دانلود پاورپوینت ارزشیابی سهام عادی

دانلود پاورپوینت ارزشیابی سهام عادی

دانلود پاورپوینت ارزشیابی سهام عادی

درس تصمیم گیری در مسائل مالی و سرمایه گذاری 

 

تعداد اسلاید ۴۰ +۱۹
فرمت ppt
دسته بندی پاورپوینت حسابداری

ارزش یابی سهام عادی

تجزیه و تحلیل گران ماهر اوراق بهادر، استفاده از روش ضریب قیمت به سود هر سهم را بیشتر ترجیح می دهند . روش ضریب قیمت به سود هر سهم نشان می دهد که قیمت هر سهم چند برابر سود آن سهم است . در نتیجه سرمایه گذاران می توانند از طریق تصمیم گیری در مورد اینکه برای کسب هر دلار سود ، چند دلار باید بپردازند ، ارزش یا قیمت سهام را برآورد نمایند.

 

روش ارزش فعلی

در روش ارزش فعلی ، ارزش جریانات آتی بازده ای که قرار است از سهام عادی دریافت شود با استفاده از نرخ تنزیل مناسبی ( نرخ بازده مورد انتظار سرمایه گذاران) در زمان حال محاسبه می شود. به این معنی که ارزش فعلی اوراق بهادار برابر است با ارزش فعلی (تنزیل شده) جریانات نقدی آتی که سرمایه گذاران انتظار دارند از دارائی خود بدست آورند.

 

جریانات نقدی مورد انتظار برای سهام عادی

عامل دیگری که جزء چارچوب ارزش فعلی است ، جریانات نقدی مورد انتظار است . سهامداران ممکن است در برخی از موارد با توجه به جریانات نقدی تصمیم به فروش سهام در آینده نمایند . اگر سرمایه گذاران تصور کنند جریانات نقدی سهام عادی ترکیبی از سود تقسیمی و قیمت آتی سهام در زمان فروش باشد باز هم این ارزش برابر با جریان تمامی سودهایی است که از سهام بدست خواهد آمد . تعیین سود سهام بخش مهمی از تجزیه و تحلیل بنیادی است ، در واقع ، سود سهام بیشتر از هر متغیردیگری مورد توجه سرمایه گذاران است . در تجزیه و تحلیل ارزش فعلی ، سود انباشته منظور نمی شود و فقط سود تقسیمی مورد استفاده قرار می گیرد. چون سود تقسیمی تنها جریان نقدی است که سرمایه گذاران به صورت مستقیم دریافت می کنند.

 

مدل نرخ رشد چند گانه (متغیر) :

سود تقسیمی با نرخ متغیری رشد می کند برخی از شرکتها با روند سریعی در طول چند سال رشد می کنند و سپس با روند متوسطی در سالهای بعد به رشد خود ادامه می دهند. برخی از شرکتها معمولا در اوایل دوره رشد خود برای چندین دوره سود تقسیمی پرداخت نمی کنند بنابراین مدل نرخ رشد ثابت غیر قابل استفاده می شود.لذا نیاز به مدل دیگری است که بتواند مطابق با شرایط جدید مورد استفاده قرار گیرد. رشد چندگانه (متغیر)حالتی است که در آن رشد مورد انتظار سود تقسیمی آتی باید توسط دو یا چند نرخ رشد برآورد شود.اگرچه نرخ رشد می تواند مقادیر متعددی داشته باشد ولی بسیاری از سهامها را می توان با استفاده از ۲ یا ۳ نرخ رشد برآورد کرد.برای این کار حداقل ۲ نرخ رشد متفاوت لازم است.این دو نرخ نشان دهنده تفاوت وضعیت رشد است.

 

تصویر اسلاید های پاورپوینت ارزشیابی سهام عادی :

اسلاید های پاورپوینت ارزشیابی سهام عادی

هدیه : یک فایل دیگر با ۱۹ اسلاید ضمیمه شده است که بعد از تهیه میتوانید دانلود کنید

 نسبت قیمت به فروش:

روشی که اخیرا  در ارزشیابی مورد توجه قرار میگیرد روش نسبت قیمت به فروش است این نسبت از طریق تقسیم ارزش بازار کل شرکت ( قیمت ضرب در تعداد سهام ) برفروش شرکت بدست می آید. در نتیجه ، این روش  بیانگر این است که بازار چقدر کشش پرداخت برای درآمد شرکت را دارد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا