پروژه مالی بررسی رابطه بین محافظه کاری و میانگین موزون هزینه سرمایه

پایان نامه بررسی رابطه بین محافظه کاری و میانگین موزون هزینه سرمایه

پروژه مالی بررسی رابطه بین محافظه کاری ومیانگین موزون هزینه سرمایه در بورس

تعداد صفحات ۱۱۹
فرمت های پروژه (word)
دسته بندی پروژه پروژه مالی حسابداری

چکید پروژه مالی بررسی رابطه بین محافظه کاری و میانگین موزون هزینه سرمایه

سرمایه گذاران برای تصمیم گیری در ارتباط با سرمایه گذاری از اطلاعات مالی و حسابداری استفاده    می کنند بنابراین هرچه این اطلاعات با کیفیت بالاتری تهبه شود از قابلیت اتکای بیشتری برای تصمیم گیری برخوردار است . یکی از ویژگی های کیفی سود حسابداری محافظه کارانه بودن سود محاسبه شده است . یکی از تعاریف محافظه کاری ،آن را بعنوان یک مفهوم حسابداری بیان می کند  که منجر به کاهش سود انباشته از طریق شناخت دیرتر درآمد، شناخت سریعتر هزینه ،ارزیابی پائین دارائی ها یا ارزیابی بالای بدهیها می شود .از طرف دیگر کاهش هزینه سرمایه (هرینه های بدهی وحقوق صاحبان سهام )منجر به حفظ سرمایه و افزایش ثروت سهامداران خواهد بود .

 

مقدمه پروژه مالی بررسی رابطه بین محافظه کاری و میانگین موزون هزینه سرمایه

امروزه به دلیل گسترش فعالیتهای اقتصادی ،توسعه بازارهای مالی و رونق سرمایه گذاری در بازارهای سرمایه بخصوص بورس اوراق بهادار توسط اشخاص حقیقی و حقوقی،مهمترین ابزار جهت اتخاذ تصمیمات درست وکسب منفعت مورد انتظارواستفاده بهینه ومطلوب ازامکانات مالی ،دسترسی به اطلاعات درست و به موقع و تحلیل درست و واقع بینانه آن می باشد . در یک بازار کارا قیمت اوراق بهادار منعکس کننده مجموعه ای از همه اطلاعات موجود بوده و اطلاعات جدید سریعا بر روی قیمت اوراق بهادار اثر می گذارد و سرمایه گذاران با توجه به اطلاعات در دسترس و انتظاری که از بازده اوراق بهادار در آینده دارند تصمیم گیری می نمایند.تهیه صورتهای مالی محافظه کارانه بر قابلیت اتکاء اطلاعات حسابداری می افزاید . انتظارمی رود اطلاعات با کیفیت بالاتر اثر مطلوبی بر انتظارات سرمایه گذاران از بازده مورد انتظار ( هزینه سرمایه ) داشته باشند.هزینه سرمایه یکی از متغیرهای موثر در مدل تصمیم گیری است و به عنوان بازده مورد انتظار سهامداران تعریف می شود هزینه سرمایه  از نظر مفهومی در ارتباط با بازده مورد انتظا ر تعریف می شود .

 

بیان مسئله پروژه مالی بررسی رابطه بین محافظه کاری و میانگین موزون هزینه سرمایه

دو گروه اصلی تامین کنندگان منابع مالی شرکت ،اعتباردهندگان و سرمایه گذاران می باشند . هر کدام از این دو گروه همواره به دنبال کسب منافع مورد نظرشان می باشند . اعتباردهندگان همیشه به دنبال وصول اصل و فرع وامهای اعطائی بوده و سهامداران به دنبال کسب بازده مورد انتظار خود از فعالیتهای شرکت و تغییرات قیمت سهام در ازای فعالیت روبه رشد شرکت می باشند . سرمایه گذاران به عنوان اصلی ترین تأمین کنندگان منابع شرکتها متقاضی اطلاعات کامل و درست شرکت ها هستند . اطلاعات حسابداری در صورتهای مالی متجلی می گردد، سرمایه گذاران همیشه به طور ثابت و یکنواخت از اطلاعات حسابداری استفاده می کنند بدون آنکه این اطلاعات را از نظر تغییرات انجام شده در روشهای حسابداری تعدیل کنند و یا به نحوه محاسبه آن توجهی داشته باشند. مدیریت انگیزه دارد با به کار گیری رویه های غیر محافظه کارانه حسابداری ، رشد سود شرکت را ثبات بخشد . این امر باعث افزایش انتظار سهامداران از شرکت در سنوات آتی می گردد .

 

اهمیت و ضرورت تحقیق

امروزه کنترل هزینه های مالی در شرکت یکی از اهداف اصلی مدیران می باشد. در ایران این موضوع با توجه به اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی در راستای خصوصی سازی شرکتهای دولتی و گسترش شرکتهای خصوصی همراه با حذف کمکهای دولتی ،کنترل هزینه های مالی ،توانایی شرکت برای بازپرداخت بدهیها و هم چنین تامین بازده مورد انتظار بلندمدت سهامداران اهمیت فراوانی پیدا کرده است . علاوه بر آن گسترش خصوصی سازی اعتباردهندگان نسبت به وصول اصل و بهره وامهای اعطایی در مقایسه با زمانی که مالکیت شرکتها دولتی بوده ، حساسیت بیشتری نشان خواهند داد . هم چنین مالکان جدید شرکتها به دنبال افزایش توان شرکت در تسویه اصل و بهره وامها و کاهش هزینه های مالی شرکت بوده و نهایتا ایجاد ارزش از طریق افزایش قیمت سهام که در ازای فعالیت روبه رشد شرکت حاصل شده است ، را دنبال می کنند.

 

اهداف تحقیق

مدیران شرکتها برای کاهش هزینه های مالی و تحقق سود پایدارمورد انتظار سهامداران بدنبال کنترل میانگین موزون هزینه سرمایه می باشند . در این بین محافظه کاری حسابداری میثاقی است که  با اندازه گیری صحیح و محافظه کارانه نتایج حاصل از فعالیت بنگاههای اقتصادی ،منجر به کاهش سود اندازه گیری شده و سود نقدی توزیع شده می گرددو نهایتا از این طریق اطمینان لازم برای تسویه اصل و بهره بدهیها و تحقق بازده مورد انتظار بلند مدت سهامداران را محقق می سازد.

 

چارچوب نظری تحقیق

تقریبا همه استفاده کنندگان برون سازمانی در تلاشند به کمک اطلاعات مالی گزارش شده ،سود در چند دوره آتی را پیش بینی کنند . بنابراین سرمایه گذاران با استفاده از اطلاعات مالی شرکتها بازده مورد انتظار خود را برآورد می کنند. توجه به این نکته از سوی مدیران شرکتها بسیار مهم است که ریسک  اطلاعات گزارش شده بر بازده مورد انتظار سرمایه گذاران موثر است . وجود اطلاعات محرمانه مدیران و عدم دقت در اطلاعات گزارش شده باعث افزایش ریسک اطلاعات خواهد شد. تغییرات سود به  عنوان شاخص ریسک اطلاعات حسابداری شناخته می شودو با توجه به اینکه ریسک اطلاعات  از میزان عدم دقت در اطلاعات ارائه شده و ناتوانی اطلاعات موجود در برآورد بازده مورد انتظار ناشی می شود ،انتظار می رود هر یک از ویژگی های کیفی سود که از دیدگاه سرمایه گذاران نامطلوب باشد ،به میزانی که برآورد بازده مورد انتظار را با ابهام مواجه سازد بر هزینه سرمایه سهام عادی تاثیر  منفی بگذارد.

 

مشاهده فهرست کامل این پروژه مالی حسابداری (کلیک کنید )

این پروژه ۱۰۰ درصد کامل و آماده ارایه می باشد .

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا