دانلود رایگان خلاصه کتاب حسابرسی پیشرفته

دانلود رایگان خلاصه کتاب حسابرسی پیشرفته

خلاصه کتاب حسابرسی پیشرفته

خلاصه نکات مهم کتاب درس حسابرسی پیشرفته ارشد

خلاصه جزوه حسابرسی پیشرفته (دکتر محمد ایمانی)

 

در یکی از پست های قبلی سایت جزوه درس حسابرسی پیشرفته ارشد حسابداری را در بخش کتاب ها و جزوات کارشناسی ارشد سایت قرار دادیم که میتوانید به رایگان آن را دانلود کنید و در این پست از سایت برای شما خلاصه کتاب حسابرسی پیشرفته را آماده کردیم . این جزوه یکی از بهترین منابع برای کنکور کارشناسی ارشد حسابداری و کنکور دکتری حسابداری می باشد که به صورت خلاصه تمامی نکات مهم را یادآوری کرده است . برای مشاهده جزئیات بیشتر و دانلود رایگان خلاصه کتاب حسابرسی پیشرفته در ادامه مطلب با آی آر حسابداران همراه باشید .

 

حسابرسی ترازنامه در خلاصه کتاب حسابرسی پیشرفته

در این نحوه عمل حسابرسی، حسابرس کوشش خود را بر اثبات اقلام مندرج در ترازنامه متمرکز نموده و معمولاً توجهی به دفاتر ثبت اولیه معاملات نمی نماید. در این روش، فرض بر این است که وجود دارائیها و بدهیها مؤید وقوع معاملات و نقل و انتقال مالی مربوط است. مزیت این نحوه عمل، صرفه جویی در مدت زمان حسابرسی و انجام کار حسابرسی در یک مرحله بعد از پایان سال مالی است. این روش هرچند وجود دارائیها و بدهیها را اثبات می کند لیکن شواهدی حاکی از اعتبار معاملات ثبت شده بدست نمی دهد. مضافاً حسابرس قادر به کسب اطمینان لازم در رابطه با عدم وقوع موارد مهم اشتباه و تقلب نخواهد بود.

 

حسابرسی مبتنی بر سیستم در خلاصه کتاب حسابرسی پیشرفته

ویژگی اصلی این نحوه عمل، اتکا بر سیستم کنترل داخلی به عنوان مبنائی جهت حصول اطمینان از قابلیت اعتماد اطلاعات منعکسه در حسابها است. در این متدولوژی کنترلهای داخلی به منزله یک منبع جدید شواهد حسابرسی در کنار آزمونهای تطبیقی، نقش اساسی می یابد. بدین لحاظ هرگاه کنترلهای داخلی صاحبکار موثر ارزیابی گردد، حسابرسان قادر خواهند بود برای کسب بخشی از اطمینان لازم در مورد صحت سوابق حسابداری به کنترلهای مزبور اتکاء نمایند.

 

تعیین اهداف حسابرسی در خلاصه کتاب حسابرسی پیشرفته

هدف کلی هر حسابرسی عبارتست از قادر کردن حسابرس به اظهار نظر در مورد درست و منصفانه بودن تصویر منعکسه توسط صورتهای مالی. این اظهار نظر برای استفاده کنندگان صورتهای مالی و در رأس آنها، سهامداران واحد مورد رسیدگی صورت می گیرد.علاوه بر اظهار نظر مذکور، روشهای مدرن حسابرسی از جمله حسابرسی مبتنی بر سیستم، انتظار دارد که حسابرس در نتیجه عملیات حسابرسی بتواند توصیه های مفیدی به صاحبکار ارائه کند که یکی از این توصیه ها «نامه مدیریت» است. در این نامه، نقاط ضعف کنترلهای داخلی واحد تجاری برشمرده می شود و برای رفع آنها، راه حل های مناسب پیشنهاد می گردد. بدیهی است هرگاه مدیریت صاحبکاربه توصیه های حسابرس عمل کند، واحد تجاری از سیستم کنترلی قویتری برخوردار خواهد بود و این، به کارآیی عملیات حسابرسی و صرفه جویی در هزینه حسابرسی کمک خواهد نمود.

 

اهمیت و ریسک حسابرسی در خلاصه کتاب حسابرسی پیشرفته

اصولاً ” اهمیت “در ارتباط با کاربرد اطلاعات توسط استفاده کننده صورتهای مالی مفهوم پیدا می کند . بر این اساس ، اطلاعاتی دارای اهمیت است که حذف یا ارائه نادرست آن بتواند بر تصمیمات اقتصادی استفاده کنندگان  از صورتهای مالی تاثیر گذارد . به تبع این تعریف در حسابرسی نیز اهمیت یک موضوع به قضاوت حسابرس در مورد نیازهای یک فرد منطقی که بر صورتهای مالی اتکا می کند ، بستگی دارد . این قضاوت شامل ارزیابی مبالغ  یا ماهیت و کیفیت  حذف یا ارائه نادرست اطلاعات است .

 

توجه:کاربران گرامی لطفا آی آر حسابداران را به دوستانتان معرفی کنید…

» حجم فایل :۲.۳۴ مگابایت
» منبع و رمز : www.irhesabdaran.ir
» توضیحات :
فرمت این فایل pdf می باشد.
برای مشاهده واجرای فایل از نرم افزار Adobe PDF Reader استفاده کنید
برای راحتی شما فایل ها رمز گذاری نشده است
» کپی رایت مطلب :
هرگونه کپی برداری از این مطلب غیر مجاز و حرام می باشد.
جهت ارتباط با مدیر سایت از طریق فرم تماس با ما اقدام کنید
مشکلات مطلب را در قسمت نظرات بیان کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا