دانلود جدول و بخشنامه مالیات بر حقوق سال 99 + فیلم آموزشی

دانلود جدول و بخشنامه مالیات بر حقوق سال 99 + آموزش

دانلود جدول و بخشنامه مالیات بر حقوق سال ۹۹ + فیلم آموزشی

بخشنامه مالیات بر حقوق سال ۹۹ + فایل اکسل جدول

 

در این پست از سایت تخصصی آی آر حسابداران قصد داریم بخشنامه مالیات بر حقوق سال ۹۹ را مورد بررسی قرار بدهیم تا یاد بگیریم که چطور در هنگام تهیه لیست حقوق و دستمزد سال ۹۹ مالیات کارمندان و کارگران را محاسبه و پرداخت کنیم. البته ما فایل اکسل محاسبه حقوق و دستمزد سال ۹۹ را تهیه کردیم و در سایت قرار دادیم که تمامی موارد مربوط به بیمه و مالیات و سایر موارد را به صورت خودکار محاسبه میکند که میتوانید از آن هم استفاده کنید. برای بررسی توضیحات بیشتر و آشنایی کامل با بخشنامه مالیات بر حقوق و دستمزد سال ۹۹ در ادامه مطلب با آی آر حسابداران همراه باشید.

 

مالیات چیست ؟

مالیات، به مثابه یک نوع هزینه اجتماعی است که آحاد یک ملت در راستای بهره‌برداری از امکانات و منابع یک کشور موظفند آن را پرداخت نمایند تا توانایی‌های جایگزینی این امکانات و منابع فراهم شود.مالیات در واقع انتقال بخشی از درآمد‌های جامعه به دولت یا بخشی از سود فعالیت‌های اقتصادی است که نصیب دولت می‌شود، زیرا ابزار و امکانات دست یابی به درآمد و سود‌ها را دولت فراهم ساخته‌است. و بحث اصلی ما در این پسن مالیات بر حقوق می باشد که در زیر تعریف این نوع مالیات را بررسی میکنیم.

 

مالیات بر حقوق و دستمزد چیست و چگونه محاسبه می شود

هر گاه یک شخص حقیقی برای شخص دیگری کار کند (حقیقی یا حقوقی) و درمقابل کاری که انجام می‌دهد حقوق و درآمد دریافت کند، مشمول مالیات بر درآمد حقوق می‌شود. این نوع از مالیات درواقع قسمت مهمی از درآمد‌های دولت را تشکیل می‌دهد. پرداخت این نوع از مالیات بر‌عهده‌ کارفرمایان و به هزینه‌ حقوق‌بگیران است. درواقع کارفرمایان که میزان حقوق دریافتی کارکنان خود را می‌دانند، قبل از اینکه حقوق شخص را پرداخت کنند، مالیات او را کسر می‌کنند و به حساب دولت خزانه واریز می‌کنند. ما در دوره آموزش حسابداری حقوق و دستمزد ویژه بازارکار به صورت کامل نحوه محاسبه و پرداخت مالیات بر حقوق و سایر موارد را که باید بدانید آموزش دادیم.

 

میزبان معافیت مالیات بر حقوق سال ۹۹ + فیلم آموزش جدول در پایین

در سال ۱۳۹۹ مطابق بند الف شماره ۲ تبصره ۱۲ قانون بودجه میزان معافیت مالیات حقوق سالانه ۳۶۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال می باشد و معافیت مالیات بر حقوق ماهانه ۳۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال تعیین شده است . بنابر این کارگران و کارمندان که حقوق ماهیانه آنها تا سه میلیون تومان می باشد معاف از پرداخت مالیات می باشند. و مازاد بر آن باید بر اساس جدول زیر مالیات آنها محاسبه و پرداخت شود.

 

دانلود جدول و بخشنامه مالیات بر حقوق سال 99 + آموزش

 

 

توضیحات مربوط به جدول  + لینک دانلود فایل جدول در اکسل

باتوجه به جدول فوق بخش های مربوط به مالیات بر درآمد حقوق سال ۹۹ را میتوان خیلی راحت تر آموزش داد به همین خاطر سعی میکنیم در زیر بخش های مهم جدول را توضیح بدهیم و در صورت امکان در اینده فیلم آموزشی برای محاسبه مالیات بر حقوق سال ۹۹ ایجاد خواهد شد :

  • نکته ۱ : حقوق تا مبلغ ۳.۰۰۰.۰۰۰ تومان معاف از مالیات می باشد و هیچ نیازی به محاسبه ندارد.
  • نکته ۲ :  به مابه التفاووت بین ۳ میلیون تومان تا ۷.۵ میلیون ۱۰ درصد مالیات تعلق میگیرد. در پایه دوم محاسبات را مشاهده کنید.
  • نکته ۳ : به مابه التفاووت ۷.۵ میلیون تا ۱۰.۵ میلیون  ۱۵ درصد مالیات تعلق میگیرد. که میتوانید توضیحات را در پایه سوم مشاهده کنید
  • نکته ۴ : به مابه التفاووت ۱۰.۵ تا ۱۵ میلیون ۲۰ درصد مالیات تعلق میگیرد. که توضیحات را در پایه چهارم میتوانید مشاهده کنید.
  • نکته ۴ : به مابه التفاووت ۱۵ میلیون به بالا ۲۵ درصد مالیات تعلق میگرید. که باید جمع همه مالیات های متعلقه را در پایان با هم جمع کرد.

 

دانلود فیلم آموزشی – کلیک کنید    دانلود فایل اکسل جدول مالیات بر حقوق – کلیک کنید دانلود فایل pdf بخشنامه – کلیک کنید

‫2 دیدگاه ها

  1. محمدرضا رسولی گفت:

    سلام خوب هستید درخصوص پایه سنوات سال 99 که مبلغ 175هزارتومان است به چه نحوی در حقوق محاسبه میشود باتشکر رسولی از اراک شهر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا