دانلود پاورپوینت کتاب حسابرسی پیشرفته دکتر مهدی مرادی

دانلود پاورپوینت کتاب حسابرسی پیشرفته دکتر مهدی مرادی

دانلود پاورپوینت کتاب حسابرسی پیشرفته دکتر مهدی مرادی و خانم نعیمه بیات

 

در بخش پاورپوینت های حسابداری برای شما فایل های پاورپوینت های زیادی قرار دادیم که در صورتی که نیاز دارید به یک یا چند فصل از پاورپوینت کتاب حسابرسی پیشرفته دکتر مهدی مرادی و خانم نعیمه بیات میتوانید از آن طریق جستجو و تهیه کنید ولی اگر تمامی پاورپوینت های که ما از این کتاب در دسترس داریم ( لیست آنها را در زیر میتوانید مشاهده کنید)  را نیاز دارید در ادامه مطلب میتوانید با آی آر حسابداران همراه باشید

 

این مجموعه شامل پاورپوینت فصل های زیر می باشد :

  • فصل دوم : ضرورت انجام حسابرسی
  • فصل چهارم : اخلاق حرفه‌ای در حسابرسی
  • فصل پنجم : مسئولیت های قانونی حسابرسان
  • فصل ششم : کیفیت حسابرسی
  • فصل هفتم : برنامه‌ریزی حسابرسی
  • فصل هشتم : اهمیت و خطر
  • فصل نهم : حسابرسی کنترل های داخلی و خطرکنترل
  • فصل دهم : ارزیابی خطر عدم کشف و آزمون های محتوا
  • فصل یازدهم (حسابرسی عملیاتی )
  • فصل دوازدهم : حسابرسی فناوری اطلاعات
  • فصل سیزدهم: حسابرسی مستمر
  • فصل چهاردهم : حسابرسی تقلبات
  • فصل پانزدهم : حسابداری دادگاهی

 

چارچوب کنترل های داخلی کوزو

یکی از تحقیقات معتبر انجام شده در رابطه با کنترل های داخلی، که توسط اغلب شرکت های آمریکایی نیز مورد استفاده قرار می گیرد، تحقیق کمیته سازمان های مسئول است. در سال ۱۹۹۲ این کمیته اقدام به انتشار نتایج مطالعه تعریف و طراحی سیستم های کنترل داخلی و ارائه رهنمودهایی برای ارزیابی سیستم کنترل داخلی کرد. گزارش مزبور مسئولیت های کارکنان را در مورد اجرای صحیح کنترلها شرح داده و نقش حسابرسان مستقل را در ارزیابی این کنترل ها تشریح می کند.

 

تکمیل حسابرسی وصدور گزارش حسابرسی

حسابرسان تلاش می کنند در مراحل پایانی وقبل ازصدور گزارش حسابرسی، در باره وجود بدهی های احتمالی وهمچنین رویدادهای بعدازتاریخ تراز نامه، شواهدی را گرد آوری نمایند وباید با اجرای آزمون های بیشتر، شواهد بیشتری را در خصوص ارائه وانشای اطلاعات جمع آوری نمایندوهمچنین حسابرسان باید در باره تداوم فعالیت صاحبکار نیز ارزیابی هایی را انچام دهند. ودر نهایت بر اساس این شواهد گزارش حسابرسی صادر می شود.قابل ذکر است تاییدیه از مدیران اجرایی در این مرحله انجام می شود. بر اساس استانداردهای حسابرسی در مراحل پایانی کارحسابرسی باید روش های تحلیلی اجرا شود.

 

در خصوص فصل یازده و حسابرسی عملیاتی :

حسابرسی عملیاتی از آن جا آغاز شد که حسابرسان صورت های مالی، تنها به برسی صحت اطلاعات مالی اکتفانکردند. خدمات حسابرسان در قالب ارزیابی صرفه های اقتصادی، کارایی و اثربخشی تاکنون با عباراتی مانند حسابرسی عملیاتی، بررسی یا ارزیابی عملیاتی، حسابرسی عملکرد، حسابرسی مدیریت و حسابرسی جامع از جمله عبارت هایی است که در توصیف این خدمات حسایرسان مورد استفاده قرار گرفته است . منظور از عملیات در عبارت حسابرسی عملیاتی، تمامی فعالیت هایی است که توسط یک سازمان یه صورت معمول ارائه می شود.در واقع، معاملات و رویدادهای غیرمترقبه در چهارچوب حسابرسی عملیاتی نمی گنجد.

 

تعریف تقلب، ویژگی ها و طبقه بندی

تقلب را می توان اصطلاحی عمومی برای توصیف فرایند فریب دادن و نیرنگ برای بدست آوردن منافع مختلف مالی یا غیر مالی تعبیر نمود. باید توجه داشت که تقلب با اشتباهات غیر عمدی تفاوت دارد. شخص متقلب معمولاً از روی عمد و با هدف بدست آوردن منافع مورد نظر خود اقدام به تقلب می کند. این در حالی است که در اشتباهات غیر عمدی چنین قصدی وجود ندارد.

 

مقایسه ی حسابرسی مستمر و حسابرسی سنتی 

اطمینان بخشی هدفی است که در هر نوع حسابرسی دنبال می شود. با این وجود خدمات اطمینان بخشی خود به دو گروه خدمات شهادت دهی و خدمات غیر شهادت دهی تقسیم می شوند. ا ز این منظر، حسابرسی سنتی صورت های مالی و حسابرسی مستمر هر دو جزو خدمات شهادت دهی تعریف می شوند. در واقع در هر دو این حسابرسی ها، شاهد ارائه گزارش مکتوبی درباره میزان انطباق ادعاها با معیارهای از پیش تعیین شده هستیم. در اینجا دومین شباهت این حسابرسی ها نیز مشخص می شود و آن وجود معیارهای از پیش تعیین شده است؛ به طوری که در هر دو نوع حسابرسی، اصول پذیرفته شده حسابداری، به عنوان معیار انجام حسابرسی می باشند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا