خانه » پروژه های رشته حسابداری » پروژه مالی تاثیر همراه بانک و دستگاه های خودپرداز بر بانک ها

پروژه مالی تاثیر همراه بانک و دستگاه های خودپرداز بر بانک ها

پروژه مالی تاثیر همراه بانک و دستگاه های خودپرداز بر بانک ها

موضوع  : تاثیر همراه بانک و پیامکهای بانکی و دستگاه های خودپرداز بر سود آوری بانک ها و تعامل با مشتری

موضوع خلاصه این پروژه در عنوان : تاثیر همراه بانک و دستگاه های خودپرداز بر بانک ها

ضمنا این پروژه را میتوان با موضوع بانکداری الکترونیکی هم ارایه کرد

تعداد صفحات ۵۷ صفحه
فرمت های پروژه DOCX
دسته بندی پروژه پروژه مالی حسابداری
تهیه کننده علی غفاری نژاد

 

پروژه ها و پایان نامه های مرتبط با پروژه مالی تاثیر همراه بانک و دستگاه های خودپرداز بر بانک ها شامل :

برای مشاهده توضیحات و دانلود هرکدام از پروژه ها روی عنوان آن کلیک کنید و برای مشاهده لیست تمامی پروژه های موجود در سایت روی لینک رو به رو کلیک کنید . “مشاهده لیست پروژه های مالی حسابداری

 

چکیده تاثیر همراه بانک و دستگاه های خودپرداز بر بانک ها 

این روزها صحبت از خدمات اینترنتی و بانکداری اینترنتی در رسانه ها زیاد شنیده می شود. بیلبورد و تبلیغات شهر ها را نیز، آگهی های بسیاری از بانک ها با جملات اغوا کننده ای چون ((بانک همیشه همراه شما)) یا ((بانک همیشه در دسترس)) پوشانده است. با این حال این پرسش وجود دارد که آیا بین خدمات اینترنتی و حتی الکترونیکی بانک های مختلف تمایز و تفاوتی وجود دارد؟ نحوه ی ارزیابی سرویس های الکترونیکی و اینترنتی چگونه است و اگر هر بانکی که با راه اندازی یک یا دو سرویس ادعای بهره برداری از بانکداری الکترونیکی را دارد، باید باور کرد؟ هر سرویس الکترونیکی خود به ده ها سرویس زیر مجموعه دیگر تقسیم می شود در حالی که بانک های ایرانی عموما به ارائه یک یا چند سرویس عمومی می پردازند و عملا سرویس های زیر مجموعه را کاملا فراموش می کنند برخی از بانک ها با راه اندازی سایت اینترنتی صرفا به ارائه چند مورد محدود از خدمات بانکی می پردازند، در حالی که صرف راه اندازی چند سرویس محدود را نمی توان بانکداری الکترونیکی نامید

 

مقدمه تاثیر همراه بانک و دستگاه های خودپرداز بر بانک ها 

فناوری اطلاعات و ارتباطات انقلاب بزرگی را در بانکداری به وجود آورده است، به گونه ای که بدون استفاده از این فناوری، بانکداری امروزی امری غیرممکن است. با به کارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات در امور مالی، بانکداری به شکل الکترونیکی درآمده است. در سالهای اخیر، بهره گیری از فناوری اطلاعات، به صورت چشمگیری در صنایع خدماتی افزایش یافته است، بخصوص در صنعت بانکداری که با استفاده از فناوری اطلاعات شرایط بانکداری اینترنتی، پرداخت الکترونیکی، امنیت سرمایه گذاری و تبادل اطلاعات فراهم گشته است. سازمانهای مالی با به کارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات خدمات با کیفیت بالاتری را با تلاش و زحمت کمتری به مشتریان ارائه می کنند.

 

تاریخچه بانکداری الکترونیکی در ایران

سابقه فعالیت های بانکداری الکترونیک در ایران به سال ۱۳۵۰ برمی گردد. در آن موقع بانک های تهران با در اختیار گرفتن بین ۷ تا ۱۰ دستگاه خودپرداز در شعبه های خود  نخستین تجربه پرداخت اتوماتیک پول را تنها در همان شعبه نصب شده بر عهده داشتند. در سال ۱۳۷۱ اولین ATM وکارت الکترونیکی در ایران توسط بانک سپه راه اندازی شد و از آن تاریخ به بعد واژه عابر بانک رواج یافت.در سال ۷۳ این بانک نیز حساب جاری طلایی را راه اندازی کرد این در حالی بود تا آن زمان هیچ بانکی به فکر حساب متمرکز نبود. بنابراین می توان گفت که بانک سپه تا سال ۷۸ در راس بانکداری الکترونیک کشور بود ودر مراحل بعد سایر بانکها اقدام به راه اندازی ATM کردند.

 

تلفن همراه و بانکداری الکترونیک

زمانی که در سال ۱۹۴۷ سلفون (موبایل) اختراع شد و برای اولین بار در سوم آوریل ۱۹۷۳ توسط دکتر مارتین کوپر در شهر نیویورک مورد استفاده قرار گرفت،کسی تصور نمی کرد که از این وسیله کوچک چنین خدماتی ظهور کند.بر طبق پژوهش های انجام شده حداقل سن دارندگان تلفن همراه ۱۰ سال می باشد و حجم کثیری ازاین افراد از سرویس پیام کوتاه استفاده می کنند ولی موبایل بانکینگ خدمتی است که به تازگی ظهور کرده و در صورت رفع موانع پله های ترقی را به سرعت طی می کند.وقت مردم و هزینه های حمل و نقل و معضل ترافیک از دغدغه های بانکها برای ارایه خدمات به شمار می رود بنابراین برای کاهش مراجعات روزمره مردم به بانک، سیستم استفاده از موبایل ایجاد شد تا استفاده کنندگان بتوانند احتیاجاتشان را بدون حضور فیزیکی در شعب فراهم نمایند.      

 

سیستم پیام کوتاه و سهل شدن ارتباط اینترنتی

بخش عمده قرن بیستم، تلفن وسیله ارتباطی متداول بین مردم بود اما در اواخر آن، پیام کوتاه (خدمات پیام کوتاه) روی کار آمد. ابتدا تصور می شد این خدمات بیهوده و بلااستفاده است تاجایی که صنعت تلفن همراه در امریکا آن را جزء خدمات رایگان برای مشترکین خود قرار داد. اما امروزه اس ام اس یکی از متداولترین استفاده هایی است که مردم از تلفن همراه می برند….

 

تجزیه و تحلیل پروژه و پیشنهادات تاثیر همراه بانک و دستگاه های خودپرداز بر بانک ها 

در تحقیق درخصوص دستگاه های خودپرداز و پایانه فروش بر اساس نتایج به دست آمده از برآورد مدل ۲، تأثیر مثبت استفاده از دستگاههای خودپرداز، پایانه های فروش و شعب بر روی سودآوری بانکهای منتخب کشور، تأیید شد. تعداد دستگاههای خودپرداز با یک وقفه به عنوان متغیر اصلی فناوری اطلاعات و ارتباطات در زمینۀ بانکداری الکترونیکی با افزایش یک واحد دارای تأثیر متوسط ۰۰۰۵/۰ درصدی در کوتاه مدت است. در زمینۀ پایانه های فروش و شعب نیز تأثیر مثبتی به عنوان متغیر حساسیت مورد تأیید قرار گرفته است. در مجموع می توان اظهار داشت که امروزه پایانۀ فروش، پایانه شعب، دستگاه خودپرداز نماد بانکداری الکترونیکی در کشور ما است و به کارگیری این ابزار توانسته است بر کاهش هزینه ها و افزایش سودآوری در سیستم بانکداری کشور تأثیرگذار باشد. به رغم پایین بودن ضرایب متغیر های فناوری اطلاعات و ارتباطات در سودآوری بانکهای کشور که خود می تواند ناشی از سهم کم این متغیرها در مقایسه با سایر فعالیتهای سنتی وسیع بانکهای کشور باشد، با توجه به ارتباط مثبت دستگاههای خودپرداز، پایانه های فروش و شعب تأثیر به کارگیری دستگاههای….

 

 

مشاهده فهرست کامل این پروژه مالی حسابداری (کلیک کنید )

این پروژه ۱۰۰ درصد کامل و آماده ارایه می باشد .

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوال امنیتی زیر را جواب بدید *