بهترین توصیه های علمی برای مطالعه و یادگیری بهتر حسابداری

بهترین توصیه های علمی برای مطالعه و یادگیری بهتر حسابداری

بهترین توصیه های علمی برای مطالعه و یادگیری بهتر حسابداری

چطور حسابداری را بهتر و آسان تر یاد بگیریم ؟

 

با فرا رسیدن فصل امتحانات و نزدیک شدن به کنکور های حسابداری، بسیاری از دانش آموزان و دانشجویان آنچنان نگران وقت از دست رفته و نتیجه‌ی امتحاناتشان می‌شوند که به تمامی رسانه‌های در دسترسشان سر زده و تمامی  روش های مطالعه کردن و راه‌ها را برای موفق شدن در این مسئله امتحان می‌کنند.

 

با این حال بسیاری از مطالب پشتوانه‌ی علمی ندارند و بیشتر راهکار‌هایی هستند که برخی روانشناسان به طور کلی برای این مبحث مطرح می‌کنند اما در این میان یک سری توصیه به خصوص به چشم می خورند که کارشناسان موفق شده‌اند با بررسی و آزمایش‌های فراوان به آنها دست یافته و داده‌هایی علمی و عملی درباره‌ی کاربردی بودن آنها وجود دارد.این توصیه‌ها به علت قطعیتی که دارند بدون شک می‌توانند به بسیاری از دانش آموزان و دانشجویان در راستای رسیدن به نتایج مطلوب در امتحانات کمک کنند. برای مطالعه بهترین توصیه های علمی برای مطالعه و یادگیری بهتر حسابداری در ادامه مطلب با آی آر حسابداران همراه باشید .

 

۱-در فواصل زمانی کوتاه مطالب را مرور کنید

یک روش یادگیری جدید به نام« تکرار با فاصله» وجود دارد که بر اساس آن باید اطلاعات را به قسمت‌های کوچکتر تقسیم کرده و آنها را طی یک مدت طولانی دوره کرد. این روش به طور قطع بهتر جواب می‌دهد چرا که حفظ کردن یک مقاله‌ بلند به صورت کلی بسیار سخت‌تر است از به ذهن سپردن تعداد زیادی مطلب کوتاه.

 

۲-از جزییات مطالب داستان بسازید

جزییاتی موجود در یک مبحث را به صورت یک داستان عجیب درآورید تا بتوانید با بازگو کردن آن در ذهنتان، تمامیشان را به یاد آورید.

 

۳-هر وقت خسته شدید مباحث درسی را عوض کنید

تمام انرژی خود را صرف یک مبحث نکنید. در عوض سعی کنید مطالب متفاوت زیادی در یک روز بخوانید. این تکنیک باعث می‌شود که استراتژی مناسبی در راستای حل مسائل و پاسخ دادن به سوالات در پیش بگیرید.

مطالعه و یادگیری بهتر حسابداری

۴-از خودتان سوال بپرسید

سوال پرسیدن از خود می‌تواند بهترین گزینه برای مرور مطالب خوانده شده باشد. نگران نباشید و سعی کنید در آرامش مطالب خوانده شده با یک سری سوال ساده مرور کنید.

 

۵-مطالب را روی کاغذ بنویسید

پژوهشگران باور دارند که ذهن در هنگام نوشتن یک مطالب، آن را در محلی بسیار امنتر ذخیره می‌کند و به یاد آوردنش آسانتر می‌شود. سعی کنید همه‌ی یادداشت‌های مهم خود را دوباره بنویسید تا بتوانید تمامی آنها را به ذهن بسپارید.

 

۶-بلند بلند درس بخوانید

بلند بلند خواندن درس نیز می‌تواند به فرآیند یادگیری کمک کند چرا که شما یکبار مطلب را می‌خوانید و یک بار آن را می‌شنوید.البته این روش برای همه موثر نیست و بستگی به شخص دارد.

 

۷-حتما ورزش کنید

مطالعه و یادگیری بهتر حسابداری

پژووهشگران باور دارند نیم ساعت ورزش هوازی روزانه می‌تواند سرعت پردازش ذهن را بالا ببرد. پس با بهره گرفتن از مسئله می‌توانید هر روز به طور همزمان باهوشتر و قویتر شوید. به داوطلبان کنکور حسابداری توصیه میکنیم که از ورزش کردن غافل نشوید. و به صورت روزانه و هفتگی ورزش کردن را در برنامه های خود قرار بدهند.

 

۸-حتما اینترنت را قطع کنید

بهترین کار این است که در حین مطالعه سراغ کامپیوتر نروید تا فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی نتوانند تمرکزتان را از بین ببرند. اگر برای مطالعه به کامپیوتر شخصیتان احتیاج دارید ،حتما اینترنت را قطع کنید. البته با توجه به گوشی های هوشمند که امروزه در دسترس تمامی اشخاص قرار گرفته و یکی از عوامل اصلی حواس پرتی در هنگام مطالعه کردن دانشجویان و دانش آموزان می باشد توصیه میکنیم حتما در زمان مطالعه اینترنت موبایل خود را قطع کنید

 

۹-برنامه ریزی کنید

وقت گذاشتن برای برنامه ریزی به تنهایی مسئله مهمی به شمار می رود و این مسئله تنها به برنامه‌ ریزی اول هفته محدود نمی‌شود. اگر بتوانید برای هر ساعت از خود برنامه بگذارید و انجام آنها را در اولویت قرار دهید، قادر خواهید بود به دستاورد‌های بی شماری در درس خواندن دست بیابید. سعی کنید برنامه ای را تنظیم کنید که توانایی اجرای آن را داشته باشید .

 

۱۰-بیدار نمانید

مطالعه و یادگیری بهتر حسابداری

محققان باور دارند که شب بیداری و درس خواندن شبانه نه تنها مفید نیست بلکه می‌تواند تاثیر منفی در عملکرد یک شخص بگذارد و باعث شود استرس بیشتری را تجربه کند. پس بهتر است در فصل امتحانات هر شب ۷ تا ۹ ساعت بخوابید تا تمامی زحماتتان بیهوده به باد نرود. و سعی کنید حتما خوابتان تکمیل باشد ، خواب کافی یکی از مهترین عوامل خوب یادگرفتن است.

🟨🔰🟨لطفا نظرات خود را در خصوص این پست از طریق بخش نظردهی زیر برای ما ارسال کنید. نظرات شما باعث دلگرمی ما و ارایه پست های بیشتر می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا