دانلود پاورپوینت ضرورت انجام حسابرسی

دانلود پاورپوینت ضرورت انجام حسابرسی

دانلود پاورپوینت ضرورت انجام حسابرسی

فصل دوم کتاب حسابرسی پیشرفته  تالیف: دکتر مهدی مرادی خانم نعیمه بیات

 

مقدمه پاورپوینت ضرورت انجام حسابرسی

رشد فزاینده در هم تنیدگی جوامع مختلف ضرورت رسیدگی به طور عمومی و حسابرسی را به صورت خاص ضروری ساخته است. از دیدگاه اجتماعی ، رسیدگی بخشی از مکانیزم کنترل اجتماعی و پاسخگویی است. از منظر اقتصادی، نقش حسابرسی افزودن ارزش و بهبود کیفیت اطلاعات مالی در فرآیند گزارشگری مالی و کاهش ریسک اطلاعات در تصمیم گیری هاست. ما قبلا خلاصه کتاب حسابرسی پیشرفته را برای شما قرار دادیم که میتوانید آن را به صورت رایگان از آی آر حسابداران دانلود کنید.

 

فهرست  پاورپوینت ضرورت انجام حسابرسی

  1. نقش و جایگاه رسیدگی دراجتماع واقتصاد
  2. نقش و جایگاه حسابرسی دراجتماع واقتصاد
  3. عوامل توجیه کننده تقاضا برای خدمات حسابرسی
  4. ضرورت انجام حسابرسی با توجه به مسئولیت پاسخگویی
  5. ضرورت انجام حسابرسی با توجه به نقش اقتصادی حسابرس
  6. فرضیه های تبیین کننده نقش اقتصادی حسابرسی
  7. مزایای ایجاد شده به وسیله حسابرسی

 

نقش و جایگاه حسابرسی در اجتماع و اقتصاد

حسابرسی یک پدیده اجتماعی و مکانیزم کنترلی محسوب می شود که می تواند با پیشگیری از بروز تقلبات و تحریفات، کیفیت اطلاعات مالی را بهبود بخشد و بر ارزش اطلاعات بیفزاید. از دیدگاه اجتماعی نقش حسابرسی را می توان در افزایش رضایت جامعه، کمک به ایفای مسئولیت پاسخگویی و حفاظت از آن و به طور کلی ایجاد اطمینان خاطر و اعتماد در افراد جامعه جست و جو نمود. به منظور اجتناب از بروز زیان های احتمالی ناشی از وجود تضادهای بالقوه میان مدیران و مالکان و سایر افراد برون سازمانی، حسابرسی شکل می گیرد.

 

ضرورت انجام حسابرسی با توجه به مسئولیت پاسخگویی:

مکانیزم های مختلف نظارتی درون سازمانی و برون سازمانی وجود دارد که شرکت ها را ملزم به اجرای حسابرسی می کند. این مکانیزم های کنترلی را می توان در مفهوم جامع “حاکمیت شرکتی” گنجاند. حاکمیت شرکتی به مجموعه ای از فرآیند ها، سیاست ها،قوانین و نهاد هایی گفته می شود که بر روش اداره شرکت و راهبری و یا کنترل ان تاثر بگذارد. مفهوم حاکمیت شرکتی ، روابط بین ذی نفعان و هدف هایی که بر اساس آن شرکت ها اداره می شوند را در بر می گیرد.

 

تصویر صفحات پاورپوینت ضرورت انجام حسابرسی

تصویر صفحات پاورپوینت ضرورت انجام حسابرسی

 

فرضیه بیمه در ضرورت انجام حسابرسی

بر اساس این فرضیه، تقاضا برای خدمات حسابرسی ، به میزان دعاوی حقوقی ارتباط معنادار و مستقیمی دارد. مدیران با انعقاد قراردادهای حسابرسی، به نوعی برای خود پوشش بیمه ای می خرند. خدمات حسابرسی مکمل سیاست های پوشش بیمه ای شده تا مخاطرات سرمایه گذاری تسهیم شود. برای آن دسته از مخاطراتی که پوشش بیمه ای وجود ندارد ، می توان با کمک حسابرسی، نوعی پوشش بیمه ای ایجاد کرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا