دانلود پاورپوینت ارزش اطلاعات حسابداری برای سرمایه گذاران و اعتبار دهندگان

دانلود پاورپوینت ارزش اطلاعات حسابداری برای سرمایه گذاران و اعتبار دهندگان

پاورپوینت ارزش اطلاعات حسابداری برای سرمایه گذاران و اعتبار دهندگان

دانلود پاورپوینت درس تئوری حسابداری فصل ۶

تعداد اسلاید ۲۶ + ۴۰
فرمت ppt
دسته بندی پاورپوینت حسابداری

 

اگر چه هیات استانداردهای مالی در چارچوب نظری وجود استفاده کنندگان متنوع را تاکید کرده است اما در عمل بر گروههای اولیه استفاده کننده , یعنی سرمایه گذاران و اعتبار دهندگان تاکید نموده است . و عمدتا این دو گروه به مبالغ , زمان بندی و ابهامات مربوط به گردش وجوه نقد اتی علاقه مند می باشند . ذلیل تاکید بر سرمایه گذارن و اعتبار دهندگان این است که گروههای دیگر یا علایق مشترک با سرمایه گذاران و اعتبار دهندگان دارند و یا اساسا قدرت دستیابی به کلیه اطلاعات مورد نیاز خود را از طرق دیگری دارند . بکارگیری رویکرد فزونی منافع بر مخارج نیز محدودد به دو گروه مذکور در بالا شده است .

 

اطلاعات حسابداری و مدلهای ارزشیابی واحدهای انتفاعی

lمدل ارزشیابی مبتنی بر سود سهام برای درک ارتباط بین اطلاعات حسابداری و ارزش واحد انتفاعی نقطه اغاز مناسبی به نظر می رسد. در این  مدل ارزش واحد امتفاعی از دیدگاه سهامداران , مساوی ارزش فعلی سود سهامی فرض شده است که انتظار می رود توسط سهامداران در اینده دریافت  شود . یکی از محققین به نام بیور Beaver بر اساس این مدل , نقش سود حسابداری را در تعیین ارزش واحد انتفاعی به صورت روابط ریاضی بیان کرده است . در این روابط ارزش جاری سهام به عنوان تابعی از سود سهام مورد انتظار اتی تعریف شده است . و سپس سود سهام مورد انتظار تابعی از سودهای اتی واحد انتفاعی فرض گردیده است . و سود جاری حسابداری به عنوان مبنایی مفید برای پیش بینی سودهای اتی مد نظر قرار گرفته است بنابر این سود حسابداری بطور غیر مستقیم از لجحاظ ارزیابی سود سهام اتی نقش مفیدی را ایفا می کند . و به این ترتیب سودمندی در پیس بینی ها  یکی از اجزای عمده  ویژگی مربوط بودن اطلاعات حسابداری مطرح شده است .

 

محتوای اطلاعاتی اعلان سود

lقویترین مشاهده ای که از تحقیقات بازار سرمایه بدست امده است مربوط به محتوای اطلاعاتی ارقام سود سالانه گزارش شده می باشد .یکی از تحقیات بازار سرمایه در سال ۱۹۶۸ نشان داد که سمت تغییر در سود گزارش شده حسابداری همبستگی مثبتی با تغییرات  قیمت سهام داشته است و نتایج بدست امده با شکل نیمه قوی بازار کارامد هماهنگی  دارد.

 

تصویر اسلاید های پاورپوینت ارزش اطلاعات حسابداری برای سرمایه گذاران و اعتبار دهندگان :

پاورپوینت ارزش اطلاعات حسابداری برای سرمایه گذاران و اعتبار دهندگان

 

روشهای حسابداری موثر بر گردش وجوه نقد 

lیکی از موارد تغییر در روش حسابداری که بر قیمت اوراق بهادار اثر می گذارد تغییر از روش فایفو به روش لایفو در ارزشیابی موجودیهاست .تغیر به روش لایفو با تغییرات مثب قیمت  ائراق بهادار همبستگی نشان داده اگر چه این تغییر موجب کاهش سود شده است .شاید توجیه منطقی سرمایه گذاران  این است که شرکتهایی که لایفو را برای مقاصد مالیاتی بکار می برند ناگزیرند که از ان در تهیه صورتهای مالی استفاده کنند و در دوره های افزایش قیمت  روش لایفو موجب محاسبه سود کمتر و پرداخت مالیات کمتر خواهد بود که بر گردش وجوه نقد اثر می گذارد . تاثیر مثبت بر گردش وجوه نقد علیرغم کاهش سود حسابداری , موجب  افزایش ارزش شرکت ودر نتیجه افزلیش قیمت سهام ان است .

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا