دانلود رایگان جزوه درس حسابداری پیمانکاری

دانلود رایگان جزوه درس حسابداری پیمانکاری

دانلود رایگان جزوه درس حسابداری پیمانکاری

دانلود جزوه آموزش حسابداری پیمانکاری استاد احمد فخاریان

 

فعالیت‌های پیمانکاری روز به روز در حال افزایش هستند و افراد بسیاری از این طریق کسب درآمد می‌کنند. پیمانکاران کارشان از زمان اعلام مناقصه‌ها آغاز می‌شود و تا زمان تحویل پروژه ادامه پیدا می‌کند. در طول این مسیر پیمانکاران با موضوعات گوناگونی روبرو می‌شوند که تنها با آگاهی به دانش حسابداری پیمانکاری قابل درک، پیگیری و پیش‌بینی است. پیرو اهمیت دانش حسابداری پیمانکاری، ما در وب سایت دانشجویان حسابداری ایران و در این پست برای شما جزوه درس حسابداری پیمانکاری را قرار دادیم این جزوه توسط استاد احمد فخاریان تهیه و تنظیم شده است و برای بررسی جزئیات بیشتر و دانلود این جزوه در ادامه مطلب با آی آر حسابداران همراه باشید.

 

قرارداد پیمانکاری چیست؟

به طور کلی قرارداد پیمانکاری، قراردادی است که به موجب آن کارفرما، انجام عملی با شرایط معین و در برابر وجه معین، در مدت مشخص را به شخص حقیقی یا حقوقی به نام پیمانکار (مقاطعه کار) واگذار می‌کند؛ موضوع قرارداد پیمانکاری ممکن است ایجاد ساختمان، حمل و نقل و یا تهیه و تدارک کالا باشد. تمامی توضیحات مربوط به حسابداری پیمانکاری در این جزوه ارایه شده است.

 

شرکت پیمانکاری چیست؟

سال‌هاست که در جامعه کسب و کار، شنیدن واژه پیمانکاری به موضوعی پرتکرار تبدیل شده است. پیمانکار به مجموعه‌ای گفته می‌شود که می‌تواند به‌صورت حقیقی یا حقوقی فعالیت و قرارداد انجام فعالیت‌هایی را با افراد حقیقی یا حقوقی منعقد کند. پیمانکاران با توجه به توانایی‌، سابقه و تعداد نفرات فعال مرتبه‌بندی می‌شوند و در مناقصات گوناگون شرکت می‌کنند. مطابق با آیین‌نامه معاونت راهبردی نهاد ریاست جمهوری، شرکت‌های پیمانکاری در یازده گروه که شامل، ساختمان، راه و ترابری، صنعت و معدن، تاسیسات و تجهیزات کشاورزی، آب، مرمت آثار باستانی، کاوش‌های زمینی، ارتباطات، نفت و گاز و نیرو است، می‌توانند فعالیت کنند.

 

حسابداری پیمانکاری چیست ؟

حسابداری پیمانکاری سیستم اطلاعات حسابداری در شرکت‌های پیمانکاری به عنوان مهمترین زیر مجموعه این سیستم، اطلاعات مالی گوناگونی را در اختیار استفاده کنندگان این نوع اطلاعات، به ویژه مدیران هر سازمان قرار می‌دهد. اطلاعات حسابداری باید ویژگی‌های خاصی داشته باشد تا در فرآیند تصمیم گیری مورد استفاده قرار گیرد. امروزه نرم افزار های حسابداری هم کاربرد های بسیار در سیستم های حسابداری دارند و یکی از این نرم افزار ها نرم افزار حسابداری سپیدار می باشد. از طریق لینک زیر میتوانید این جزوه را به صورت رایگان دانلود کنید.

 

توجه:کاربران گرامی لطفا آی آر حسابداران را به دوستانتان معرفی کنید…

» حجم فایل :۱.۶۷ مگابایت
» منبع و رمز : www.irhesabdaran.ir
» توضیحات :
فرمت این فایل pdf می باشد.
برای مشاهده واجرای فایل از نرم افزار Adobe PDF Reader استفاده کنید
برای راحتی شما فایل ها رمز گذاری نشده است
» کپی رایت مطلب :
هرگونه کپی برداری از طرف سایر سایت ها و وبلاگ ها غیر مجاز و حرام می باشد.
جهت ارتباط با مدیر سایت از طریق فرم تماس با ما اقدام کنید
مشکلات مطلب را در قسمت نظرات بیان کنید.

‫4 دیدگاه ها

  1. سیدایمان باقری گفت:

    سلام. ممنون از اینهمه لطف و بزرگواریتون

  2. سلام ممنون بابت خدماتتون و خدا قوت…..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا