دانلود پاورپونیت کارت های اعتباری در سیستم های اطلاعاتی

دانلود پاورپونیت کارت های اعتباری در سیستم های اطلاعاتی

دانلود رایگان پاورپونیت کارت های اعتباری در سیستم های اطلاعاتی حسابداری

 

مقدمه پاورپونیت کارت های اعتباری در سیستم های اطلاعاتی

بانکداری الکترونیکی می رود تا تحولی شگرف در ساختار پولی و مالی جهان ایجاد کند. با استفاده از کارت اعتباری، پول کاغذی در آینده، همان سرنوشت مبادله کالا به کالا را خواهد داشت.با توسعه روز افزون تکنولوژی، و جایگزینی سیستم‏های نوین در تمامی عرصه‌ها  بجای ساختار سنتی و کهنه، نظام بانکداری نیز پیرو این ارتقاء، سعی برآن دارد که در حوزه فن‌آوری ، مطلوبیت ممکن را برای مشتریان فراهم آورد. یکی از ابزارهای مهم در این عرصه، کارت اعتباری است.هنگامی که برای اولین بار سکه ضرب شد بخاطر سه ویژگی سبکی ، راحتی و سرعت انتقال بهترین وسیله برای پرداخت معرفی شد و مبادله کالا به کالا به تاریخ پیوست.

کارت اعتباری کارتی است از جنس پلاستیک و معمولاًاز نوع پلیمر PVCوگاهی هم ABS  که بانک‏ها و مؤسسات مالی واعتباری خصوصی در اختیار مشتری خود قرارمی دهند تا او بتواند بهای کالا و خدمات مورد نیاز خود را بدون دغدغه پول فیزیکی با استفاده از دستگاه‏های مربوطه نظیر (ATM,pos) و یا اینترنت پرداخت کند.دستگاه pos(point of sale) محلی است در مغازه که قیمت کالاها پرداخت می شود .ودستگاهATM(achine,abode type manager) به ماشین تحویل دار خودکار گفته می شود.

 

ویژگی ظاهری کارت های اعتباری در سیستم های اطلاعاتی :

کارت اعتباری یک کارت پلاستیکی است که روی آن نام صاحب کارت و شماره حساب آن بصورت برجسته و قابل لمس وجود دارد . پشت کارت یک نوار مغناطیسی دیده می شود که حاوی برخی اطلاعات مهم مثل مشخصات دارنده کارت را ذخیره کرده است . یک کارت اعتباری استاندارد یک عدد ۱۶ رقمی دارد که ارقام آن شامل کدهای مخصوص اطلاعاتی نظیر نوع کارت ، بانک صادر کننده ، میزان اعتبار و تاریخ انقضاء کارت است .

 

کارت هزینه در سیستم های اطلاعاتی حسابداری

این کارت ها شباهت زیادی به کارت های اعتباری دارند ، ولی از دو جهت با کارت های اعتباری متفاوت می باشند . اول اینکه به وسیله این کارت ها وجه نقد نمی توان دریافت کرد و دیگر اینکه دارنده این کارت مجاز است هر اندازه که می خواهد هزینه کند و از کالا و خدمات استفاده کند ولی پس از دریافت صورتحساب باید حساب خود را تأدیه کند و در واقع این نوع کارت ، محدودیت خرید مانند کارت های اعتباری را ندارد. از طریق لینک زیر میتوانید فایل پاورپونیت کارت های اعتباری در سیستم های اطلاعاتی را به صورت رایگان دانلود کنید.

 

توجه:کاربران گرامی لطفا سایت آی آر حسابداران را به دوستانتان معرفی کنید…

» حجم فایل : ۱.۵۲ مگابایت
» منبع و رمز : www.irhesabdaran.ir
» توضیحات :
فرمت این فایل pptx می باشد.
برای مشاهده واجرای فایل از نرم افزارPowerPoint l استفاده کنید
برای راحتی شما فایل ها رمز گذاری نشده است
» کپی رایت مطلب :
هرگونه کپی برداری از این مطلب غیر مجاز و حرام می باشد.
جهت ارتباط با مدیر سایت از طریق فرم تماس با ما اقدام کنید
مشکلات مطلب را در قسمت نظرات بیان کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا