پروژه مالی حسابداری صنعتی در شرکت سیمان

حسابداری صنعتی در شرکت سیمان

حسابداری صنعتی در شرکت سیمان

عنوان اصلی پروژه مالی :روند حسابداری صنعتی در شرکت سیمان فارس

برای استفاده در با موضوعات سایر استان ها به راحتی میتوانید اسم فارس را از پروژه حذف کنید

تعداد صفحات ۱۱۹ صفحه
فرمت های پروژه DOCX
دسته بندی پروژه پروژه مالی حسابداری
تهیه کننده علیرضا پاکدامن

پروژه های مالی و پایان نامه های حسابداری مرتبط با پروژه مالی حسابداری صنعتی در شرکت سیمان شامل :

برای مشاهده و دانلود هر یک از پروژه های مالی روی عنوان ان کلیک کنید همچنین برای مشاهده و دانلود لیست کاملا پروژه های مالی سایت روی لینک رو به رو کلیک کنید . “ مشاهده لیست کامل پروژه های مالی سایت

مقدمه پروژه مالی حسابداری صنعتی در شرکت سیمان :

حسابداری صنعتی شاخه ای ازعلم وفن حسابداری است که وظیفه جمع آوری اطلاعات مربوط به عوامل هزینه ومحاسبه ی بهای تمام شده محصولات وخدمات را بر عهده داشته وبا تجزیه وتحلیل گزارش ها وبررسی راه های تولید روش های تقلیل بهای تمام شده تولیدات را بیان می کند.اهمیت حسابداری بهای تمام شده مدیران با استفاده از حسابداری صنعتی ،یا حسابداری بهای تمام شده ،بهای تولیدات را محاسبه می کنندوکنترل خود را برروی هزینه های مواد ،دستمزد وسایرهزینه های تولید اعمال می کنند .مدیران اگرگزارشات دقیق وصحیحی ازعوامل هزینه نداشته باشند در تصمیم گیری برای افزایش تولید یا سایر تصمیم گیری ها وراه انجام تصمیمات خود با مشکل مواجه خواهند شد .

 

مقایسه جایگاه حسابداری مالی و حسابداری بهای تمام شده در مؤسسات تولیدی

حسابداری مالی در مؤسسات وظیفه تهیه گزارش وضعیت مالی و در واقع صورت سود و زیان، ترازنامه و صورت گردش وجوه نقد را به عهده دارد و بیان می کند که در طول دوره مالی چه نتایجی حاصل شده است اما حسابداری بهای تمام شده در کنار حسابداری مالی گزارشاتی از جزئیات تولید و مراکز ایجاد هزینه ارائه می دهد و به صورت دقیق تر مقدار مصرف مواد، میزان تولید، ساعات کار انجام شده و هزینه های سایر عوامل تولید را در اختیار مدیریت قرار می دهد تا براساس این اطلاعات و گزارشات مدیریت تصمیم گیری، ارزیابی، کنترل و برنامه ریزی کند. باید بدانید واحد حسابداری مالی و واحد حسابداری بهای تمام شده تحت نظر مدیر مالی مؤسسات می باشند و در واقع واحد حسابداری مالی و واحد حسابداری بهای تمام شده بازوان مدیریت مالی می باشند. حسابداری بهای تمام شده گزارشاتی از جزئیات تولید و مراکز هزینه و عوامل ایجاد کننده هزینه در اختیار مدیریت قرار می دهد و با توجه به اینکه سعی در تعیین بهای تمام شده تولید یک واحد کالا در هریک از مراحل ساخت را دارد به آن حسابداری بهای تمام شده می گویند و به نظر می رسد اولین گزارشی را که یک حسابدار صنعتی باید تهیه کند جدول بهای تمام شده کالای فروش یافته باشد.

 

سربار پیش بینی شده چیست و جذب سربار یعنی چه ؟

گاهی در آغاز دوره مالی، هزینه های سربار با توجه به تجربیات و یا با لحاظ کردن تغییرات احتمالی در قیمت عوامل ایجاد کننده هزینه، پیش بینی و برآورد می شوند که به آن سربار پیش بینی شده گویند.بعد از آنکه سربار پیش بینی گردید با یک روش مشخص ( که در ادامه توضیح داده خواهد شد) این سربار تا پایان دوره مالی شناسایی و اساس محاسبه قیمت تمام شده تولیدات قرار می گیرد که به آن « نرخ جذب» گویند. همچنین باید بدانید تنها روش ممکن جهت تعیین هزینه های سربار قابل تخصیص به تولید در کوتاه ترین زمان ممکن و در اسرع وقت برای استفاده مدیریت و برآورد کردن عدم کارایی و مشخص نمودن تغییرات غیرمنطقی و یا متعادل ساختن قیمت تمام شده یک واحد محصول از یک ماه به ماه بعد با استفاده از نرخ جذب سربار میسر می باشد .

 

کارت سفارش چیست و چگونه تکمیل می شود

در مؤسسات تولیدی که به روش سفارش کار عمل می نمایند برای هر سفارش یک کارت هزینه سفارش ایجاد می نمایند و هزینه های صورت پذیرفته برای تکمیل سفارش را در این کارت ثبت خواهند نمود در ضمن سفارش را نیز بر روی کارت ثبت می نمایند.روش عمل و تکمیل این کارت نیز به این صورت می باشد که براساس برگهای درخواست مواد و کارتهای ساعات اوقات کار که بر روی آنها شماره سفارش مشخص می باشد. هزینه مواد مصرفی و دستمزد پرداختی بابت ساخت سفارش را به صورت روزانه یا هفتگی به کارت هزینه مختص سفارش انتقال می دهند کارت هزینه سفارش در واقع حاوی اطلاعات مواد مصرفی – دستمزد و سربار سفارش می باشد.با کارت سفارش و نحوه تکمیل آن به صورت خلاصه آشنا شدید در ادامه روش حسابداری هزینه یابی سفارش کار را مورد بررسی قرار خواهیم داد باید توجه داشته باشید در ادامه به جای استفاده از کارت سفارش از حساب T ( تی) استفاده می گردد چرا که کارت سفارش شامل مواد مصرفی، دستمزد و سربار تولید است.

مقایسه جایگاه حسابداری مالی و حسابداری بهای تمام شده در مؤسسات تولیدی

حسابداری مالی در مؤسسات وظیفه تهیه گزارش وضعیت مالی و در واقع صورت سود و زیان، ترازنامه و صورت گردش وجوه نقد را به عهده دارد و بیان می کند که در طول دوره مالی چه نتایجی حاصل شده است اما حسابداری بهای تمام شده در کنار حسابداری مالی گزارشاتی از جزئیات تولید و مراکز ایجاد هزینه ارائه می دهد و به صورت دقیق تر مقدار مصرف مواد، میزان تولید، ساعات کار انجام شده و هزینه های سایر عوامل تولید را در اختیار مدیریت قرار می دهد تا براساس این اطلاعات و گزارشات مدیریت تصمیم گیری، ارزیابی، کنترل و برنامه ریزی کند. باید بدانید واحد حسابداری مالی و واحد حسابداری بهای تمام شده تحت نظر مدیر مالی مؤسسات می باشند و در واقع واحد حسابداری مالی و واحد حسابداری بهای تمام شده بازوان مدیریت مالی می باشند. حسابداری بهای تمام شده گزارشاتی از جزئیات تولید و مراکز…

 

 

مشاهده فهرست کامل این پروژه مالی حسابداری (کلیک کنید )

این پروژه ۱۰۰ درصد کامل و آماده ارایه می باشد .

 

‫2 دیدگاه ها

  1. سلام.
    مشاهده فهرست که گذاشته شده مطابق با این مطلب نیست لطفا اصلاح کنید تا فهرست رو مشاهده کنیم

    1. عارف نبی زاده گفت:

      سلام
      متشکریم بابت اطلاع رسانی، اصلاح شد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا