دانلود پاورپوینت تئوری پورتفولیو

دانلود پاورپوینت تئوری پورتفولیو

دانلود پاورپوینت تئوری پورتفولیو

فصل ششم درس تصمیم گیری در مسائل مالی و سرمایه گذاری

پاور پوینت فصل ششم کتاب مدیریت سرمایه گذاری دکتر تهرانی

 

تعداد اسلاید ۳۹
فرمت ppt
دسته بندی پاورپوینت حسابداری

 

لغت پرتفلیو : به ترکیبی از دارایی ها گفته می شود که توسط یک سرمایه گذار برای سرمایه گذاری تشکیل می شود. این سرمایه گذار می تواند یک فرد یا یک مؤسسه باشد. از نظر تکنیکی: یک پرتفلیو دربرگیرنده مجموعه ای از داراییهای واقعی و مالی سرمایه گذاری شده یک سرمایه گذار است .

 

مدل مارکوئیتز :

در سال ۱۹۵۰ هری مارکوئیتز مدل اساسی پرتفلیو را ارائه کرد که مبنایی برای تئوری مدرن پرتفلیو قرار گرفت.مارکوئیتز ، اولین کسی بود که مفهوم پرتفلیو و ایجاد تنوع را به صورت روش علمی بیان کرد . او به صورت کمی نشان داد که چرا و چگونه تنوع سازی پرتفلیو می تواند باعث کاهش ریسک پرتفلیو (مجموعه سرمایه گذاری ) یک سرمایه گذار شود. در مدل مارکوئیتز ، ریسک توسط واریانس (یا انحراف معیار) بازده پرتفلیو و همانند محاسبه ریسک هر یک از اوراق بهادار اندازه گیری می شود.

 

اساس تئوری پورتفولیو مدرن

بازده مورد انتظار پرتفلیو عبارتست از میانگین وزنی بازده های مورد انتظار تک تک اوراق بهادار موجود در پرتفلیو،در حالیکه ریسک (که توسط واریانس یا انحراف معیار اندازه گیری می شود ) به تنهایی شامل میانگین وزنی ریسک تک تک اوراق بهادار موجود در پرتفلیو نیست.این تعریف را می توان به صورت معادله های صفحه بعد نشان داد .

 

مفهوم ریسک پرتفلیو :

هر چه تعداد اوراق بهادار موجود در یک پرتفلیو افزایش یابد،از اهمیت ریسک (واریانس) هر یک از اوراق بهادار کاسته می شود در حالیکه اهمیت روابط کواریانس افزایش می یابد. با توجه به عبارت اول معادله (۶)و(۹) با فرض یکسان بودن مقادیر سرمایه گذاری در هر یک از اوراق بهادار ،سهم یا وزن هر یک از آنها به صورت n/1 خواهد بود.

 

تصویر اسلاید های پاورپوینت تئوری پورتفولیو

اسلاید های پاورپوینت تئوری پورتفلیو

 

انتخاب یک پورتفولیو بهینه

بعد از تعیین پرتفلیوی کارا از طریق مدل مارکوئیتز ،سرمایه گذاران باید از میان این مجموعه پرتفلیوی کارا،یک پرتفلیو مناسب را انتخاب کنند. مدل مارکوئیتز ،یک پرتفلیوی بهینه را مشخص نمی کند بلکه مجموعه ای از پرتفلیوهای کارا را بر روی منحنی مشخص می کند که همگی با توجه به ریسک و بازده مورد انتظار ،پرتفلیوهای بهینه هستند.برای انتخاب یک ترکیب ریسک و بازده مورد انتظار ،که انتظارات فردی سرمایه گذاران را پوشش دهد ،از منحنی بی تفاوتی استفاده می شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا