دانلود پاورپوینت نقش و هدف سیستم های اطلاعاتی حسابداری

دانلود پاورپوینت نقش و هدف سیستم های اطلاعاتی حسابداری

پاورپوینت نقش و هدف سیستم های اطلاعاتی حسابداری

 ارائه فصل سوم کتاب مفاهیم اساسی و موضوعات جاری سیستم های اطلاعاتی حسابداری

 

تعداد اسلاید ۱۸
فرمت ppt
دسته بندی پاورپوینت حسابداری

نظریه های سنتی سیستم های اطلاعاتی حسابداری

در این نظریه، سازمان تابع یک سلسله مراتب ارتباطی است که این سلسله مراتب بخوبی شناخته شده و تعریف شده است. در این نظریه، برتفویض و تقسیم صحیح اختیار و مسئولیت، وحدت فرماندهی، تاکید می شود و مدیران را فارغ از مشکلات عملیاتی فرض کرده و حل مسائل استثنائی را بعهده آنان می گذارد. در این نظریه، سازمان ها در طول طیف تمرکز و عدم تمرکز قرار دارند و در راه دستیابی به اهداف خود با بالاترین کارائی تلاش می کنند و اینکار را بوسیله سازماندهی و کنترل افراد انجام می دهند.

 

نظریه های تصمیم گیری سیستم های اطلاعاتی

در این نظریه، سازمان ها بصورت مجموعه هائی از تصمیم گیران فرض می شوند که تصمیمات مختلفی در سطوح مختلف از پایین ترین سطح سازمان تا بالاترین آن اتخاذ می نمایند. تصمیم گیری یعنی انتخاب یک یا ترکیبی از چند راه حل از بین تعدادی راه حل برای دستیابی به اهداف، در این نظریه، فرض براین است که تصمیمی اتخاذ نمی شود مگر اینکه این فرضیه حتما تحقق پذیرد.

 

نقش سیستم های اطلاعاتی حسابداری در نظریه تصمیم گیری:

سیستم های اطلاعاتی حسابداری باید قادر باشند اطلاعات مورد نیاز را برای اتخاذ تصمیمات در سطوح مختلف تامین نمایند. انواع تصمیمات شامل تصمیمات عملیاتی، غیرعملیاتی و نیمه عملیاتی است. پیشرفت فناوری رایانه موجب شده که بسیاری اطلاعات لازم در این سطح بوسیله سیستم های کامپیوتری اطلاعاتی تولید می گردد. لیکن بخش محدودی از نیازهای اطلاعاتی برای اتخاذ تصمیمات نیمه عملیاتی بوسیله سیستم های اطلاعاتی حسابداری تامین می شود. که معمولا از پیچیدگی بیشتری برخوردار هستند. با توجه به پیشرفت رایانه، برنامه ریزی های خرید یا فروش سالانه (تصمیمات نیمه عملیاتی)، توسط کامپیوتر انجام می شود. هریک از تصمیمات غیرعملیاتی نیاز به اطلاعات وسیع و پیش بینی های آتی دارند که سیستم اطلاعاتی متداول تا این تاریخ در این زمینه موفقیتی نداشته است.

 

تصویر اسلاید های پاورپوینت نقش و هدف سیستم های اطلاعاتی حسابداری :

پاورپوینت نقش و هدف سیستم های اطلاعاتی حسابداری

 

سیستم های اطلاعاتی حسابداری در نظریه مدیریت

برنامه ریزی راهبردی که از وظائف میان سطح رهبری سازمان است نیاز به پیش بینی بلند مدت دارد. این فعالیتها از پیچیدگی زیاد و درجه اهمیت بیشتری برخوردار است. در بیشتر موارد موفقیت یاعدم موفقیت سازمان در حرکت بسوی اطلاعات آن، بستگی کامل به موقعیت مدیران در تدوین برنامه های راهبردی مناسب دارد. این بخش از فعالیت های سازمانی علاوه بر اطلاعات دسته های اول و دوم عمدتاً متکی براستفاده از اطلاعات نوع سوم (اطلاعات تصمیم گیری) است که سیستم های اطلاعاتی حسابداری، تنها قسمت های کوچکی از این نیاز اطلاعاتی راتامین می نماید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا