سامانه مودیان چیست ؟ آنچه باید بدانید

سامانه مودیان چیست

سامانه مودیان چیست ؟ آنچه باید بدانید

سامانه مودیان چیست ؟ آنچه باید بدانید

 

اگر دانشجو یا دانش آموز حسابداری هستید یا مدیر یک شرکت صاحب یک کسب و کار هستید احتمالا سامانه مودیان مالیاتی تا الان به گوش شما خورده ولی شاید هنوز ندونید که دقیقا چی هست به همین خاطر توی این مقاله میخوایم با هم در خصوص سامانه مودیان و اینکه چی هست صحبت کنیم. در ادامه مطلب با آی آر حسابداران همراه باشید

 

سامانه مودیان مالیاتی چی هست ؟

سازمان امور مالیاتی کشور  یک سامانه مالیاتی جدیدی اجرا کرده و بر اساس یک سری فرخوان های که در پست فراخوان های ثبت نام در سامانه مودیان راجب انها صحبت کردیم. و گفته تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی باید در این سامانه مالیاتی عضو شوند و از طریق این سامانه صورت حساب های مربوط به فروش کالا و خدمات خود را وارد این سامانه مالیاتی کنند

 

تاریخچه سامانه مودیان و پایانه های فروشگاهی

در خصوص تاریخچه سامانه مودیان مالیاتی میشه گفت که در تاریخ ۱۳۹۸/۰۷/۲۱ به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است. و بعد از ان در تاریخ ۱۳۹۸/۰۸/۰۱ با تایید شورای نگهبان، در تاریخ ۱۳۹۸/۰۸/۱۱ قانون به رئیس جمهور وقت ابلاغ شده است.رئیس جمهور وقت جمهوری اسلامی ایران نیز در تاریخ ۱۳۹۸/۰۸/۱۳ نسبت به ابلاغ آن اقدام نموده است. با توجه به اینکه قانون مذکور در تاریخ ۱۳۹۸/۰۸/۱۶ در روزنامه رسمی چاپ شده، طبق ماده ۲ قانون مدنی، تاریخ اجرای قانون سامانه مودیان مالیاتی ۱۳۹۸/۰۹/۰۲ بوده است.

 

اما سامانه مودیان به موقع اجرا نشد !!!

به خاطر اینکه زیر ساخت های مناسب برای اجرای این قوانین وجود نداشت ، اجرای قانون سامانه مودیان با تاخیری رو به رو شد. و با اجرای شدن این قانون بر اساس فرخوان های ثبت نام در سامانه مودیان تمامی گروه ها باید در این سامانه مالیاتی عضو و وظایف خود را به صورت کامل و دقیق انجام بدهند. و اما ما فایل مربوط به قوانین سامانه مودیان را در سایت قرار دادیم که میتونید همین الان اون را دانلود کنید.

فیلم آموزشی مربوط به سامانه مودیان

دانلود فیلم آموزشی مربوطه – کلیک کنید

 

تعریف سامانه مودیان در قانون مربوطه :

در ماده ۱ قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان ، این سامانه به این صورت تعریف شده است : سامانه ای است تحت مدیریت سازمان که در آن به هر مؤدی، کارپوشه ویژه­ای اختصاص یافته و تبادل اطلاعات میان مؤدیان و سازمان منحصراً از طریق آن کارپوشه انجام می­شود. مؤدیان می­توانند با استفاده از هرگونه سخت افزار یا نرم افزار اعم از رایانه شخصی، پایانه فروشگاهی، سامانه­های ابری یا هر وسیله دیگری که حافظه مالیاتی به آن متصل شده باشد، به سامانه مؤدیان متصل شوند. مرجع نهائی ثبت، صدور و استعلام صورتحساب الکترونیکی، سامانه مؤدیان می­باشد.

 

دوره آموزش سامانه مودیان مالیاتی به صورت صفر تا صد

اگر قصد یادگیری کامل سامانه مودیان مالیاتی و پایانه های فروشگاهی را دارید . ما در یک دوره آموزشی به صورت کامل و نکته به نکته سامانه مودیان مالیاتی را آموزش دادیم که شما هم میتوانید در پست : آموزش سامانه مودیان مالیاتی و پایانه های فروشگاهی این دوره را بررسی و در صورت نیاز تهیه کنید و به یک شخص حرفه ای در این زمینه تبدیل شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا