همایش تخصصی حسابداری و دنیای پرشتاب تغییرات برگزار شد

همایش تخصصی حسابداری و دنیای پرشتاب تغییرات

همایش تخصصی حسابداری و دنیای پرشتاب تغییرات

 

در دنیای امروز که هر روز شکل تازه ای از ارتباطات اقتصادی به وجود می‌آید و افراد و شرکتها و مؤسسات با یکدیگر در ارتباط می‌باشند و تغییرات مالی آنها بر یکدیگر تأثیر دارد و روز به روز این فعالیت‌ها پیچیده‌تر می‌شود، نقش حسابداری به عنوان فراهم کننده اطلاعات مالی تغییر نموده است. از طرفی دیگر تغییرات شگرف در محیط قانونی، استانداردگذاری، اجتماعی و تکنولوژی موجب تاثیرات شگرفی بر رشته حسابداری گردیده است. لذا لازم است تا حسابداران دائما با مسائل روز رشته و روز دنیا و‌ تحولات آن درگیر بوده و تحت آموزش مستمر قرار گیرند. به همین دلایل مجموعه مالی سرا در حال برگزاری یکی از بی سابقه ترین همایش های تخصصی حسابداری در زمینه اخرین تحولات می‌باشد.

 

مالی سرا با همکاری دانشگاه تهران و انجمن مدیران مالی حرفه‌­ای ایران همایش تخصصی حسابداری و دنیای پرشتاب تغییرات را در تاریخ پنجشنبه ۲۵ خرداد ماه  ۱۴۰۲  در مرکز همایش­­‌های بین‌­المللی صدا و سیما تهران برگزار کرد.

 

حسابداران و دنیای پرشتاب تغییرات

با توجه به دگرگونی‌های رخ داده در حوزه تکنولوژی، قانونی، حاکمیتی و استانداردها در دنیای امروز رشته حسابداری، حسابداران می‌بایست خود را برای انجام تغییرات شگرفی آماده سازند. بروزرسانی دانش حسابداران بیش از پیش مورد توجه قرار دارد و می‌بایست تحت آموزش مستمر قرار گیرند. در همایش حسابداری و دنیای پرشتاب تغییرات، آخرین تحولات روز در رشته حسابداری با مجرب ترین و بهترین اعضای حرفه و آکادمیک در مرکز همایش های بین المللی صدا و سیمای تهران این تحولات به طور مبسوط بحث خواهد شد.

 

اهداف این همایش تخصصی :

  • آشنایی با آخرین قوانین و مقرارت مالیاتی
  • چالش های سامانه مودیان مالیاتی
  • دستورالعمل راهبری شرکتی
  • هوش مصنوعی و‌ علم داده در حسابداری
  • حسابرسی داخلی و مدیریت ریسک
  • آخرین تغییرات در استانداردهای حسابداری، حسابرسی و‌ چالش های حرفه

مخاطبین اصلی این همایش چه کسانی هستند ؟

سرپرستان و رؤسای واحد های حسابداری ، حسابرسان ، مدیران مالی ، معاونت‌های مالی و اقتصادی ، حسابداران فعالان مالیاتی، دانشجویان و اساتید دانشگاه مخاطبین اصلی این همایش می باشند.

شرکت کنند گان در این همایش ، گواهی دریافت میکنند

  • اعطای گواهینامه رسمی از مرکز آموزش های آزاد دانشگاه تهران
  • اعطای گواهینامه رسمی از آکادمی مالی سرا
  • اعطای گواهینامه رسمی از انجمن مدیران مالی حرفه ای ایران
  • اعطای گواهینامه رسمی از انجمن حسابداران خبره ایران

همایش تخصصی حسابداری و دنیای پرشتاب تغییرات

برخی از سرفصل های همایش حسابداری و دنیای پرشتاب تغییرات :

  • پنل مدیریت ریسک و حسابرسی داخلی
  • پنل آخرین تغییرات در قوانین و مقررات مالیاتی
  • پنل آخرین تغییرات در استانداردهای حسابداری
  • پنل آخرین تغییرات در استانداردهای حسابرسی
  • پنل علم داده در حسابداری و حسابداری مدیریت

 

در همایش تخصصی حسابداری و دنیای پر شتاب تغییرات چه گذشت؟

این رویداد بزرگ با خوشامدگویی و سخنرانی افتتاحی مجازی پروفسور ذبیح الله رضایی، صاحب کرسی عالی تامسون هیل در دانشگاه ممفیس، آغاز شد . همچنین در این همایش، جناب آقای پرفسور علی رحمانی و جناب آقای دکتر سید بابک ابراهیمی به عنوان سخنرانان ویژه همایش حضور به عمل آورده و فرمایشاتی بسیار درخور توجه و فوقالعاده مفید برای حضار ارائه نمودند .

همایش تخصصی حسابداری و دنیای پر شتاب تغییرات

جناب آقای پرفسور علی رحمانی، دقایقی در رابطه با لزوم وقوع تحول در حسابداری ایران، در حوزه گزارشگری پایداری موضوعاتی را بیان نمودندو در خصوص افزایش تقاضا برای گزارشگری پایداری، حسابداری نوین، سیر تحولی و تکاملی گزارشگری پایداری، اثرات موضوعات مرتبط با اقلیم بر صورت‌های مالی، نقش در حال تغییر مدیران مالی و….. نکات ارزند های را مطرح کردند.

جناب آقای پرفسور علی رحمانی

جناب آقای دکتر سید بابک ابراهیمی در سخنرانی خویش به چالش‌های مدیریت ریسک در نهادهای مالی و سرمایه گذاری ا شاره نمودند و مباحثی مهم در خصوص رشد پرشتاب تکنولوژی و تغییرات در عرصه اقتصاد جها نی، چر ا ریسک سرمایه انسانی اهمیت زیادی پید ا کرده است؟ مدیریت ریسک داده، دلایل سخت بودن مدیریت ریسک در نهادهای مالی ایران و…. مطرح کردند .

 

علم داده در حسابداری و حسابداری مدیریت

پنل علم داده در حسابداری و حسابداری مدیریت با حضور جناب آقای دکتر امید فرجی، جناب آقای دکتر امیر مرادی و جناب آقای دکتر علیرضا صراف برگزار شد، گوشه ای از مطالب بیان شده توسط اعضای این پنل به شرح زیر بود

علم داده در حسابداری و حسابداری مدیریت

علم داده، در یک‌کلام، مطالعه داده‌ها است، دقیقاً مانند زیست‌شناسی که به مطالعه اشکال حیات بیولوژیک می‌پردازد. کارشناسان علم داده سؤالاتی را پیرامون مجموعه‌داده‌های خاص طرح می‌کنند و سپس، از تجزیه‌وتحلیل پیشرفته بر ای یافتن الگوها، ایجاد مدل‌های پیش‌بینی‌کننده و توسعه بینش‌هایی استفاده می‌کنند که تصمیم‌گیر را در کسب‌وکارها هدایت می‌کند. حسابداری نیز دانش و روش سنجش و گزارش اطلاعات سودمند برای تصمیم‌گیری و ارزیابی عملکرد است؛ بنابراین، می‌توان انتظار داشت که کاربرد علم داده در حوزه حسابداری، به حل مسائل این حوزه و پاسخ به سؤالات آن کمک شایانی نماید. نظر به اهمیت علم داده و کاربردهای بالقوه و بالفعل آن در عملیات حسابداری، گزارشگری و حسابرسی، اولین پنل این همایش بزرگ، به این موضوع اختصاص‌داده‌شده بود .

جناب آقای دکتر امیر، مرادی پژوهشگر و مدیر دپارتمان علم داده در مالی، سرا در پنل علم داده و حسابداری به تبیین روش‌ها و فنون تحلیلی پیشرفته و کاربرد آن در حوزه کشف تقلب و حسابرسی پرداختند.

اساساً کاربرد روش‌ها و فنون تحلیلی پیشرفته در نتیجه‌ی ناکارآمدی روش‌های سنتی کشف تقلب ضرورت می‌یابد چه آن که با افزایش حجم تراکنش‌های مورد رسیدگی و پیچیدگی و نوشوندگی مستمر الگوهای تقلب به خصوص در سازمان‌های پر تراکنش و داده محور در صنایعی نظیر بانکداری و تجارت الکترونیک تداوم کاربست ابزارهای سنتی کشف تقلب که عمدتاً بر نمونه گیری و آزمونهای قاعده-محور متکی است، اثربخشی و کارایی لازم را از دست داده و اینجاست که می‌توان از روش‌ها و فنون پیشرفته کشف تقلب که از آن تحت عنوان تحلیل شناسی تقلب Fraud Analytics) یاد می‌شود

تحلیل شناسی تقلب شامل طیفی از روش‌ها و فنون تجزیه و تحلیل است که قدرت گرفته از هوش مصنوعی و سازگار با کلان داده‌ها، به عنوان ابزار حسابرسان و بازرسان تقلب در شناسایی گونه‌های پیچیده‌تر تقلب یا ناهنجاری عمل می. کند شاخه ای از تحلیل شناسی تقلب که به ذاتی و روابط درونی داده‌ها متمرکز است تحلیل شناسی داده محور نام دارد که با استفاده از الگوریتم‌های بدون ناظر یادگیری ماشین، شناسایی انحرافات و بی قاعدگی‌های مستتر در داده‌های مورد رسیدگی را در شرایط فقدان سوابق قبلی داده‌ها یا قواعد صریح تقلب امکان پذیر می‌سازد به طوری که حتی الگوهای جدیدالحدوث تقلب نیز در صفحه رادارهای تحلیل شناسی تقلب قابل تشخیص باشد.

 

مؤسسات حسابرسی بزرگ دنیا سرمایه گذاری هنگفتی را در توسعه راهکارهای تحلیل شناسی تقلب کرده اند در ایران، اما، شکاف فناوری در صنعت حسابرسی و نظارت مالی نسبتاً مشهود است و بدین جهت تلاش‌های ترویجی برای دانش افزایی و آگاهی بخشی به حسابرسان، نهادهای استاندارد گذار و ذینفعان نسبت به مزایا و فرصت‌های کاربست فناوری‌های نوین در عملیات حسابرسی و کشف تقلب ضرورتی است که در سخنرانی امیر مرادی بدان پرداخته شد حفظ و تقویت اعتماد عمومی ثبات بازار و سلامت اقتصاد در گرو توفیق حرفه حسابرسی در ایفای نقش بی بدیل خود یعنی اطمینان بخشی است و این مهم محقق نخواهد شد مگر از رهگذر تجهیز حسابرسان به دانش و مهارت و شایستگی‌های تحلیل شناسی داده.

باتوجه به تحولات اخیر آکادمی مالی سرا برای نخستین بار در ایران ضمن بررسی مطالعات دانشگاهی و اسناد منتشره از نهادها و انجمن‌های حرفه ای نسبت به تعریف دوره کوتاه علم داده در حسابداری و علم داده برای مدیران اقدام نمود.

در همایش تخصصی حسابداری و دنیای پر شتاب تغییرات

جناب آقای دکتر امید فرجی مباحثی را در خصوص پیشرفت های فناوری و تاثیر آن بر حسابداری مدیریت مطرح نمودند. پیشرفتهای اخیر درحوزه فناوری، انقلابی را در حوزه تولید ایجاد کرده است انقلابهای صنعتی سه بار در سه قرن گذشته رخ داده اند:

  • اتوماسیون (انقلاب صنعتی (اول)
  • استفاده گسترده از انرژی الکتریکی انقلاب صنعتی(دوم)
  • دیجیتالی شدن انقلاب صنعتی سوم

و اکنون پیشرفتهای رخ داده شده در حسگرها سیستمهای سایبری فیزیکی (CPS) ، اینترنت اشیا (IoT) ، هوش مصنوعی (AI) ، محاسبات ابری بلاک چین و کارخانههای هوشمند انقلاب صنعتی جدیدی ایجاد کرده است این پیشرفتها نه تنها محیط تولید را تغییر دهد، بلکه مید با افزایش اتصال و ارتباطات بین چندین شریک ،تجاری ،مشتریان تولیدکنندگان و همچنین ماشین آلات و انسانها، بر زنجیره ارزش تأثیر می گذارد. همچنین، تأثیر عمیقی بر حرفه حسابداری مدیریت خواهد داشت که از آن تحت عنوان حسابداری مدیریت ۴.۰ یاد میشود که عمدتاً بر حمایت از تصمیم گیریهای مالی کنترل بودجه بندی و مدیریت عوامل کلیدی مالی و عملیاتی یک شرکت از طریق تجزیه و تحلیل پیچیده تراکنشهای تجاری متمرکز است.

 

آخرین تغییرات در قوانین و مقررات

در پنل آخرین تغییرات در قوانین و مقررات ،مالیاتی مباحثی در رابطه با سامانه مودیان مولیاتی و پایانه های فروشگاهی، آخرین تغییرات در قانون و بخشنامه های مالیات مستقیم و قانون مالیات بر ارزش افزوده، توسط سرکار خانم دکتر فاطمه هادلوند، جناب آقای دکتر حمید خادم و استاد احمد غفارزاده بیان گردید.

 

آخرین تغییرات در استانداردهای حسابداری

در پنل آخرین تغییرات در استانداردهای حسابداری جناب آقای دکتر سید محمد باقرآبادی و جناب آقای دکتر علی هدایتی، آخرین تغییرات در استانداردهای حسابداری و موارد و میزان مطابقت آنها با استانداردهای بین المللی حسابداری را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.

همچنین در پنل مربوط به آخرین تغییرات در استانداردهای حسابرسی جناب آقای دکتر کیهان ،مهام سرکار خانم دکتر حلیمه رحمانی و جناب آقای دکتر مرتضی اسدی در رابطه با تغییرات استاندارد حسابرسی ۷۰۱ و آخرین تغییرات در استانداردها و حرفه حسابداری، اطلاعات مفیدی را برای حاضرین در همایش بیان نمودند.

 

سلب مسئولیت: آی آر حسابداران صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی (رپورتاژ آگهی) است و تیم  تحریریه ما مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا