دانلود پاورپوینت درس حسابداری و حسابرسی دولتی

دانلود پاورپوینت حسابداری و حسابرسی دولتی

دانلود پاورپوینت درس حسابداری و حسابرسی دولتی

تعداد اسلاید ها ۲۴۲ صفحه
فرمت ppt
دسته بندی فایل های پاورپوینت

حسابداری و حسابرسی دولتی یکی از دروس تخصصی دانشجویان حسابداری در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکتری حسابداری می باشد که تمرکز آن روی حسابداری و حسابرسی شرکت ها و موسسات دولتی می باشد . در این پست از سایت حسابداری برای شما پاورپوینت حسابداری و حسابرسی دولتی را قرار دادیم . این پاورپوینت به صورت حرفه ای در ۲۴۲ اسلاید و در هشت فصل تهیه و تنظیم شده است . برای مشاهده توضیحات بیشتر و دانلود پاورپوینت حسابداری و حسابرسی دولتی در ادامه مطلب با آی آر حسابداران همراه باشید .

 

مبنای حسابداری در حسابداری و حسابرسی دولتی :

در حسابداری در آمد و هزینه حساب مستقل وجوه اختصاصی می توان از مبنای تعهدی تعدیل شده استفاده نمود. یعنی در آمدهایی که قابل اندازگیری هستند و در طول دوره مالی یا مدت کوتاهی پس از آن قابل وصول هستند بر مبنای تعهدی شناسایی و ثبت کنیم و در آمدهایی که فاقد ویژگی های فوق هستند بر مبنای تقدی شناسایی و ثبت کنیم در ایران حساب در آمدهای اختصاصی دستگاههی اجرایی بر مبنای نقدی و حساب هزینه بر مبنای نقدی تعدیل شده (تحویل کالا و یا انجام خدمت و پرداخت وجه آن نگهداری می شود ) و استثنائی که وجود دارد دانشگاه و موسسات آموزش عالی و تحقیقاتی به پیروی از آیین نامه مالی و معاملاتی خاص ، از مبنای نیمه تعهدی استفاده شده است …

 

تنظیم بودجه متغیر در حسابداری و حسابرسی دولتی :

همانطور که قبلا گفته شد طبق ماده ۵۳ قانون اساسی سازمانهای دولتی باید به میزان اعتبارات مصوب و محدود به میزان اعتبار پیش بینی شده در بودجه سال کل کشور می توانند در آمدهای اختصاصی را هزینه کنند . و این محدودیت ، که باید در آمدهای اختصاصی تا سقف بودجه مصوب در بودجه سالانه کل کشور مصرف بشود ، موجب انتقال در آمدهای اختصاصی وصولی مازاد بر در آمد پیش بینی شده به حساب در آمد عمومی می شود

 

سپرده حسن انجام کار یا معامله در  حسابداری و حسابرسی دولتی

دستگاه دولتی هنگام انجام معامله مبلغی وجه نقد یا ضمانتنامه به عنوان سپرده از طرف قرارداد دریافت میکند تا معامله درست انجام شود. در غیر این صورت سپرده حسن انجام کار برای جبران خسارت دولت ضبط می شود. در امور ساختمانی و تاسیساتی علاوه بر این سپرده در هر  پرداخت به پیمانکار درصدی سپرده انجام تعهدات از صورت وضعیت یا صورتحساب پیمانکار کسر  میگردد که استرداد آن تابع مقررات است.

 

حسابداری و کنترل بودجه ای

حسابداری و کنترل  بودجه ای حساب مستقل  وجوه درآمد اختصاصی دستگاههای اجرائی ، مشابه حسابداری و کنترل بودجه ای حساب مستقل وجوه اعتبارات جاری می باشد . بنابراین اگر کنترل بودجه ای در حساب مستقل وجوه درآمد اختصاصی ، با روش حسابداری دو طرفه انجام شود ، از تعدادی حسابهای بودجه ای خود تراز مشابه آنچه که در حسابداری بودجه ای حساب مستقل وجوه اعتبارات جاری معرفی گردید ، استفاده می شود . در صورتی که کنترل بودجه ای این حساب مستقل با روش ساده و یک طرفه صورت پذیرد ، از همان دفاتر آماری کنترل اعتبارات استفاده می شود.

 

تصویر برخی از اسلاید های پاورپوینت حسابداری و حسابرسی دولتی :

برای مشاهده تصویر در اندازه اصلی روی آن کلیک کنید

پاورپوینت حسابداری و حسابرسی دولتی

 

فهرست فصل های پاورپوینت درس حسابداری و حسابرسی دولتی :

  • فصل یک : کلیات و مبانی حسابداری دولتی
  • فصل دو : اصول بنیادی حسابداری دولتی
  • فصل سه : کنترل بودجه و آشنایی با حسابداری بودجه ای
  • فصل چهار : عملیات حسابداری خزانه داری کل
  • فصل پنج : حساب مستقل وجوه اعتبارات هزینه ای
  • فصل شش : حساب مستقل وجوه تملک داراییهای سرمایه ای ( عمرانی )
  • فصل هفت : حساب مستقل وجوه درآمد اختصاصی
  • فصل هشت : حساب مستقل وجوه سپرده

 

تعهدات پرداخت نشده و اندوخته تعهدات پرداخت نشده:

 همانگونه که قبلاً بیان گردید در سیستم حسابداری نقدی و یا نقدی تعدیل شده، شناسایی و ثبت هزینه ها موکول به پرداخت وجه آنها می باشد، لذا در این سیستم شناسایی و ثبت تعهدات پرداخت نشده امکان پذیر نخواهد بود. برای رفع این مشکل و انعکاس اطلاعات مربوط به تعهدات پرداخت نشده دستگاه های اجرایی، مقررگردید که از دو حساب تعهدات پرداخت نشده جاری و اندوخته تعهدات پرداخت نشده جاری استفاده شود، مشروط برآنکه در هنگام پرداخت وجه علاوه بر شناسایی  و ثبت هزینه ، حسابهای مذکور نیز حذف شوند. به منظور نگهداری حساب تعهدات پرداخت نشده هر سال مالی حسابهای تعهدات پرداخت نشده سنواتی و اندوخته تعهدات پرداخت نشده سنواتی انتقال  یابد.

 

پاورپوینت حسابداری و حسابرسی دولتی :

پاورپوینت حسابداری و حسابرسی دولتی بدون شک یکی از بهترین و کامل ترین فایل های آموزش حسابداری و حسابرسی دولتی می باشد که با تمرکز زیادی تنظیم شده است . فایل مورد نظر در ۲۴۲ اسلاید تهیه و تنظیم شده است که کاملا قابل ویرایش می باشد .  این فایل را برای جبران هزینه های سایت برای فروش قرار دادم که میتوانید از طریق دکمه آبی رنگ زیر آن را تهیه کنید .

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا