دانلود رایگان خلاصه کتاب مدیریت مالی

دانلود رایگان خلاصه کتاب مدیریت مالی

دانلود رایگان خلاصه کتاب مدیریت مالی استاد دکتر مسعود طالبیان

 

در پست های قبلی سایت آی آر حسابداران برای شما جزوه درس مدیریت مالی ۱ را قرار دادیم که میتوانید به صورت رایگان آن را از ای ار حسابداران دانلود و استفاده کنید و در یک پست دیگر جزوه کتاب مدیریت مالی ۱ مهدی تقوی را به صورت پی دی اف قرار دادیم که میتوانید از آن هم استفاده کنید و در این بخش از آی آر حسابداران برای شما خلاصه کتاب مدیریت مالی را قرار دادیم . این خلاصه توسط استاد دکتر مسعود طالبیان در دانشکده مدیریت و اقتصاد در دانشگاه صنعتی شریف تدریس می شود و توسط جناب مهدی حبیبی گرداوری شده است. برای مشاهده توضیحات بیشتر و دانلود فایل کتاب حسابداری در ادامه با ما همراه باشید.

 

ریسک اوراق قرضه شرکت ها

به طور کلی ریسک اوراق قرضه شرکت ها از اوراق قرضه دولت ها بیشتر است و خریداران انتظار 𝑌𝑇𝑀 بالاتری دارند . موسساتی وجود دارند که شرکت ها را بررسی می کنند و آنها را رتبه بندی می کنند . مثلا شرکتی که رتبه اش 𝐴𝐴𝐴 ، نسبت به شرکتی که رتبه اش 𝐴𝐴 است ، اوراق قرضه اش ریسک کمتری دارد. به صورت کلی تمامی موارد مربوط به اوراق قرضه در این جزوه به صورت خلاصه و کامل ارایه شده است که میتوانید از آن استفاده کنید.

 

تحلیل و آنالیز پروژه ها

طبق چیزی که در فصل های قبل باد گرفتیم، متوجه شده ایم که انتخاب یا رد پروژه پروسه ساده ایست که صرفا نیاز به پیش بینی جریان های نقدی، انتخاب یک نرخ تنزیل و در نهایت محاسبه ارزش فعلی یا پروژه دارد. ولی انتخاب پروژه هایی که برای تمام ذینفعان شرکت ارزش خلق کند، امری فراتر از صرفا یک محاسبه است. در فصل های آتی در این مورد بحث خواهد شد که شرکت ها چطور می توانند با انتخاب پروژه ها به نفع خود و ذینفعانشان عمل کنند. پروژه های سرمایه گذاری از هر جای شرکت می توانند متولد شوند، به همین دلیل نیاز به روشی است که شرکت ها اطمینان پیدا کنند همه پروژه ها به طور یکسان ایجاد و تعریف می شوند. کار اول ما در این فصل بررسی این است که شرکت ها چطور برای سرمایه گذاری هایشان برنامه ریزی می کنند و بودجه اختصاص می دهند، چطور پروژه ها را انتخاب می کنند و چطور پروژه ها را بعد از اجرایشان کنترل می کنند.

 

ریسک سبد سهام

برخلاف بازده محاسبه ریسک به همین راحتی نیست . یعنی حق نداریم میانگین وزنی ریسک ها را بگیریم زیرا ریسک سبد نه تنها به ریسک تک تک سهام ها بستگی دارد بلکه به همبستگی و ارتباط دو به دوی ریسک ها هم بستگی دارد. این درجه همبستگی را با متغیری به اسم covariance محاسبه می کنند.یکی از مباحث مهم  در درس مدیریت مالی بررسی ریسک می باشد و در این جزوه به همراه نمونه مثال های با حل بخش های مختلف را به صورت کامل آموزش داده است که دانشجویان حسابداری میتوانند از این جزوه برای یادگیری هرچه بهتر استفاده کنند. از طریق لینک زیر میتوانید این جزوه حسابداری را دانلود کنید.

 

توجه:کاربران گرامی لطفا آی آر حسابداران را به دوستانتان معرفی کنید…

» حجم فایل :۵.۳۳ مگابایت
» منبع و رمز : www.irhesabdaran.ir
» توضیحات :
فرمت این فایل pdf می باشد.
برای مشاهده واجرای فایل از نرم افزار Adobe PDF Reader استفاده کنید
برای راحتی شما فایل ها رمز گذاری نشده است
» کپی رایت مطلب :
هرگونه کپی برداری از طرف سایر سایت ها و وبلاگ ها غیر مجاز و حرام می باشد.
جهت ارتباط با مدیر سایت از طریق فرم تماس با ما اقدام کنید
مشکلات مطلب را در قسمت نظرات بیا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا