دانلود رایگان فایل اکسل صورتهای مالی تلفیقی

دانلود رایگان فایل اکسل صورتهای مالی تلفیقی

دانلود رایگان فایل اکسل صورتهای مالی تلفیقی

اکسل صورتهای مالی تلفیقی

 

در پست قبلی در سایت تخصصی دانشجویان حسابداری ایران برای شما فایل اکسل صورت های مالی حسابداری را که به صورت حرفه ای و هوشمند طراحی شده است قرار دادیم که میتوانید به صورت رایگان از طریق سایت آی آر حسابداران آن را دانلود کنید و در این پست از سایت دانشجویان حسابداری ایران برای شما فایل اکسل صورتهای مالی تلفیقی را قرار دادیم . برای مشاهده توضیحات بیشتر و دانلود رایگان این فایل اکسل در ادامه مطلب با آی آر حسابداران همراه باشید.

 

صورت های مالی تلفیقی چیست ؟

صورتهای مالی تلفیقی عبارتند از صورتهای مالی ترکیبی شرکت مادر و شرکت های زیر مجموعه آن. اظهارات مالی کنونی، یک نگاه کلی به وضعیت مالی یک شرکت مادر و شرکت های زیر مجموعه آن را نشان می دهد، و تصویری از سلامت کل یک گروه شرکت ها را در مقایسه با موقعیت یک شرکت جداگانه ارائه می دهد.

 

توضیحات بیشتر در خصوص فایل اکسل صورتهای مالی تلفیقی :

این فایل اکسل توسط دکتر محمدجواد ساعی استادیار دانشگاه فردوسی تهیه و تنظیم شده است و در صفحه (شیت اول) روش و راهنمایی استفاده از آن را به صورت کامل آموزش داده است.دراین فایل که در محیط اکسل طراحی شده است شما می توانید صورتهای مالی تلفیقی را از طریق وارد کردن حساب های دو موسسه یا شرکت بدست آورید. و همچنین اگر قصد یادگیری نرم افزار اکسل را به صورت حرفه ای دارید میتوانید فیلم های آموزش اکسل در حسابداری را از سایت تهیه و مشاهده کنید.

 

ضرورت حسابداری تلفیقی چیست؟

شرکت‌های بزرگ با هدف گسترش دامنه فعالیت‌های اقتصادی خود و در راستای پاسخگویی به نیازهای مختلف فنی، مالی و علمی، می‌کوشند با خرید سهام شرکت‌های کوچکتر توانایی‌شان را بسط و توسعه دهند. با گسترش گروه شرکت‌ها و پدید آمدن شرکت‌های سرمایه‌گذاری، مسأله تلفیق صورت‌های مالی این واحدهای اقتصادی مطرح گردید. مطابق استاندارد حسابداری شماره ۱۸ ایران تحت عنوان صورت‌های مالی تلفیقی و حسابداری سرمایه‌گذاری در واحدهای تجاری فرعی، تهیه و ارائه صورت‌های مالی تلفیقی از سال ۱۳۸۰ الزامی گردیده است.

 

هدف تهیه صورت حساب‌های تلفیقی

هدف تهیه صورت حساب‌های تلفیقی، جمع‌آوری اطلاعات درباره وضعیت و عملکرد مالی واحد تجاری اصلی و زیرمجموعه‌های آن برای اعضای سازمان است، زیرا در مواقعی که سازمان تجاری فرعی، زیرمجموعه سازمان تجاری اصلی قرار گیرد، صورت حساب‌های مالی واحد تجاری اصلی به تنهایی تصویر کاملی از فعالیت‌های اقتصادی و مالی خود نشان نمی‌دهد. همچنین امور مالی سازمان‌های تجاری برای تصمیم‌گیری‌های اقتصادی و برنامه‌ریزی به اطلاعاتی درباره وضعیت مالی و شرایط جریان نقدینگی شرکت نیاز دارند که این نیازها با استفاده از صورتحساب‌های تلفیقی تهیه می‌شود. استفاده‌کنندگان حسابداری تلفیقی، سرمایه‌گذاران واحد اصلی سازمان‌های تجاری بوده که صورت‌های تلفیقی، اطلاعات جامعی را برای سایر استفاده‌کنندگان نیز فراهم می‌کند.

 

توجه: کاربران گرامی لطفا آی آر حسابداران را به دوستانتان معرفی کنید…

» حجم فایل :۷۵کیلوبایت
» منبع و رمز : www.irhesabdaran.ir
» توضیحات :
فرمت این فایلxls می باشد.
برای مشاهده واجرای فایل از نرم افزار Microsoft Office Excel استفاده کنید
برای راحتی شما فایل ها رمز گذاری نشده است
» کپی رایت مطلب :
هرگونه کپی برداری از طرف سایر سایت ها و وبلاگ ها غیر مجاز و حرام می باشد.
جهت ارتباط با مدیر سایت از طریق فرم تماس با ما اقدام کنید
مشکلات مطلب را در قسمت نظرات بیان کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا