ویژگی های یک فرد موفق در رشته حسابداری

ویژگی های یک فرد موفق در رشته حسابداری

ویژگی های یک فرد موفق در رشته حسابداری

یک حسابدار چه دانش و مهارت های دیگری باید کسب کند تا در کار خویش موفق باشد

 

خوب دوستان گرامی بریم و در خصوص یک حسابدار موفق صحبت کنیم و با اونها آشنا بشیم البته از نظر بنده ، مسلما موفق بودن در هر رشته ای برای اشخاص یک امتیاز عالی محسوب می شود.و همه ما هم دوس داریم که شخص موفقی باشیم. به همین خاطر در این مقاله کوتاه سعی میکنیم ویژگی های یک فرد موفق در رشته حسابداری را بررسی کنیم و با اونها اشنا بشیم.همه دوست دارند موفق بشوند و همه برای رسیدن به این موفقیت ها باید به میزان کافی اراده و تلاش داشته باشند و حسابداران هم جز همین دسته از افراد هستند. و شما هم که الان دارید این مقاله را میخونید سعی دارید با خصوصیت های یک حسابدار خوب اشنا بشید و اون موارد را رعایت کنید و به یک فرد موفق در رشته حسابداری تبدیل شوید.

 

۱- داشتن هدف ها

طبق گفته روانشناسان ،تقریبا ۸%از افراد به اهداف و تصمیمات خود می رسند و این آمار نشان دهنده این است که ۹۲ درصد از افراد اهداف خود را مشخص می کنند و یا حتی تا نیمه راه ادامه می دهند اما ممکن است به هر دلیل آنرا رها کنند. به همین خاطر پیشنهاد میکنیم اهدافو خواسته های خودتون رو یاداشت کنید و راه ها و روش های که میتوانید برای رسیدن به آنها را پیدا کنید و انجام بدهید . تمامی اشخاصی که رشته حسابداری را انتخاب میکنند از انتخاب این رشته یک هدف دارند که پیشنهاد میکنم این هدف یا اهداف خود را بنویسید و راه ها و روش های رسیدن به اونها را یاداشت کنید و برای رسیدن به اونها تلاش کنید. پس شما هم اهداف خود را مشخص کنید.

 

۲- مسئولیت پذیر بودن و داشتن تعهد

مسئولیت و تعهد لازمه موفقیت است. و مسئولیت پذیری و داشتن تعهد در انجام مسئولیت ها و وظایف حسابداری از خصوصیت های یک حسابدار موفق هست. قبول مسئولیت کارها فارغ از اینکه نتیجه آن چیست، شما را به یک برنده تبدیل خواهد کرد و نقش مهمی در موفقیت ما در جامعه دارد. طفره رفتن و تعویق در کار، پایه اصلی شکست می‌باشد. فرد مسئولیت پذیر شخصی است که آگاهانه تصمیم می‌گیرد. او رفتار درست، منطقی، حساب شده و صحیحی دارد. می‌خواهد به خود و دیگران کمک کند. علاوه بر این، فرد مسئولیت پذیر عواقب کارها و تصمیم‌های خود را می‌پذیرد و آن‌ها را مورد توجه قرار می‌دهد.

 

۳- آشنایی با قوانین مالیاتی و تامین اجتماعی

دانشجویان و هنر آزمون رشته حسابداری برای اینکه تبدیل به یک حسابدار موفق شوند باید با قوانین مالیاتی و تامین اجتماعی و موارد مربوطه آشنایی کامل داشته باشند. و مواردی مثل مالیات بر ارزش افزوده و صورت معاملات فصلی و نحوه ارسال اون و اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقیقی و اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقوقی را یاد بگیرند. که ما در آی آر حسابداران این آموزش ها را برای شما به صورت کامل و دقیق تنظیم کردیم که میتوانید آنها را تهیه و استفاده کنید.

 

۴- آشنایی با نرم افزار های حسابداری

در عصر حاضر دیگر نیازی به انجام محاسبات آنچنانی و تهیه صورت های مالی توسط شخص نیست و این عملیات را  عمدتا نرم افزار های حسابداری انجام میدهند. به همین خاطر یک فرد موفق در رشته حسابداری باید با این نرم افزار ها آشنایی کاملی داشته باشد. عملکرد اکثر نرم افزار های حسابداری مشابه هم هست و شما با یاد گیری یک نرم افزار حسابداری با نحوه عملکرد سایر نرم افزار ها هم کم و بیش آشنا خواهید شد. ما در آی آر حسابداران مهم ترین نرم افزار های حسابداری را آموزش دادیم که شامل آموزش نرم افزار سپیدار و آموزش نرم افزار حسابداری هلو و آموزش اکسل در حسابداری می باشد که میتوانید از آنها برای یادگیری هرچه بهتر استفاده کنید

 

۵- آشنا با اصول و استاندارد های حسابداری

یک دانشجو یا دانش آموزی که قصد دارد به یک حسابدار موفق تبدیل شود باید با اصول و استاندارد های حسابداری به صورت کامل آشنا باشد. ما در پکیج مفاهیم اساسی و پایه حسابداری موارد اولیه حسابداری را به صورت کامل و به زبان ساده آموزش دادیم. و همچنین در کلاس عملیات پایان سال حسابداری مواردی که یک حسابدار خوب باید در پایان سال بلد باشد را به شما آموزش دادیم .  که یادگیری این موارد به شما کمک میکند تا به یک حسابدار کار بلد و موفق تبدیل شوید . همچنین مطالعه استاندارد های حسابداری یکی از نیاز های اصلی برای دانشجویان حسابداری می باشد که میتوانید این استاندارد ها را تهیه و مطالعه کنید

 

۶- آشنایی با وظایف حسابداران و به روز رسانی دائمی

حسابداران موفق سعی میکنند وظایف حسابداری را به خوبی درک کنند و آنها را به بهترین شکل ممکن انجام بدهند و همچنین همیشه در حال به روز رسانی اطلاعات خود هستند. از این رو توصیه میکنیم برای این کار سعی کنید پیوسته در حال یادگیری و به روز کردن اطلاعات حسابداری خود باشید ، کتاب ها و مقالاتی و بخشنامه های که منتشر میشوند را مطالعه کنید تا بتوانید از وقایع روز حسابداری به صورت کامل مطلع باشد. چون این موارد پیوسته به روز رسانی میشوند ما سعی میکنیم در کانال تلگرام سایت آی آر حسابداران این موارد را برای شما قرار بدهیم. به همین خاطر توصیه میکنم در کانال تلگرام آی آر حسابداران عضو شوید.

سید عارف نبی زاده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا