دانلود پاورپوینت تحقیقات انتقادی حسابداری

دانلود پاورپوینت تحقیقات انتقادی حسابداری

عنوان: فصل هفتم از تئوری حسابداری – تحقیقات انتقادی حسابداری

تالیف دکتر هاشم نیکومرام و دکتر بهمن بنی‌مهد

 

دیدگاه انتقادی درباره حسابداری در زمره تئوری‌های توصیفی قرار نمی‌گیرد. یکی از اهداف مهم این نظریه ارائه تحلیل‌های انتقادی درباره مسائل و معضلات جامعه است.به عبارات دیگر نظریه انتقادی نظریه‌ای است که در آن قضاوت ارزشی وجود دارد و یک نظریه ارزشی است. برای مشاهده توضیحات بیشتر و دانلود پاورپوینت تحقیقات انتقادی حسابداری در ادامه مطلب با سایت دانشجویان حسابداری ایران همراه باشید.

 

فهرست مطالب پاورپوینت تحقیقات انتقادی حسابداری

  • مقدمه
  • تاریخچه نظریه انتقادی
  • توسعه و تکامل نظریه انتقادی
  • مقایسه نظریه انتقادی با دیدگاه اثباتی
  • تعریف دیدگاه انتقادی در حسابداری
  • طبقه‌بندی تئوری اقتصاد سیاسی
  • عقیده نظریه‌پردازان انتقادی
  • نقش دولت در پشتیبانی از ساختارهای اجتماعی
  • نقش تحقیقات حسابداری در پشتیبانی از ساختارهای اجتماعی

 

تعریف دیدگاه انتقادی در حسابداری

حسابداران ارائه اطلاعات مبتنی بر واقعیت را در یک دوره زمانی ایجاد می‌کنند وحسابداری یک عمل معمولی اجتماعی است و از درگیری‌های سیاسی جامعه نیز تاثیر می‌پذیرد. بنابراین حسابداری عملی نیست که تنها از ساز و کارهای بازار سرمایه ناشی شده باشد. بیکر و بتنر۱۹۹۷ پژوهشگران حوزه انتقادی، قاطعانه و به دفعات گفته‌اند که حسابداری بیانی عینی از واقعیت اقتصادی را ایجاد نمی‌کند. بلکه به جای آن، بیانی جانبدارانه و چالش‌برانگیز درباره اقتصاد و اجتماع دارد.دسته بندی‌های تئوریک درباره سرمایه، اجاره، سود و دستمزد برای تمام جوامع تولیدکننده ثروت، عمومیت ندارد. این دسته‌بندی مختص جامعه سرمایه‌داری است و بنابراین آنها را نمی‌توان به سایر سیستم‌های اجتماعی تعمیم داد.

 

اسلاید های پاورپوینت تحقیقات انتقادی حسابداری

 

دانلود پاورپوینت تحقیقات انتقادی حسابداری

در تئوری اقتصاد سیاسی بویژه اقتصاد سیاسی کلاسیک

چارچوبی اجتماعی، سیاسی، اقتصادی است که در این نظریه جامعه، سیاست واقتصاد جدا از هم نیستند و مسائل اقتصادی را نمی‌توان جدا از ملاحظات سیاسی مورد بررسی قرار داد. گزارش‌های حسابداری ابزاری برای ایجاد، نگهداری و مشروعیت بخشیدن مصالح سیاسی و اقتصادی واحد تجاری است. فرض می‌شود که خط و مشی‌گذاری حسابداری ماهیتاً منشأ سیاسی دارد و حسابداری در جهت ارائه خدمت به گروه‌های معینی از جامعه و به زیان سایر گروه‌های ذینفع حرکت می‌کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا