دانلود جزوه درس تحلیل آماری کارشناسی ارشد

دانلود جزوه درس تحلیل آماری کارشناسی ارشد

دانلود جزوه درس تحلیل آماری کارشناسی ارشد

جزوه تحلیل آماری دکتر هادی جباری نوقابی

جزوه تحلیل آماری دکتر عاطفه فرخی

 

 

در پست قبل خلاصه کتاب تحلیل آماری دکتر عادل آذر را برای شما قرار دادیم که میتوانید به صورت رایگان از سایت دانلود کنید و در این پست دو جزوه درس تحلیل آماری کارشناسی ارشد را آماده کردیم . یکی از این جزوه ها به صورت دست نویس می باشد و دیگری به صورت تایپ شده است. برای مشاهده توضیحات بیشتر و دانلود رایگان جزوه درس تحلیل آماری کارشناسی ارشد در ادامه مطلب با آی آر حسابداران همراه باشید.

 

مقدمه جزوه درس تحلیل آماری کارشناسی ارشد:

روش های تحلیل و استنباط آماری از لحاظ فنی به دو دسته ی آمار پارامتری و آمار ناپارامتری تقسیم می شوند. روش های آمار پارامتری روش هایی هستند که مستلزم معلوم بودن توزیع جامعه هستند. بنابراین در صورتی که توزیع جامعه از الگوی خاصی مثل توزیع نرمال پیروی کند، می توان از این روش ها استفاده کرد. اما روش های آمار ناپارامتری آزاد توزیع بوده و به الگوی جامعه بستگی ندارند. در این درس ابتدا در مورد رو شهای استنباط پارامتری آماری به ویژه نحوه طراحی آزمای شها و تحلیل نتایج آن ها مطالبی مطرح می شود. سپس مدل سازی و آنالیز رگرسیون توضیح داده می شود. در پایان نیز مبحث آزمو نهای ناپارامتری ارایه خواهد شد. در همه موضوعات این درس انتظار می رود دانشجو نیز تحلیل های آماری را انجام SPSS بتواند ضمن یادگیری مفاهیم آماری بتواند با نرم افزار آماری دهد. بنابراین هدف اصلی این درس آشنایی دانشجویان با مبانی طرح آزمایش ها، مدل سازی و رگرسیون و انجام استنباط های ناپارامتری آماری است.

 

آزمون های یک طرفه و دو طرفه

با توجه به ناحیه رد و نوع فرضیه مقابل، آزمون فرضیه های آماری به دو دسته آزمون یک طرفه و دو طرفه تقسیم بندی می شود. آزمون های یک طرفه آزمون هایی هستند که ناحیه بحرانی آن ها فقط در یک طرف (راست یا چپ) توزیع احتمال آماره آزمون واقع می شود. آزمون هایی که ناحیه رد آن ها در دو طرف راست و چپ قرار م یگیرد، آزمون های دو طرفه نامیده م یشوند. آزمون های یک طرفه نیز به دو دسته آزمون های یک طرفه راست و یک طرفه چپ دسته بندی می شوند. اگر ناحیه رد یک آزمون یک طرفه در سمت راست باشد، به آن آزمون یک طرفه راست یا بالا دنباله ای گفته می شود و در غیر این صورت آن را یک طرفه چپ یا پائین دنبال های می نامند.

 

توجه:کاربران گرامی لطفا آی آر حسابداران را به دوستانتان معرفی کنید…

» حجم فایل :۶.۸۵ مگابایت
» منبع و رمز : www.irhesabdaran.ir
» توضیحات :
فرمت این فایل pdf می باشد.
برای مشاهده واجرای فایل از نرم افزار Adobe PDF Reader استفاده کنید
برای راحتی شما فایل ها رمز گذاری نشده است
» کپی رایت مطلب :
هرگونه کپی برداری از این مطلب غیر مجاز و حرام می باشد.
جهت ارتباط با مدیر سایت از طریق فرم تماس با ما اقدام کنید
مشکلات مطلب را در قسمت نظرات بیان کنید.

‫2 دیدگاه ها

  1. سلام
    بسیار ممنون از کتاب و جزوه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا