حساب های تفصیلی چیست؟

حساب های تفصیلی چیست؟

حساب های تفصیلی چیست؟

آنچه باید در مورد حساب های تفصیلی بدانید!

در پست قبلی در سایت آی آر حسابداران با عنوان دفتر معین حسابداری چیست ؟ آنچه باید بدانید مواردی که در خصوص دفتر معین هست رو به صورت کامل توضیح دادیم و در این پست هم میخوایم حساب های تفصیلی را با هم بررسی کنیم ولی اگر هنوز پست قبلی رو مطالعه نکردید توصیه میکنم قبل از اینکه این پست را مطالعه کنید پست قبل را مطالعه کنید. و اگر اون پست را مطالعه کردید توی ادامه مطلب مطلب با ما همراه باشید.

 

حساب های تفصیلی چیست؟

حسابهای تفصیلی در واقع زیرگروه حسابهای معین می باشد یعنی زمانی که حساب موردنظر با حسابهای معین هم مشخص نشود لازم است که حسابهای تفصیلی هم به آن اشاره شود .کلمه تفصیلی در عربی به معنی تشریح کردن و شرح دادن . یعنی در حسابداری ما اگر بخواهیم حسابی را بیشتر شرح دهیم از حساب تفصیلی استفاده می نماییم.

توجه کنید : ما حساب های اصلی خودمون رو در دفترکل مینویسیم و حساب های جزئی خودمون رو در دفتر معین مینویسم و حالا اگر باز هم نیازبود حساب ها رو به صورت جزئی تر نشون بدیم میایم و از حساب های تفصیلی استفاده میکنیم . پس در نتیجه حساب های تفصیلی دقیقا زیر مجموعه های حساب های دفتر معین هست.

 

نحوه تحریر دفتر حساب های تفصیلی چگونه است ؟

نحوه تحریر دفتر تفصیلی یا حساب های تفصیلی به صورت دقیق مشابه با تحریر دفترکل هست و همونطور که در پست قبلی گفتم نحوه تحریر دفتر معین هم مثل دفتر کل هست. برای آشنایی بیشتر و یادگیری دقیق دفتر نویسی توصیه میکنم حتما در دوره آموزش دفتر نویسی در حسابداری ویژه بازارکار شرکت کنید. ما در این دوره به صورت صفر تا صد نحوه تحریر دفاتر و دفترداری را به صورت کامل آموزش دادیم و مدرس این دوره هم سید عارف نبی زاده می باشد.

 

کاربرد حساب های تفصیلی چیست

جزئی ترین سطح سرفصل ها در نرم افزارهای جدید حسابداری، حساب تفصیلی نامیده می شود. از حساب های تفصیلی جهت نمایش دقیق مشخصات اشخاص و نیز نوع ارتباط مالی آنها با شرکت استفاده می شود.

 

کدینگ تفصیلی حسابداری چگونه است ؟

اگر با کدینگ و نحوه تهیه کدینگ ها آشنا باشید به صورت خلاصه کدینگ ها در حساب های تفصیلی دقیقا مثل کدینگ ها در دفتر معین و دفترکل می باشد با این تفاووت که برای حساب های تفصیلی باز هم باید به صورت زیر مجموعه گروه ها های حساب های دفترمعین باشد. اگر به کمک این توضیحات من یادنگرفتید توصیه میکنم برای یادگیری کدینگ تفصیلی فیلم آموزش کدینگ در حسابداری را که به صورت رایگان در سایت منتشر شده را ببینید.

نویسنده و تهیه کننده : سید عارف نبی زاده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا