دانلود رایگان پاورپوینت تخصیص هزینه ها

دانلود رایگان پاورپوینت تخصیص هزینه ها

دانلود رایگان پاورپوینت تخصیص هزینه ها

پاورپوینت فصل ۷ حسابدار صنعتی جلد اول هورن گرن

تعداد اسلاید ۲۸
فرمت ppt
دسته بندی پاورپوینت حسابداری

 

روش تخصیص متقابل

در این روش هزینه ها با توجه به خدمات متقابل دوایر پشتیبانی به یکدیگر تخصیص می یابد. از دیدگاه نظری، هنگامی که دوایر پشتیبانی به صورت متقابل، خدماتی به یکدیگر ارائه می نمایند، از دقت روشهای مستقیم و یکطرفه کاسته میشود. در روش تخصیص متقابل میتوان رابطه بین دوایر را بطورکامل در فرآیند تخصیص هزینه دایره پشتیبانی درنظرگرفت. یعنی هزینه های دایره تعمیرات و نگهداری به دایره سیستم اطلاعاتی تخصیص می یابد و هزینه های دایره سیستم اطلاعاتی به دایره تعمیرات و نگهداری تخصیص می یابد و هزینه هریک از این دو دایره به دوایر عملیاتی هم تخصیص می یابد. برای اجرای روش تخصیص متقابل باید سه گام برداشت…

 

روش تفاضلی تخصیص هزینه ها

در روش تفاضلی تخصیص هزینه ها ابتدا موضوعات هزینه رتبه بندی میشود و سپس برای تخصیص هزینه ها بین موضوعات هزینه از این رتبه بندی استفاده میشود. موضوع هزینه ای که در رده اول قرار میگیرد شریک اول نامیده میشود و هزینه متعلق به آن برابر با هزینه ای است که به صورت انفرادی به آن تعلق میگرفت. هزینه های اضافی که به سبب وجود دو مصرف کننده(به جای تنها یک مصرف کننده) به وجود می آید به شریک اضافی تعلق میگیرد.

 

نرخ بودجه ای و نرخ واقعی:

تصمیم گیری درمورد اینکه آیا از نرخ هزینه بودجه ای یا نرخ هزینه واقعی استفاده شود بر سطح عدم اطمینان استفاده کنندگان خدمات تاثیردارد. نرخ بودجه ای برای دایره این امکان را به وجود می آورد که استفاده کننده خدمات ، پیشاپیش از نرخ هزینه ای که به حساب او منظور میشود آگاهی یابد. در چنین حالتی، دایره مزبور با آمادگی بیشتری میتواند در مورد میزان خدماتی که باید درخواست کند و درصورت داشتن حق انتخاب، درمورد استفاده نمودن از منابع داخلی یا خارجی تصمیم بگیرد. برعکس، درصورت استفاده از نرخ واقعی، دایره استفاده کننده تاپایان دوره نمیداند هزینه ها با چه نرخی به حساب او منظورمیشود.

 

توجه:کاربران گرامی لطفا آی آر حسابداران را به دوستانتان معرفی کنید…

» حجم فایل : ۰.۸۰۳ مگابایت
» منبع و رمز : www.irhesabdaran.ir
» توضیحات :
فرمت این فایل pptx می باشد.
برای مشاهده واجرای فایل از نرم افزارPowerPoint l استفاده کنید
برای راحتی شما فایل ها رمز گذاری نشده است
» کپی رایت مطلب :
هرگونه کپی برداری از این مطلب غیر مجاز و حرام می باشد.
جهت ارتباط با مدیر سایت از طریق فرم تماس با ما اقدام کنید
مشکلات مطلب را در قسمت نظرات بیان کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا