دانلود پاورپوینت تئوری اثباتی حسابداری

دانلود پاورپوینت تئوری اثباتی حسابداری

دانلود پاورپوینت تئوری اثباتی حسابداری

 

تعداد اسلاید ۳۰
فرمت ppt
دسته بندی پاورپوینت های حسابداری

تاریخچه تئوری اثباتی حسابداری

در این روش این موضوع که حسابداری می تواند با تاثیر گذاری برروی قراردادها بر ارش شرکت تاثیر بگذارد مورد بررسی است واینکه حسابداری بصورت آنچه که طبق فرضیه بازار کارآمد و مدل قیمت گذاری دارایی های سرمایه ای که  یک شکل محض است و به غیر از تغییر روش نگهداری موجودی کالا که بر مالیات اثر دارد بر جریان نقدی اثر ندارد نمی باشد . بلکه کنارگذاشت هزینه قراردادی صفر نشانگر تاثیر بالقوه روش های حسابداری بر جریان نقدی طرفهای قرارداد می باشد و به لحاظ این تاثیر موجب انگیزه طرف های قرارداد می شود.

 

انتقادات وارده بر نظریه پوپر از دید گاه لاکاتوش:

در رویکرد ابطال پذیری آزمون یک جدال دوطرفه بین تئوری وآزمایش است. چون برخورد آخر بین این دوتاست . در صورتیکه بر اساس شواهد تاریخی علمی یک آزمون ، جدالی حداقل سه طرفه بین تئوریهای رقیب وآزمایش است و در چنین حالتی یک تئوری بوسیله شواهد متناقض رد نمی شود مگر تئوری جایگزین داشته باشد.بر طبق ابطال پذیری روش شناسی تنها نتیجه پذیرفته شده در چنین جدالی ابطال پذیری واقعی است در حالیکه در تجربیات واقعی ،آزمایشات ، نتایج اولیه را در تائید آن تئوری  و نه در ابطال آن ارائه می کنند.

 

تصویر اسلاید های پاورپوینت تئوری اثباتی حسابداری

تصویر اسلاید های پاورپوینت تئوری اثباتی حسابداری

 

تئوری اثباتی حسابداری ودانش

واتز و زیمرمن با مقاله خود که محرکهای مدیریت موقعیت تحمیلی یک استاندارد را تعیین می کنند پژوهشگران را بر آن داشت تا این عقیده را بسط وگسترش دهند: دیاکین ، هاگرمن وزیجوسکی،دالیول،هیالی، کاپلان ، مک نیکولز و ویلسون از جمله پژوهشگرانی بودند که هر کدام مسائلی من جمله انتخاب روشهای استهلاک ، روش های هزینه یابی، موجودی ها، اقلام تعهدی و الگوهای اقلام معوق احتیاطی و از این قبیل مسائل را تحت بررسی وتحقیق قراردادند. بررسی های بعدی رفتار مدیران را در انتخابهای حسابداری در پاسخ به موقعیت هاییکه حساسیت شرکتها نسبت به موقعیت خاص سیاسی را منعکس می نماید مورد آزمون قرارداد جونز از جمله افرادی بود که: رفتار انتخابهای حسابداری مدیران را درتولید کنندگان محلی که ممکن بود از سیاست حمایت از واردات منفعتی ببرند مورد برررسی قرارد اد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا