دانلود پاورپوینت روش های تحقیق و تئوری حسابداری

پاورپوینت روش های تحقیق و تئوری حسابداری

گردآورندگان : الناز قدسی ساناز فیروزی سعیده عبدالحسین زاده

فصل دوم تئوری حسابداری ۱

 

تعداد اسلاید ۲۳
فرمت ppt
دسته بندی پاورپوینت حسابداری

در پست های قبل از سایت در بخش کتاب ها کارشناسی ارشد حسابداری برای شما کتاب ها و جزوات زیادی قرار دادیم و همچنین فایل کتاب تئوری حسابداری (جلد ۱) هندریکسون و کتاب تئوری حسابداری ۲ هندریکسون را برای شما با کیفیت بالا قرار دادیم که میتوانید آنها را به صورت رایگان از سایت دانلود کنید و در این پست از سایت پاورپوینت روش های تحقیق و تئوری حسابداری مربوط به فصل دوم درس تئوری حسابداری یک می باشد را به صورت رایگان برای شما آماده کردیم . برای مشاهده توضیحات بیشتر و دانلود رایگان در ادامه مطلب آی آر حسابداران را دنبال کنید.

 

ماهیت تئوری حسابداری

هدف اولیه تئوری حسابداری ارائه مبنایی است تا بتوان بر اساس آن رویدادها و رفتارهای حسابداری را پیش بینی کرد و شرح داد. تئوری را بدین گونه تعریف می کنند : «مجموعه ای از ساختارها (مفاهیم) ، تعریف ها ، و قضیه های به هم مرتبط ، که یک دیدگاه منظم از پدیده ها را ارائه می کند و این عمل از طریق مشخص ساختن روابط بین متغیرها انجام می شود».

 

رویکرد قیاسی  در تئوری حسابداری

در فرآیند قیاسی «هدف» بخش مهمی از این شیوه استدلال است ، زیرا هدف های گوناگون نیاز به ساختارهای کاملاً متفاوت دارند و به اصول متفاوت می انجامند. گاهی با وجود متفاوت بودن هدف ها ، چنین به نظر می رسد که می توان از زاویه «هزینه و منفعت» بین این روش ها نوعی سازگاری به وجود آورد.

 

رویکرد استقرایی (تحقیق میدانی) در تئوری حسابداری

در روش استقرایی برای تدوین تئوری کار با مشاهده ، اندازه گیری و حرکت آغاز می شود و در مسیر تعمیم نتیجه ها پیش می رود. کاربرد روش استقرایی در حسابداری با مشاهده اطلاعات مالی سازمان تجاری آغاز می شود و در جهت تعمیم یافته ها و ارائه اصول کلی در حسابداری پیش می رود. گفته می شود که استدلال های استقرایی از جزء آغاز می گردد و به کل می انجامد.

 

رویکرد عملی در تئوری حسابداری

روش عملی شامل تدوین نوعی تئوری است که ویژگی آن سازگاری با روش های اجرایی و عملی دنیای واقعی است که از نظر راه حل های عملی پیشنهادی مفید می باشد. در اجرای این روش اصول و شیوه های فنی حسابداری باید بر مبنایی انتخاب گردند که برای استفاده کنندگان اطلاعات حسابداری مفید واقع شوند ، و با توجه به فرآیند تصمیم گیری ، مربوط باشند.

 

رویکرد اخلاقی در تئوری حسابداری

در دیدگاه مبتنی بر اصول اخلاقی در ارائه تئوری بیشتر بر مفاهیم عدل ، حقیقت و انصاف تاکید می شود. هر یک از این مفاهیم یا اصول به صورت فزاینده توانسته است بر چارچوب نظری ارائه شده به وسیله هیئت استانداردهای حسابداری مالی اثر بگذارد.رعایت نکاتی مانند نداشتن تعصب (یک سونگری) و صداقت در گفتار نکاتی هستند که الزاماً از ویژگی های یک سیستم حسابداری قابل اتکا به حساب می آیند. از طریق لینک زیر میتوانید پاورپوینت روش های تحقیق و تئوری حسابداری را به صورت رایگان دانلود کنید

 

توجه:کاربران گرامی لطفا آی آر حسابداران را به دوستانتان معرفی کنید…

» حجم فایل : ۴.۹۰ مگابایت
» منبع و رمز : www.irhesabdaran.ir
» توضیحات :
فرمت این فایل pptx می باشد.
برای مشاهده واجرای فایل از نرم افزارPowerPoint l استفاده کنید
برای راحتی شما فایل ها رمز گذاری نشده است
» کپی رایت مطلب :
هرگونه کپی برداری از این مطلب غیر مجاز و حرام می باشد.
جهت ارتباط با مدیر سایت از طریق فرم تماس با ما اقدام کنید
مشکلات مطلب را در قسمت نظرات بیان کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا