دانلود پاورپوینت عدم اطمینان در محیط اقتصادی

دانلود پاورپوینت عدم اطمینان در محیط اقتصادی

پاورپوینت عدم اطمینان در محیط اقتصادی

ارایه شده برای درس درس تئوری حسابداری ۲

 

تعداد اسلاید ۲۵
فرمت ppt
دسته بندی پاورپوینت های حسابداری

مقدمه پاورپوینت عدم اطمینان در محیط اقتصادی

اگر حسابداری در شکل امروزی آن را محصول نظام سرمایه داری بدانیم که باید بدانیم آنگاه جستجوی ویژگی های حسابداری باید با توجه به نیازهایی صورت پذیردکه نظام سرمایه داری در پی پاسخ گفتن به آن بوده است. سرمایه گذاران بعنوان ارکان اصلی نظام سرمایه داری , همواره در پی اطلاعاتی می باشند که با بهره گیری از آن بازدهی بیشتری کسب کنند. انچه مسیر توسعه حسابداری را تعیین می کند نیازهای اطلاعاتی گزارشگری مالی می باشد. آنچه وجود اطلاعات سودمند در تصمیم گیری را مفهوم بخشیده است ,وجود عدم اطمینان در محیط اقتصادی می باشد.

 

عدم اطمینان در محیط اقتصادی

وقوع پدیده هایی که تحت تاثیر متغییرهای متعددی می باشند , اغلب با عدم اطمینان همراه هستندومقصود از عدم اطمینان احتمال وقوع یک حالت از حالات ممکنه , در یک رخدادمشخص می باشد . بعنوان مثال :نتیجه حاصل از پرتاب یک تاس همراه با عدم اطمینان است ,به این مفهوم که بیش از پرتاب یک تاس سالم نمی توان با اطمینان کامل نسبت به وقوع یک حالت از شش حالت ممکن اظهار نظر کرد . یا در مثالی مشابه اما پیچیده تر در یک بازی فوتبال رقم خوردن یک نتیجه تحت تاثیر متغییرهای متعددی می باشد که قبل از سوت پایان بازی نمی توان با قطعیت نسبت به نتیجه اظهار نظر کرد. در اصطلاح به این عدم قطعیت , عدم اطمینان نیز گفته می شود.

 

رویکرد سودمندی در تصمیم

به دلیل مشکلاتی که در بکارگیری مدل ارزش فعلی در عمل وجود دارد امکان تهیه مجموعه کامل صورت های مالی با استفاده از این مبنا مورد تردید است. این ناتوانی در تعیین ارزش شرکت ها بر مبنای ارزش فعلی یا ارزش بازار به این معنا است که در دنیای پیچیده ای که حسابداران در آن فعالیت می کنند مفهوم تئوریک روشنی از سود خالص وجود ندارد. اطلاعات ارائه شده تحت استفاده از حسابداری بهای تمام شده ی تاریخی نسبت به رویکردهای ارزش بازار یا ارزش فعلی از درجه مربوط بودن کمتری برخوردارند. اما نسبتاً قابل اتکا هستند.

 

تصویر اسلاید های پاورپوینت عدم اطمینان در محیط اقتصادی :

پاورپوینت عدم اطمینان در محیط اقتصادی

 

واکنش نهادهای حرفه ای حسابداری به رویکرد سودمندی در تصمیم

نهاد های حرفه ای حسابداری ،رویکرد سودمندی در تصمیم را پذیرفته اند.برای مثال چارچوب نظری که در سال (۲۰۰۱)منتشر کرد ،هدف اصلی صورت های مالی ارائه اطلاعات سودمند در باره وضعیت مالی،عملکرد و تغییر در وضعیت مالی شرکت می باشد،به نحوی که در اخذ تصمیمات اقتصادی ،بر طیف گسترده ای از استفاده کنندگان سودمند واقع شوند. با این حال اولین و کامل ترین بیانیه در زمینه پذیرش این رویکرد ، توسط اف ای اس بی و در پروژه چارچوب نظری نمود پیدا کرد. بر اساس این بیانیه مفاهیم حسابداری مالی ۱۹۷۸، هدف پروژه چارچوب نظری ، انتشار مفاهیم بنیادین در راستای تامین استاندارد های حسابداری و گزارشگری مالی می باشد در این بیانیه اهداف گزارشگری مالی را چنین شرح می دهد

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا