دانلود رایگان پاورپوینت طبقه بندی عملیات در بودجه ایران

دانلود پاور پوینت طبقه بندی عملیات در بودجه ایران

دانلود پاور پوینت طبقه بندی عملیات در بودجه ایران (۳۸ اسلاید)

 

طبقه بندی عملیات در کشور ما از سال ۱۳۴۳ پس از به وجود آمدن بودجه برنامه ای و عملیاتی مرسوم شده و در حال حاضر کلیه جوانبی که باید در یک طبقه بندی عملیاتی رعایت شود مورد توجه قرار گرفته است. برای مشاهده توضیحات بیشتر و دانلود پاور پوینت طبقه بندی عملیات در بودجه ایران در ادامه مطلب با آی آر حسابداران همراه باشید

 

هداف و نتایج طبقه بندی سازمانی

ترکیب دستگاههای اجرایی:  اعتبارات  دستگاههای اجرایی با توجه به مسئولیت های محوله به آنها تفکیک می گردد و با انجحام این نوع طبقه بندی چگونگی  ترکیب وزارتخانه ها و دستگاه دولتی  در داخل  یک دولت تعیین و مشخص می شود.

 

گروه بندی در قالب وظایف  هدفها:

واحدهای سازمانی  دولتی  بر اساس مشخصات هدف ها و مقررات  خاص مربوط به  خود تأسیس و اداره آنها گروه بندی  می شوند و در قالب  این گروه بندی  می توان آنها را از  لحاظ وظایف اختیارات نحوه تأمین در آمدها و انجام هزینه ها و عملیات از یکدیگر  متمایز ساخت.برای مثال  مؤسسات دولتی  که برای کسب  سود به وجود آمده اند بایک موسسه دولتی که برای ایجاد امنیت  داخلی به وجود آمده اند متفاوت است. موسسات  بازرگانی  دولتی باید با تغییرات  شرایط بازار خود را انطباق دهد. بنابراین  باید دارای  سرمایه در گردش باشند اما نیروی انتظامی نیازی به داشتن شرایط انطباق با بازار ندارد.

 

موسسه دولتی مستقل:‌

منظور موسساتی است که وظایف  و مأموریت های  محوله آنان با هیچ کدام از وزارتخانه ها ارتباط و وابستگی  ندارند و از طرفی به دلیل  ماهیت ستادی و مدیریتی آنها قابل تشکل  و سازماندهی در وزارتخانه نیست  و یا به دلیل  پاره ای  ملاحظات قانون اساسی  و یا بین المللی شایسته است زیر نظر  عالیترین  مقام اجرایی  کشور اداره شود.  سازمان مدیریت  و برنامه ریزی سازمان تربیت بدنی سازمان  انرژی  اتمی از جمله  این موسسات می باشد.

 

تصویر اسلاید های پاور پوینت طبقه بندی عملیات در بودجه ایران

تصویر اسلاید های پاور پوینت طبقه بندی عملیات در بودجه ایران

تفکیک و شناخت هزینه‌ها:

با توجه به اهمیت جداسازی هزینه‌های جاری از هزینه‌های سرمایه‌ای، این دو گروه هزینه‌ باید از یکدیگر تفکیک شود. اهمیت این مطلب در کشورهای در حال توسعه که یکی از مهمترین وظایف دولتهایشان کمک به تشکیل سرمایه است بیشتر  می شود. تشکیل سرمایه  از دیدگاه  اقتصادی  بر خلاف  موسسات  تجاری در موسسات دولتی به دلیل کمبود اطلاعات آسان نیست. برای مثال  هزینه هایی که برای تعمیر اساسی و قابل استفاده  نگاه داشتن  دارایی های ثابت صرف می شود  هزینه های سرمایه ای است ولی هزینه های  تعمیرات  روزمره و نگاهداری  این نوع دارایی ها جز هزینه های  جاری محسوب می شود. 

توجه:کاربران گرامی لطفا آی آر حسابداران را به دوستانتان معرفی کنید…

» حجم فایل :۰.۳۸۸ مگابایت
» منبع و رمز : www.irhesabdaran.ir
» توضیحات :
فرمت این فایلppt می باشد.
برای مشاهده واجرای فایل از نرم افزار PowerPoint استفاده کنید
برای راحتی شما فایل ها رمز گذاری نشده است
» کپی رایت مطلب :
هرگونه کپی برداری از طرف سایر سایت ها و وبلاگ ها غیر مجاز و حرام می باشد.
جهت ارتباط با مدیر سایت از طریق فرم تماس با ما اقدام کنید
مشکلات مطلب را در قسمت نظرات بیان کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا