آموزش محاسبه دستمزد جمعه کاری و تعطیل کاری

فیلم آموزش محاسبه دستمزد جمعه کاری و تعطیل کاری

چطور باید دستمزد جمعه کاری و تعطیل کاری کارگران را محاسبه کنیم

 

در پست قبلی از سایت آی آر حسابداران فیلم آموزش محاسبه دستمزد اضافه کاری کارگران را برای شما قرار دادیم و در این پست از سایت تخصصی دانشجویان حسابداری ایران برای شما فیلم آموزش نحوه محاسبه دستمزد جمعه کاری و تعطیل کاری را قرار دادیم. برای مشاهده توضیحات بیشتر و دانلود رایگان این فیلم آموزشی در ادامه مطلب با ما همراه باشید

 

جمعه کاری چیست ؟

بر اساس ماده ۶۲ قانون کار ، تمامی کارگران روز جمعه را باید تعطیل باشند و بابت این روز تعطیل هم دستمزد روزانه ای خود را به همراه مزایای مربوطه دریافت می کنند. حالا اگر یک کارگر در روز جمعه که روز تعطیل است در شرکت حاضر و مشغول به کار شود به اصطلاح به آن جمعه کاری گفته می شود.

 

تعطیل کاری چیست ؟

وقتی به تقویم هر سال نگاه می اندازیم میبینیم که یک سری از روز های سال به دلیل مناسبت های خاص به عنوان روز تعطیل رسمی اعلام شده اند. کارگران هم در این ایام تعطیل می باشند. حالا اگر یک کارگر در یک روز تعطیل رسمی در محل کار حاضر شود به آن تعطیل کاری گفته می شود. نحوه محاسبه جمعه کاری و تعطیل کاری را در فیلم زیر آموزش دادیم.

 

آموزش نحوه محاسبه دستمزد جمعه کاری و تعطیل کاری

دانلود فیلم آموزشی جمعه کاری – کلیک کنید

ماده ۶۲ قانون کار و محاسبه حقوق و دستمزد

روز جمعه، روز تعطیل هفتگی کارگران با استفاده از مزد می‌باشد.

  • تبصره ۱ – در امور مربوط به خدمات عمومی نظیر آب، برق، اتوبوسرانی و یا در کارگاه‌هایی که حسب نوع یا ضرورت کار و یا توافق طرفین، به‌طور مستمر روز دیگری برای تعطیل تعیین شود همان روز در حکم روز تعطیل هفتگی خواهد بود و به هر حال تعطیل یک روز معین در هفته اجباری‌است.
    کارگرانی که به هر عنوان به این ترتیب روزهای جمعه کار می‌کنند، در مقابل عدم استفاده از تعطیل روز جمعه ۴۰% اضافه بر مزد دریافت خواهند کرد.
  • ‌تبصره ۲ – در صورتی که روزهای کار در هفته کمتر از شش روز باشد، مزد روز تعطیل هفتگی کارگر معادل یک ششم مجموع مزد یا حقوق دریافتی‌وی در روزهای کار در هفته خواهد بود.
  • ‌تبصره ۳ – کارگاه‌هایی که با انجام ۵ روز کار در هفته و ۴۴ ساعت کار قانونی کارگرانشان از دو روز تعطیل استفاده می‌کنند، مزد هر یک از دو روز‌تعطیل هفتگی برابر با مزد روزانه کارگران خواهد بود.

 

دوره جامع آموزش صفر تا صد حسابداری حقوق و دستمزد منتشر شد

اگر قصد یادگیری حسابداری حقوق و دستمزد از صفر تا صد را دارید ما بهترین پیشنهاد را برای شما داریم. دوره آموزش حسابداری حقوق و دستمزد یکی از دوره های است که توسط آی آر حسابداران تهیه و تنظیم شده است و در این دوره حسابداری حقوق و  دستمزد را به همراه تمامی نکات مالیاتی و بیمه به زبان ساده آموزش دادیم که در حال حاضر میتوانید با یک تخفیف ویژه و عالی این دوره را تهیه و دانلود کنید.پیشنهاد میکنم حداقل توضیحات این دوره را در بخش محصولات سایت بررسی کنید تا کیفیت سطح این دوره را ببینید.

 

🟨🔰🟨لطفا نظرات خود را در خصوص این ابزار و این فیلم آموزشی از طریق بخش نظردهی زیر برای ما ارسال کنید. نظرات شما باعث دلگرمی ما و ارایه پست های بیشتر می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا