دانلود رایگان پاورپوینت حسابداری مشارکتهای خاص

دانلود رایگان پاورپوینت حسابداری مشارکتهای خاص

دانلود رایگان پاورپوینت حسابداری مشارکتهای خاص

 

تعداد اسلاید ۵۰
فرمت ppt
دسته بندی پاورپوینت های حسابداری

 

حسابداری مشارکتهای خاص و دامنه کاربرد:

مشارکت خا ص : عبارت است از توافقی قراردادی که به موجب آن دو یا چند طر ف ، یک فعالیت اقتصادی تحت کنترل مشترک را به عهده می گیرند. این استاندارد باید برای حسابداری مشارکتهای خاص شامل نحوه ارائه داراییها، بدهیها، درآمدها و هزینه های مشارکت خاص در صورتهای مالی هر یک از شرکای خاص و سرمایه گذاران ، صرف نظر از نو ع مشارکت خاص، بکار رود.

 

روش ارزش ویژه ناخالص :

نوعی روش ارزش ویژه است که به موجب آن سهم شریک خاص به تفکیک مجموع داراییها و مجموع بدهیهای مشارکت خاص که تشکیل دهنده مبلغ خالص سرمایه گذاری وی است در ترازنامه و سهم وی از درآمدهای عملیاتی مشارکت خا ص در صور ت سود و زیا ن منعکس میشود .

 

معاملات بین شریک خاص و مشارکت خاص:

در مواردی که شریک خا ص ، داراییهایی را از مشارکت خاص خریداری می کند تا زمانی که این داراییها به شخص مستقلی فروخته نشده است نباید سهم خود را از سود مشارکت خاص در این معامله شناسایی کند . ۵- شریک خاص باید به روشی مشابه سهم خود را از زیان شناسایی کند، با این تفاوت که زیان را باید در صورتی بیدرنگ شناسایی کرد که بیانگر کاهش در خالص ارز ش فروش داراییها ی جاری یا کاهش دائمی در مبلغ دفتر ی داراییهای غیرجاری باشد.زمانی که برای مشارکت خـاص دفاتر مستقل درنظر گرفته می شود و یکی از شرکا وصول مطالبات را تضمین می نماید ، آن بخش از مطالبات سوخت شده که از فروش های تضمین کننده ناشی می شود در دفاتر مشارکت خاص ثبتی ندارد، ولی آن بخش از مطالبات سوخت شده که از محل فروش های شریک دیگر ناشی می شود باید در دفاتر مشارکت خاص به بدهکار حساب سرمایه تضمین کننده و بستانکار حساب سرمایه شرکت دیگر منظور شود . اما در دفاتر تضمین کننده تنها مطالبات سوخت شده شریک دیگر به بستانکار حساب سرمایه گذاری درمشارکت خاص منظور می شود.

 

توجه:کاربران گرامی لطفا آی آر حسابداران را به دوستانتان معرفی کنید…

» حجم فایل : ۰.۸۰۰ مگابایت
» منبع و رمز : www.irhesabdaran.ir
» توضیحات :
فرمت این فایل pptx می باشد.
برای مشاهده واجرای فایل از نرم افزارPowerPoint l استفاده کنید
برای راحتی شما فایل ها رمز گذاری نشده است
» کپی رایت مطلب :
هرگونه کپی برداری از این مطلب غیر مجاز و حرام می باشد.
جهت ارتباط با مدیر سایت از طریق فرم تماس با ما اقدام کنید
مشکلات مطلب را در قسمت نظرات بیان کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا