دانلود پاورپوینت حسابرسی تقلبات

دانلود پاورپوینت حسابرسی تقلبات

دانلود پاورپوینت حسابرسی تقلبات

فصل ۱۴  کتاب حسابرسی پیشرفته  تالیف: دکتر مهدی مرادی خانم نعیمه بیات

 

در این بخش از سایت تخصصی دانشجویان حسابداری ایران برای شما پاورپوینت حسابرسی تقلبات که مربوط به فصل ۱۴ درس حسابرسی پیشرفته می باشد را قرار دادیم. این فایل در ۲۷ اسلاید و با کیفیت عالی تهیه و تنظیم شده است. همچنین ما در پست های دیگر برای شما کتاب ها و جزوات حسابرسی پیشرفته را قرار دادیم که میتوانید از آنها هم استفاده کنید. برای مشاهده توضیحات بیشتر و دانلود پاورپوینت حسابرسی تقلبات در ادامه مطلب با آی آر حسابداران همراه باشید.

 

مقدمه پاورپوینت حسابرسی تقلبات

افزایش شمار تقلبات صورت های مالی در سال های اخیر، بیش از خسارت های مالی که به افراد وارد نموده است. اعتماد عمومی به حرفه حسابرسی را دچار خدشه نموده است. مسئولیت حسابرسان، نسبت به کشف و شناسایی تقلبات یکی از موضوعاتی است که همواره در حرفه حسابرسی مطرح بوده است. بنابراین ضروری است حسابرسان و عموم مردم با وظایف و مسئولیت های حسابرسان در ارتباط با تقلب آشنا شوند.

 

تعریف تقلب، ویژگی ها و طبقه بندی

تقلب را می توان اصطلاحی عمومی برای توصیف فرایند فریب دادن و نیرنگ برای بدست آوردن منافع مختلف مالی یا غیر مالی تعبیر نمود. باید توجه داشت که تقلب با اشتباهات غیر عمدی تفاوت دارد. شخص متقلب معمولاً از روی عمد و با هدف بدست آوردن منافع مورد نظر خود اقدام به تقلب می کند. این در حالی است که در اشتباهات غیر عمدی چنین قصدی وجود ندارد.

 

حسابرسی تقلبات

حسابرسی مالی بیشتر به جنبه های آشکار رویداد ها و معاملات می نگرد، در حالی که حسابرس تقلبات به جنبه های پوشیده یا نهفته معاملات و رویداد ها نظر دارد. وجوه ساختاری و رفتاری تقلب همانند کوه یخ تعریف می شود. وجود ساختاری در بالای سطح آب قرار گرفته اند در حالی که جنبه های رفتاری در زیر سطح آب پنهان هستند. بنابراین حسابرسان مالی بیشتر بر جنبه های ساختاری دقیق می شوند، در حالی که حسابرسان تقلب بیشتر بر جنبه های رفتاری و پنهان موجود در شرکت ها تأکید دارند.

 

تصویر اسلاید های پاورپوینت حسابرسی تقلبات

تصویر اسلاید های پاورپوینت حسابرسی تقلبات

 

شناخت و ارزیابی خطر تقلبات

هدف از ارزیابی خطر آن است که مشخص شود که آسیب پذیری سازمان در چه نقاطی است، انواع تقلباتی که ممکن است روی دهد، چیست و چگونه این تقلبات ممکن است است انجام شود. چنانچه حسابرسان خطرات تقلب خاص را شناسایی کردند باید برنامه ها و کنترل هایی را که موجب کاهش یا تشدید خطرات شناسایی شده می شود را مورد ارزیابی قرار دهند. در ضمیمه بیانیه شماره ۹۹ استاندارد های حسابرسی، نمونه ای از برنامه ها و کنترل ها در شرکت های بزرگ و کوچک، تحت عنوان کنترل ها و برنامه همای ضد تقلب، ارائه شده است که مدیران سازمان ها و حسابرسان می توانند از آن ها استفاده نمایند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا