دانلود پاورپوینت حسابداری دادگاهی

پاورپوینت حسابداری دادگاهی

دانلود پاورپوینت حسابداری دادگاهی

پاورپوینت فصل ۱۵ کتاب حسابرسی پیشرفته دکتر مهدی مرادی خانم نعیمه بیات

 

در این پست از سایت تخصصی دانشجویان حسابداری ایران برای شما پاورپوینت حسابداری دادگاهی را قرار دادیم این فایل مربوط به فصل ۱۵ کتاب حسابرسی پیشرفته دکتر مهدی مرادی خانم نعیمه بیات می باشد و همچنین در یک پست دیگر پاسخ سوالات حسابرسی پیشرفته نعیمه بیات و مهدی مرادی را برای شما قرار دادیم . برای مشاهده توضیحات بیشتر و دانلود پاورپوینت فصل ۱۵ کتاب حسابرسی پیشرفته دکتر مهدی مرادی خانم نعیمه بیات در ادامه مطلب با ما همراه باشید

 

مقدمه پاورپوینت حسابداری دادگاهی :

باتوجه به افزایش پیچیدگی های محیط تجاری و بروز تقلبات و سختی شناسایی آنها لزوم وجود یک کارشناس که تخصص مالی داشته باشد احساس می شود. وجود حسابداران دادگاهی باعث رعایت بیشتر انصاف و رفع موثرتر دعاوی حقوقی می شود.

 

تعریف حسابداری دادگاهی :

حسابداری دادگاهی را می‌توان این گونه تعریف کرد: علم گردآوری و ارائه‌ی اطلاعات مالی به شکلی که در دادگاه بر علیه متهم جرائم اقتصادی قابل قبول باشد.تمرکز اصلی حسابداری دادگاهی روی تجزیه و تحلیل تبیین کننده‌ی (علت ومعلولی)پدیده‌ها شامل کشف حقه‌ها و ترفندها ( در صورت وجود) و اثرات آن در حوزه‌ی سامانه‌ی حسابداری است. طبق این تعریف، می‌توان ادعا کرد که حسابداران چشم به اعداد و ارقام میدوزند ، در حالی که حسابداران دادگاهی به پشت پرده‌ی اعداد و ارقام می‌اندیشند .حسابداری دادگاهی ترکیبی از چند رشته است: حسابداری، حسابرسی، مالیات،امور مالی،حقوق، ارزش‌گذاری، عملیات تجاری، فنون کمی، تحقیق ، روان شناسی و رشته‌های مربوط به رسیدگی و بازرسی.

 

گروه های نیازمند به خدمات حسابداران دادگاهی:

تحقیقات سازمان ها: خلاف های روی داده در یک شرکت یا سازمان که مستلزم رسیدگی سریع می باشد و حسابدار دادگاهی با انجام تحقیقات و مصاحبه از افراد مختلف به افراد شاکی کمک می کند. و همچنین پشتیبانی دعاوی: حسابداران دادگاهی می توانند به مشاوران حقوقی سازمان ها در بازرسی ها و ارزیابی هایی که جنبه مالی دارند کمک کنند.مانند بررسی وضعیت سوددهی شرکت ها،مشاجرات سهامداران ، زیرپاگذاشتن مفادقراردادهای مالی و…

 

تصویر اسلاید های پاورپوینت حسابداری دادگاهی

تصویر اسلاید های پاورپوینت حسابداری دادگاهی

حوزه های تخصصی حسابداری دادگاهی

باوجوداینکه کار رسیدگی به تقلبات توسط حسابرسان مستقل و داخلی صورت میگیرد ولی اطمینانی از درستکاری مدیران و شناسایی بزهکاران به ما نمی دهد به دلیل اینکه رویه های حسابرسی به گونه ای است که حسابرسان معمولا تاحدی که استانداردهای حسابرسی آنهارا ملزم کرده به کشف تقلب می پردازند ولی حسابداران دادگاهی مسئولیت قانونی و حرفه ای برای کشف تقلبات دارند و ضمنا قانون ساربینز آکسلی که تاکید ویژه ای بر مسئولیت مدیران درباره ضرورت طراحی و اجرای کنترل های داخلی و جلوگیری از تقلب مطرح شده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا