صورت حساب الکترونیکی چیست ؟ + فیلم

صورت حساب الکترونیکی چیست ؟ + فیلم

صورت حساب الکترونیکی چیست ؟

 

در پست های قبلی با سامانه مودیان مالیاتی آشنا شدیم و بعد از اون فرخوان های ثبت نام در سامانه مودیان را بررسی کردیم و در این پست میخوایم با صورت حساب های الکترونیکی آشنا بشم. برای آشنایی با این صورت حساب ها در ادامه مطلب با سایت دانشجویان حسابداری ایران همراه باشید تا این موضوع را باهم بررسی کنیم.

 

صورت حساب الکترونیکی چیست ؟

صورت حساب های الکترونیکی نوع جدید صورتحساب های هستند که باید توسط حسابداران تهیه و تنظیم شوند و بعد از آن به سامانه مودیان ارسال شود . برای درک بهتر تعریف صورت حساب الکترونیکی به تعریف آن در ماده ۱ قانون سامانه های مودیان و پایانه های فروشگاهی مراجعه میکنیم که در زیر میتوانید ان را بررسی کنید.

 

تعریف صورت حساب الکترونیکی در متن قانون

صورتحسابی است دارای شماره منحصر به فرد مالیاتی که اطلاعات مندرج در آن، در حافظه مالیاتی فروشنده ذخیره می شود. مشخصات و اقلام اطلاعاتی صورتحساب الکترونیکی، متناسب با نوع کسب و کار توسط سازمان تعیین و اعلام می شود. در مواردی که از دستگاه کارتخوان بانکی یا درگاه پرداخت الکترونیکی به عنوان پایانه فروشگاهی استفاده می شود، رسید یا گزارش الکترونیکی پرداخت خرید صادره در حکم صورتحساب الکترونیکی است.

 

فیلم آشنایی با صورتحساب الکترونیکی سامانه مودیان

دانلود فیلم آموزشی مربوطه – کلیک کنید

دوره آموزش سامانه مودیان مالیاتی به صورت صفر تا صد

اگر قصد یادگیری کامل سامانه مودیان مالیاتی و پایانه های فروشگاهی را دارید . ما در یک دوره آموزشی به صورت کامل و نکته به نکته سامانه مودیان مالیاتی را آموزش دادیم که شما هم میتوانید در پست : آموزش سامانه مودیان مالیاتی و پایانه های فروشگاهی این دوره را بررسی و در صورت نیاز تهیه کنید و به یک شخص حرفه ای در این زمینه تبدیل شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا