دانلود پروژه کارآفرینی تاسیس گاوداری

دانلود پروژه کارآفرینی تاسیس گاوداری

red-poll-cattle

دانلود پروژه کارآفرینی تاسیس گاوداری

تعداد صفحات ۲۵ صفحه
فرمت های پروژه DOCX
دسته بندی پروژه پروژه های کارآفرینی
فرستنده
 آی آر حسابداران

جمعیت جهان که در آغاز قرن پیش حدود دو میلیارد نفر تخمین زده می شد به بیش از شش میلیارد نفر در آغاز سده جدید افزایش یافته و پیش بینی می شود که تا سال ٢٠٢٠ این رقم از مرز هشت میلیارد نفر عبور کند، یعنی در طول فقط دو دهه ، جمعیتی بالغ بر کل جمعیت جهان درآغاز قرن بیستم به جمع نفوس جهان افزوده خواهد شد. نیاز روزافزون این جمعیت رو به رشد به مواد غذایی ، رشدی جهشی را در صنایع غذایی تمام ملل ایجاب می نماید. شیر، یکی از مهم ترین مواد خوراکی مورد استفاده بشر است. شیر با دارا بودن مقدار زیادی پروتئین ، ویتامین ، کلسیم ، سایر مواد معدنی و نیز حدود ٧۵٠ کیلوکالری انرژی در هر لیتر می تواند سهم عمده ای در سلامت و سبد غذایی افراد جامعه داشته باشد. نیاز انسان به پروتئین موجب شده که دامهای اهلی توسط بشر نگهداری و پرورش یافته و بخشی از نیاز غذایی وی را تامین نمایند، یکی از اساسی ترین و مهم ترین مواد غذایی هر جامعه را لبنیات تشکیل می دهد. و پایه تولیدات لبنی شیر است شیر حاوی ترکیبات غذایی بسیار غنی از جمله و مواد پروتئینی می D کلسیم ، چربی بدون کلسترول ، ویتامین ها ، علی الخصوص ویتامین باشد.بطوریکه به تنهایی میتواند غذای کاملی برای انسان محسوب گردد ، غذایی که مصرف آن برای همه گروههای سنی و جنسی لازم و ضروری است. برای دانلود این پروژه کارآفرینی به ادامه مطلب بروید .

تاریخچه گاوداری در جهان

 هزاران سال است که گاو, جزئی از زندگی روزانه کشاورزی به شمار می‌آید انسان در برابر حفاظت, نگهداری و تغذیه این حیوان, از فراورده‌های گوناگون آن استفاده می‌کرد. نزدیک به ۶ هزار سال پیش از میلاد مسیح, بشر شیوه زندگی خود را تغییر داد, شکار حیوانات را کنار گذاشت, به زراعت پرداخت و به اهلی کردن حیوانات همّت گذاشت . نخست, سگ, و سپس گوسفند و بز و بچه گاو را اهلی کرد….

پرورش گوساله نوزاد

گوساله نوزاد بعد از تولد به باکس های جداگانه انتقال داده می شود. درخصوص رعایت بهداشت جایگاه قبل از آوردن گوساله به باکس محل را با آب و ساولن ضدعفونی و شست وشو می کنند. بلافاصله بعد از تولد ناف گوساله را بتادین ضدعفونی کرده و به جایگاه انتقال می دهند . در روز اول به گوساله شماره گوش زده و کلیه مشخصات گوساله در شناسنامه اش ثبت می شود.

گوساله نوزاد تا ۳ روز با آغوز تغذیه می شود و هر روز در سه وعده ۳ یا ۴ کیلو آغوز به گوساله داده می شود. آغوز هر گوساله از مادر خود گرفته می شود. پس از آن شیر دهی گوساله شروع می شود. در روزهای اول حدود ۳ کیلو شیر به گوساله داده می شود ودر دو ماهگی به ۸  کیلو و در ۳ ماهگی به ۱۲ کیلوگرم در روز می رسد.

یک لحظه توجه کنید : برای مشاهده لیست تمام پروژه های کارآفرینی کلیک کنید .

گاوهای شیری و مدیریت آنها :

جایگاه نگهداری گاوهای شیری به دو قسمت پرتولید و کم تولید تقسیم می شود. جایگاه این قسمت به صورت باز می باشد . خوراک دهی گاوهای شیری روزی ۴ یا ۵ وعده انجام می شود . پس از هر بار دوشش ، بلافاصله آخورها از خوراک پر می شوند و برای به حداکثر رسیدن ظرفیت تولید شیر خوراک کافی در اختیار گاوها قرا می گیرد . رعایت بهداشت این جایگاه ها نیز خیلی مهم است و عملیات کوددهی برای جلوگیری از ورم پستان و عفونت سم هر ماه دوبار انجام می شود. رکوردگیری از گاوهای شیری هم هر ماهه انجام می شود.

جیره های مورد استفاده در تغذیه دام :

در جیره این گاوداری از چهار نوع خوراک اصلی یونجه ، کاه، سیلو، خوراک دام و سبوس استفاده می شود و فقط درصد ترکیب این مواد در سنین مختلف پرورش فرق می کند .

این پروژه کاملا اماده ارایه به استاد می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا