حداکثر حقوق مشمول بیمه + فیلم آموزشی

حداکثر حقوق مشمول بیمه + فیلم آموزشی

تمام آنچه باید درباره محاسبه حداکثر حقوق مشمول بیمه بدانید

حداکثر حقوق مشمول محاسبه بیمه + فیلم آموزشی

 

در پست قبلی سایت صفر تا صد محاسبه حق ماموریت را آموزش دادیم و در این پست از سایت تخصصی دانشجویان حسابداری قصد داریم در خصوص حداکثر حقوقی که مشمول محاسبه بیمه است صحبت کنیم. برای مشاهده توضیحات بیشتر و دانلود فیلم آموزشی در ادامه مطلب با آی آر حسابداران همراه باشید.

 

حق بیمه سهم کارگر چطور محاسبه می شود ؟

برای محاسبه حق بیمه سهم کارگر و کارفرما ، باید ابتدا تمامی مزایایی مستمر و غیر مستمر ، نقدی و غیرنقدی را محاسبه کرد تا حقوق مشمول مالیات به دست بیاید و بعد از آن حقوق مشمول بیمه را در نرخ های بیمه سهم کارگر و کارفرما ضرب کرد تا در نهایت مبلغ دقیق حق بیمه سهم کارگر و کارفرما محاسبه شود. در پست های قبلی در خصوص معافیت حق بیمه سهم کارگر از مالیات صحبت کردیم در صورت نیاز میتوانید آن پست را مطالعه کنید.

 

حداکثر حقوق مشمول بیمه چیست ؟

هرچقدر حقوق مشمول بیمه بیشتر باشد در نهایت حق بیمه ای که باید پرداخت شود به مراتب بیشتر خواهد بود. اما این روند یک جا متوقف می شود و از یک مبلغی به بعد دیگر مازاد آن مشمول بیمه نخواهد بود. در نتیجه به حقوق کارگران تا یک مبلع خاصی در هر سال و در هر ماه مشمول محاسبه بیمه می باشد. که در ادامه با فرمول محاسبه آن آشنا خواهید شد.

 

قانون دستمزد مبنای کسر حق ‏بیمه

با عنایت به مصوبات شورایعالی تامین‌اجتماعی و هیات‎امنای محترم سازمان تامین‌اجتماعی، حداکثر دستمزد روزانه مشمول کسر حق‌بیمه از ابتدای سال ‌جاری ۷ برابر حداقل دستمزد روزانه تعیین و رعایت موضوع حسب مورد در ماه‌های۳۱، ۳۰ و ۲۹ روزه الزامی می‌باشد. ( منبع :بخشنامه دستمزد مبنای کسر حق ‏بیمه تامین اجتماعی سال ۱۴۰۱ )

فیلم آموزش کامل به همراه فرمول و نحوه محاسبه

 

توضیحات بیشتر درباره قانون مربوطه

این قانون میگوید که کارگر یا کارمند شما هر مبلغ حقوقی که دریافت کنید فقط تا یک مبلغ خاص که به آن حداکثر حقوق و دستمزد مشمول گفته می شود باید باید به عنوان مبنای محاسبه در نظر گرفته شود و مابه التفاوت آن نیازی نیست در نظر گرفته شود.

 

فرمول محاسبه حداکثر حقوق مشمول بیمه

فرمول به این صورت می باشد که حداقل دستمزد روزانه ای که در بخشنامه هر سال مشخص می شود را در عدد ۷ ضرب میکنیم و نتیجه به دست آمده میشود حداکثر دستمزد روزانه و با ضرب کردن آن در تعداد روز های هر ماه ، حداکثر حقوق ماهانه مشمول محاسبه بیمه به دست می آید. که باید با ضرب کردن آن در نرخ های بیمه ، مبلغ دقیق بیمه هر گروه محاسبه شود.

فرمول محاسبه حداکثر حقوق مشمول بیمه

 

دوره جامع آموزش صفر تا صد حسابداری حقوق و دستمزد

در یک پکیج کامل آموزش حسابداری حقوق و دستمزد را از قدم صفر تا سطح حرفه ای و پیشرفته به صورت کامل آموزش دادیم که شما میتوانید این بسته آموزشی را در حال حاضر با تخفیف ویژه از طریق بخش محصولات سایت بررسی و تهیه کنید. ضمنا شما میتوانید در بخش محصولات آموزشی حسابداری سایت تمامی دوره ها و آموزش های که قرار گرفته را بررسی کنید و همچنین در بخش فیلم های آموزشی سایت میتوانید فیلم های آموزشی حسابداری را ببینید و  به صورت کاملا رایگان دانلود کنید

 

✔ لطفا نظرات خود را در خصوص این ابزار و این فیلم آموزشی از طریق بخش نظردهی زیر برای ما ارسال کنید. نظرات شما باعث دلگرمی ما و ارایه پست های بیشتر می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا