملیاتی که ارتباط مستقیم با فعالیت های مؤسسه دارد و بخش عمدۀ درآمد و هزینه های مؤسسه را شامل می شود، امکان دارد درآمدها و هزینه های عملیاتی دیگری نیز در صورت سود و زیان » سایر درآمدها و هزینه های عملیاتی « وجود داشته باشند که مؤسسه آنها را به عنوان ارائه می نماید.

 

اگر به فایل اکسل صورت حساب سود و زیان نیاز دارید!

ما قبلا در آی آر حسابداران فایل اکسل صورت حساب سود و زیان را قرار دادیم که به صورت کامل ارایه شده است. در صورت نیاز میتوانید این فایل را از سایت به صورت رایگان دانلود کنید و اگر در صدد یادگیری اکسل در حسابداری هستید حتما دوره های آموزشی ما را بررسی کنید ما این موارد را به صورت کامل ویژه ورد به بازارکار حسابداری آموزش دادیم.

 

مالیات بر درآمد در سود و زیان

دولت ها برای تحقق اهداف مالی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی قوانین مالیاتی تدوین می کنند. اگر این قوانین به طور صحیح اجرا گردد، از یک طرف می تواند موجب عدالت اقتصادی در جامعه شده و از طرف دیگر باعث افزایش سطح اشتغال می گردد. نظام مالیاتی کارآمد، نظامی است که دارای بیشترین آثار اقتصادی و اجتماعی مطلوب باشد. به طور کلی مالیات وجهی است که مردم یک کشور برای حمایت خود به دولت می پردازند. مالیات بر « دولت برای رسیدن به اهداف فوق، بخشی از درآمدهای اشخاص حقیقی و حقوقی را تحت عنوان دریافت می کند. بنابراین اشخاص باید درصدی از درآمدهای خود را پس از کسر هزینه ها به عنوان » درآمد مالیات بر درآمد به دولت پرداخت نمایند.

 

سود خالص در پایان صورت حساب سود و زیان

سود خالص که به عنوان نتیجه نهایی گزارش سود و زیان شناخته می شود حاصل کسر کلیه هزینه های مؤسسه از درآمدهای آن پس از کسر مالیات بر درآمد است. این مبلغ می تواند به عنوان معیار سنجش عملکرد مؤسسه در یک دوره مالی باشد. از طریق لینک زیر میتوانید فایل آموزش صفر تا صد تهیه و تنظیم صورت سود و زیان را به صورت رایگان از سایت دانلود کنید.

توجه:کاربران گرامی لطفا آی آر حسابداران را به دوستانتان معرفی کنید…

» حجم فایل :۳.۳۵ مگابایت
» منبع و رمز : www.irhesabdaran.ir
» توضیحات :
فرمت این فایل pdf می باشد.
برای مشاهده واجرای فایل از نرم افزار Adobe PDF Reader استفاده کنید
برای راحتی شما فایل ها رمز گذاری نشده است
» کپی رایت مطلب :
هرگونه کپی برداری از طرف سایر سایت ها و وبلاگ ها غیر مجاز و حرام می باشد.
جهت ارتباط با مدیر سایت از طریق فرم تماس با ما اقدام کنید
مشکلات مطلب را در قسمت نظرات بیان کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا