دانلود رایگان خلاصه کتاب سازمان و مدیریت دکتر اقتداری

دانلود رایگان خلاصه کتاب سازمان و مدیریت دکتر اقتداری

دانلود رایگان خلاصه کتاب سازمان و مدیریت دکتر اقتداری

 

در این پست از سایت تخصصی دانشجویان حسابداری ایران در بخش کتاب ها و جزوه های حسابداری برای شما خلاصه کتاب سازمان و مدیریت دکتر اقتداری را قرار دادیم. این خلاصه به صورت پی دی اف و تایپ شده می باشد که شامل ۶۴ صفحه می باشد. این فایل و خلاصه توسط وحید میانجی تهیه شده است و برای مشاهده توضیحات بیشتر و دانلود خلاصه در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

 

نظریه های کلاسیک یا سنتی مدیریت:

بوروکراسی وبر: مطالعات وبر نخستین گامی است که در زمینه سازمانها برداشته شده است. بوروکراسی وبر سازمان هایی را که شامل چهار خصیصه زیر بودند شامل می شد: ۱- وسعت سازمان به علت کثرت کارمند ۲- عده زیادد کارگر غیر ماهر و یا نیمه ماهر ۳- تکنولوژی ساده برای تولید انبوه ۴- تولید فرآورده های ساده و چون بیشتر سازمانهای زمان وبر منطبق با جنبه های فوق بودند، لذا بوروکراسی وبر به عنوان یک الگوی تجزیه و تحلیلی سازمانی کارآمد و علمی به نظر می رسید.

 

ویژگی های بوروکراسی وبر در کتاب سازمان و مدیریت دکتر اقتداری:

۱- تقسیم کار: تقسم وظایف به اجزاء خیلی کوچک و تخصصی که نتیجه آن قابل جانشینی بودن نیروی کار و در نهایت ازدیاد کارایی است. ۲- تمرکز اختیارات: تمرکز اختیارات به سطوح بالاتر جهت حل مشکل به وجود آمده از تقسیم کار ۳- برنامه منطقی و عقلایی برای اداره امور استخدامی: استخدام افراد با توجه به تخصص و مهارت و بدون توجه به قوم، نژاد یا جنسیت ۴- قوانین و مقررات: اعمال قوانین و مقررات دقیق و صحیح برای همه ۵- سیستم ثبت و ضبط: نگهداری سوابق از کلیه اقدامات و جزئیات آنها از موارد بالا می توان استنباط کرد که بوروکراسی وبر به احساسات و عواطف انسانی توجه ندارد.

 

 

مکتب نئوکلاسیک در سازمان

مکتب نئوکلاسیک که به عنوان “مکتب روابط انسانی (Human Relations School) ” یا مکتب رفتار گرایان هم نامیده می شود به دهه ۱۹۲۰ برمی گردد. نقص نظریه کلاسیک یعنی توجه به ابعاد سازمانی در مدیریت و تضادهایی که با روح و روان انسان داشت منجر به ظهور نهضت روابط انسانی گردید که در راستای رفع نقص نظریات کلاسیک می باشد و بیشتر بر وجود انسان و شخصیت انسانی پایه گذاری شده است. روش کلاسیک ، از نظر ایجاد هماهنگی در محل کار و در فرایند تولید ، نتوانست به مقدار کافی کار آمد باشد .آنچه باعث ناکامی یا استیصال مدیران می شد این بود که مردم همواره دارای الگوهای مورد انتظار یا پیش بینی شده نبودند . از این رو بسیار توجه می شد ، به مدیران کمک شود تا بتوانند از نظر جنبه های مردمی سازمان ، به نحوی مؤثر تر عمل نمایند.

 

توجه:کاربران گرامی لطفا آی آر حسابداران را به دوستانتان معرفی کنید…

» حجم فایل :۱ مگابایت
» منبع و رمز : www.irhesabdaran.ir
» توضیحات :
فرمت این فایل pdf می باشد.
برای مشاهده واجرای فایل از نرم افزار Adobe PDF Reader استفاده کنید
برای راحتی شما فایل ها رمز گذاری نشده است
» کپی رایت مطلب :
هرگونه کپی برداری از طرف سایر سایت ها و وبلاگ ها غیر مجاز و حرام می باشد.
جهت ارتباط با مدیر سایت از طریق فرم تماس با ما اقدام کنید
مشکلات مطلب را در قسمت نظرات بیان کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا